30.03 biologia
Witajcie. Proszę wpiszcie temat i notatkę do zeszytu z biologii. wejdźcie na tę stronę https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc
i oglądnijcie rysunek z opisem budowy jaszczurki i budowy jaja gada.
Temat: Gady- adaptacje do środowiska lądowego
1. Przedstawiciele Gromady: Gadów ( krokodyle, żółwie, jaszczurki, węże)
2. Przystosowane gadów do życia na lądzie:
· skóra – sucha,
· naskórek wytwarza łuski (u jaszczurek i węży) lub tarczki (u żółwi),
· zrogowaciała skóra skutecznie chroni przed urazami mechanicznymi i nadmierną utratą wody,
· narząd wzroku (oczy są wyposażone w 3 powieki),
· zmysł chemiczny węch i smak (rozwidlony język węży i jaszczurki),
· gady pobierają tlen z powietrza za pomocą gąbczastych płuc,
· są rozdzielnopłciowe, składają skórzaste lub wapienne) jaja na lądzie,
· zaliczamy ich do owodniowców , ponieważ w jaju zarodek otoczony jest przez trzy błony płodowe :
1. kosmówka ( zapewnia wymianę gazową zarodka)
2. owodnia ( zapewnia środowisko wodne zarodkowi )
3. omocznia (zbiera zbędne produkty przemiany materii zarodka)
· zarodek odżywia się pokarmem z woreczka żółtkowego
· gady są zmiennocieplne
3. W środowisku naturalnym Polski występuje 9 gatunków gadów. Wszystkie objęte są całkowitą ochroną gatunkową.
4. Wypełnij zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń strona 44.( chętni mogą wypełnić następne zadania z tego tematu)5. Dla chętnych- Poszukaj na podanej stronie w -epodreczniku - informacji o padalcu.Bardzo proszę o info. zwrotne przez librusa czy taka forma pracy Wam odpowiada. W razie pytań jestem dostępna na Librusie Pozdrawiam.
30.03 matematyka
Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych
Dzień dobry,
Rozpoczynamy nowy dział, który jednak nie powinien być dla Was obcy. W młodszych klasach mówiliśmy już o bryłach i wykonywaliście zadania z nimi związane.
Po dzisiejszej lekcji, każdy z Was powinien:
- Znać pojęcia: graniastosłup, ostrosłup, walec, stożek, kula
- Umieć rozpoznać na rysunku wymienione wyżej bryły
- Umieć wskazać podstawę, krawędź, wierzchołek, ścianę, ścianę boczną, wysokość
Obejrzyjcie film: figury przestrzenne-wprowadzenie. Znajdziecie w nim wszystkie informacje potrzebne do zrealizowania dzisiejszego tematu.
Zapiszcie w zeszytach temat, a następnie uzupełnijcie notatkę znajdującą się w załączniku 30.03 matematyka.pdf. Wklejcie ją do zeszytu. Zróbcie z podręcznika zad. 1 str. 215 oraz str. 103 w ćwiczeniach. Dodatkowo można zrobić zad. 2, 3 str. 216 z podręcznika. W razie problemów skontaktujcie się ze mną.
Jutro ciąg dalszy tego tematu ….
Życzę Wam dobrego dnia :)
30.03 i 1.04 marca- język polski
Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?
Przeczytajcie najważniejsze informacje ze str. 216-217 ( podręcznik), a następnie wykonajcie ćwiczenia 1, 2 , 5 i 6 . Gotowe prace do sprawdzenia ( nie na ocenę) prześlijcie na adres: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl
Praca na ocenę: podręcznik str. 218 zad. 7 ( strona A4, wypracowanie należy wysłać do poniedziałku -6 kwietnia , praca w zeszycie lub na komputerze)
Miłego twórczego pisania
p. Ola
30.03 technika
Temat: Źródła energii
Czy wyobrażacie sobie dzisiejsze życie bez dostępu do prądu? Z jakich urządzeń moglibyście wtedy korzystać? Co ze światłem po zmroku? Jak ugotować obiad? A co z telefonem? I w końcu, czy moglibyśmy się uczyć na odległość?
Prąd, światło, ciepło stały się dla nas rzeczą tak oczywistą, że właściwie o tym nie myślimy. Warto jednak czasami zastanowić się, jak to wszystko pozyskujemy?
Proszę, żebyście obejrzeli film (nie musicie od zrazu całego), a następnie zróbcie krótką notatkę dotyczącą odnawialnych źródeł energii (punkty, mapa myśli lub inna forma). Zdjęcie zrobionej notatki prześlijcie mi do 08.04.20
30.03. wych. fizyczne
Temat: Doskonalenie sprawności ogólnej.
Witajcie!
Proszę abyście dzisiaj wykonali 5-minutową rozgrzewkę, następujące serię pięciu ćwiczeń w kolejności:
10 x PRZYSIAD
10 x PAJACYK
10 x BURPIE
10 x BRZUSZKI (dłonie splecione za szyją lub na klatce piersiowej, kolana ugięte)
30 sekund / 60 sekund (chętni) DESKA (PLANK)
Po wykonaniu serii ćwiczeń, robimy 2 minuty przerwy i powtarzamy całą sekwencję ćwiczeń jeszcze raz.
Po ukończonych 2 seriach pamiętamy o rozciąganiu!
Wszystkie ćwiczenia były dokładnie omówione na wcześniejszych lekcjach, więc jeśli nie pamiętacie, lub macie wątpliwości wróćcie do poprzednich zajęć.
Pamiętajcie aby ćwiczenia wykonywać w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!
Miłego treningu!!! ;)