02.04 matematyka
Temat: Prostopadłościany i sześciany – ciąg dalszy.
Dzień dobry,
Przejrzyjcie i przeczytajcie uważnie wiadomości, które zapisaliście
wczoraj w ramce „Zapamiętaj”. Poszukajcie w domu jakiegoś prostopadłościennego
pudełka i wskażcie w nim krawędzie,
podstawy, ściany, wierzchołki. Mam nadzieję, że nie sprawiło Wam to problemu.
Przypomnijcie sobie także, co to jest siatka prostopadłościanu? Jeśli ktoś ma z tym pojęciem problem,
zostało ono bardzo dobrze wyjaśnione w filmie
(można obejrzeć w razie wątpliwości).
A gdyby tak zrobić model prostopadłościanu z drutu (same
krawędzie)? Wyobraźcie to sobie. Taki model nazwalibyśmy szkieletem prostopadłościanu. Szkielet prostopadłościanu obejrzycie
tutaj (odznaczcie w animacji pola obok kolorowych napisów)
Zapiszcie temat lekcji w zeszytach, a pod nim kolorem:
Pole całkowite bryły to
suma pól wszystkich jej ścian.
Obejrzycie przykłady dotyczące obliczania pól całkowitych– dwa fragmenty od 4min 15sek do 5min 11sek oraz od 6min 20sek do 8min 04sek.
Zróbcie zad. 8, 9, 10 ze str. 221 z podręcznika. Można też dokończyć str. 105 w ćwiczeniach. Pamiętajcie, że w razie problemów możecie się ze mną skontaktować.
Dziękuję wszystkim, którzy tak pięknie pracują i dzielą się ze mną efektami swojej pracy. O wszystkich tych osobach pamiętam i nagradzam. Zachęcam wszystkich do aktywności!
Od dwóch osób w klasie nie miałam niestety dotąd żadnej informacji - co się dzieje? Proszę o kontakt katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com
Życzę Wam dobrego dnia :)
02.04. wychowanie fizyczne
Temat: wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank).
Witajcie!
Przez cały tydzień, od dzisiaj wykonujecie tzw 'DESKĘ'. Ćwiczenie było omówione na wcześniejszych zajęciach, więc jego wykonanie powinno być dla was jasne i znane (zawsze możecie wrócić na stronie szkoły do instrukcji wykonania omawianego ćwiczenia).Ćwiczenie będziemy wykonywać w dniach, kiedy macie planowo wychowanie fizyczne: CZWARTEK, PIĄTEK, PONIEDZIAŁEK, WTOREK, CZWARTEK. Każdego dnia będę wam podawał jak ma wyglądać seria ćwiczeń.
Proszę aby ćwiczenie wykonać po ok.5-minutowej rozgrzewce całego ciała. 'Deskę' wykonujemy na przedramionach lub rękach wyprostowanych (podpór przodem, jak do pompki), sami wybierzcie jak wam będzie wygodniej. Pamiętamy o zachowaniu prawidłowej techniki ćwiczenia. Ćwiczymy zawsze w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej.
Zaczynamy od dzisiaj:
Dzień 1 (czwartek)
- DESKA 50 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 40 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 30 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!
- ROZCIĄGANIE (5-10 minut).
UWAGA!!! Do przyszłego czwartku (09.04.2020 r.) każdy z was obowiązkowo przesyła mi krótki film z nagraniem jak prawidłowo wykonuje 'DESKĘ'. Będę oceniał technikę wykonania ćwiczenia, nie czas. Dodatkowo podam, kto z dziewcząt i chłopaków wykonał ćwiczenie najlepiej i najdłużej.
Nagrania wysyłacie na mojego maila: wfzawszespoko@gmail.com lub przez messengera. Jeżeli będziecie mieli problem z wysłaniem nagrania w podany sposób, proszę o informację.
Powodzenia! ;)
2.04 - j. polski
Temat: Opowiadanie twórcze- ćwiczenia
Na dzisiejszej lekcji kończymy temat opowiadania twórczego na podstawie baśni lub legendy. Zapraszam do zadań
zeszyt ćwiczeń: 1,2,3,4 str. 133-134
Pozdrawiam
p. Ola
02.04. religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne - dzień drugi.
Modlitwa: Któryś
za nas cierpiał rany…
Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego
harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych.
Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na
wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać
czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał
trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś
mógł spokojnie (np. popołudniu, wieczorem) wysłuchać naukę. Na zrealizowanie
tego zadania masz cały Tydzień. Życzę owocnego słuchania.
Dzień 1: https://youtu.be/VFICfVJvANU
Dzień 2: https://youtu.be/ZAwPlCOr1oI
Dzień 3: https://youtu.be/469BEWMsB3w
01.04. plastyka
Temat: Wielkanocna kartka.
Narysuj , namaluj, stwórz rysunek/ kartkę z życzeniami i podziękowaniami dla medyków .
Niech to będzie wasze podziękowanie za ich trudną pracę w tym trudnym okresie i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.
01.04. historia
Temat: Rewolucja francuska - zanim doszło do jej wybuchu.
Po dzisiejszej lekcji potrafię:
- nazwać grupy społeczne we Francji,
- określić jakie prawa i obowiązki miały poszczególne grupy społeczne we Francji.
Przeczytajcie informacje na stronach 184 i 185 . Odpowiedzcie na pytanie ze strony 185. Teraz przejdźcie do e- podręcznika Przepiszcie informacje z osi czasu. Bardzo uważnie przeczytajcie fragment "W duchu praw", tę wiedzę już posiadacie, ale trzeba ją utrwalać. Wykonajcie na stronie e-podręcznika ćwiczenie 3, sprawdźcie odpowiedzi. Nie przepisujcie ćwiczenia do zeszytu.
Przepiszcie do zeszytu informację o Stanach Generalnych - strona 184.
To na dzisiaj wszystko. Życzę Wam pogodnego dnia.
01.04 matematyka
Temat: Prostopadłościany i sześciany
Dzień dobry,
Proszę, żeby każdy sprawdził najpierw zadania z wczoraj –
porównajcie z plikiem
Zapiszcie w
zeszytach temat. Nie jest on dla Was nowy, dlatego mam nadzieję, że poradzicie
sobie z nim bez problemów.
Po
dzisiejszej lekcji każdy z Was powinien umieć:
1. Obejrzyjcie
uważnie budowa prostopadłościanu i sześcianu.
2. Przerysujcie
pod tematem ramkę z filmu „ZAPAMIĘTAJ” – to trzeba wiedzieć!
3. Wykonajcie
ćw. B ze str. 218
4.
Przypomnijcie sobie, co to jest siatka prostopadłościanu i sześcianu – przykłady
są na str. 219 w podręczniku.
5. Zróbcie w zeszycie zad. 1 str. 219 (podr.), zad. 3, 5 (podr. str.220). Chętni mogą też zrobić zad. 3 i 6 z podręcznika. W ćwiczeniach robimy zad. 1 str. 105
6. Wyślijcie mi zdjęcie ramki „ZAPAMIĘTAJ” oraz zad. 1 z ćwiczeń katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com
Zachęcam wszystkich do obejrzenia wizualizacji brył i pobawienia się nimi: prostopadłościan , sześcian
Życzę Wam dobrego dnia :)
01.04. język angielski
Temat: Revision.
My Dear Students, today we will revise Unit 6.
Please do all excersises on page 78 in your books. Just in case, I'll give you instructions in Polish ;)
1. Wpisz czasowniki do odpowiedniej grupy (teraźniejszość - przeszłość)
2.Uzupełnij zdania wyrazami związanymi z emocjami i pogodą.
3. Uzupełnij tekst.
4. Popatrz na obrazki, napisz podane w nawiasach czasowniki w czasach przeszłych (past simple albo past continuous)
5. Napisz pytania i odpowiedzi o sytuacjach z ćw. 4
6. Uzupełnij zdania.
Odpowiedzi do wszystkich zadań będą w piątek - koniecznie sprawdźcie samodzielnie.
Today is April Fool's Day, but it was not a prank! Work hard and do your best :)
Learn more about April Fool's Day
Dalej czekam na odpowiedzi z 27.03 od siedmiu osób