30 marca - poniedziałek

30 marca - poniedziałek
30 marca - poniedziałek

30.03 biologia

 

Witajcie. Proszę wpiszcie temat i notatkę do zeszytu z biologii. wejdźcie na tę stronę https://epodreczniki.pl/a/gady---mistrzowie-przetrwania-w-suchym-srodowisku/D1C7YooNc

 i oglądnijcie rysunek z  opisem budowy jaszczurki i budowy  jaja gada.

Temat: Gady- adaptacje do środowiska lądowego

1. Przedstawiciele Gromady: Gadów ( krokodyle, żółwie, jaszczurki, węże)

2. Przystosowane gadów do życia na lądzie:

·         skóra – sucha,

·         naskórek wytwarza łuski (u jaszczurek i węży) lub tarczki (u żółwi),

·         zrogowaciała skóra skutecznie chroni przed urazami mechanicznymi i nadmierną utratą wody,

·         narząd wzroku (oczy są wyposażone w 3 powieki),

·         zmysł chemiczny węch i smak (rozwidlony język węży i jaszczurki),

·         gady pobierają tlen z powietrza za pomocą gąbczastych płuc,

·         są rozdzielnopłciowe, składają skórzaste lub wapienne) jaja na lądzie,

·         zaliczamy ich do owodniowców , ponieważ w jaju zarodek otoczony jest przez trzy błony płodowe :

1.      kosmówka ( zapewnia wymianę gazową zarodka)

2.      owodnia ( zapewnia środowisko wodne zarodkowi )

3.      omocznia (zbiera zbędne produkty przemiany materii zarodka)

·         zarodek odżywia  się pokarmem z woreczka żółtkowego

·         gady są zmiennocieplne

3. W środowisku naturalnym Polski występuje 9 gatunków gadów. Wszystkie objęte są całkowitą ochroną gatunkową.

4. Wypełnij zadanie 1 i 2 w zeszycie ćwiczeń strona 44.( chętni mogą wypełnić następne zadania z tego tematu)5. Dla chętnych-  Poszukaj na podanej stronie  w  -epodreczniku - informacji o padalcu.

Bardzo proszę o info. zwrotne przez librusa czy taka forma pracy Wam odpowiada. W razie pytań jestem dostępna na Librusie Pozdrawiam.

30.03 matematyka

Temat: Rozpoznawanie figur przestrzennych

Dzień dobry,

Rozpoczynamy nowy dział, który jednak nie powinien być dla Was obcy. W młodszych klasach mówiliśmy już o bryłach i wykonywaliście zadania z nimi związane.

Po dzisiejszej lekcji, każdy z Was powinien:

- Znać pojęcia: graniastosłup, ostrosłup, walec, stożek, kula

- Umieć rozpoznać na rysunku wymienione wyżej bryły

- Umieć wskazać podstawę, krawędź, wierzchołek, ścianę, ścianę boczną, wysokość  

Obejrzyjcie film:  figury przestrzenne-wprowadzenie. Znajdziecie w nim wszystkie  informacje potrzebne do zrealizowania dzisiejszego tematu.

Zapiszcie w zeszytach temat, a następnie uzupełnijcie notatkę znajdującą się w załączniku 30.03 matematyka.pdf. Wklejcie ją do zeszytu. Zróbcie z podręcznika zad. 1 str. 215  oraz str. 103 w ćwiczeniach. Dodatkowo można zrobić zad. 2, 3 str. 216 z podręcznika. W razie problemów skontaktujcie się ze mną.

Jutro ciąg dalszy tego tematu ….

Życzę Wam dobrego dnia :)

30.03 i 1.04 marca- język polski 

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?

Przeczytajcie najważniejsze informacje ze str. 216-217 ( podręcznik), a następnie wykonajcie ćwiczenia 1, 2 , 5 i 6 . Gotowe prace do sprawdzenia ( nie na ocenę) prześlijcie na adres: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl

Praca na ocenę: podręcznik str. 218 zad. 7 ( strona A4, wypracowanie należy wysłać do poniedziałku -6 kwietnia , praca w zeszycie lub na komputerze)

Miłego twórczego pisania

p. Ola

30.03 technika

Temat: Źródła energii

Czy wyobrażacie sobie dzisiejsze życie bez dostępu do prądu? Z jakich urządzeń moglibyście wtedy korzystać? Co ze światłem po zmroku? Jak ugotować obiad? A co z telefonem? I w końcu, czy moglibyśmy się uczyć na odległość?

Prąd, światło, ciepło stały się dla nas rzeczą tak oczywistą, że właściwie o tym nie myślimy. Warto jednak czasami zastanowić się, jak to wszystko pozyskujemy?

Proszę, żebyście obejrzeli film (nie musicie od zrazu całego), a następnie zróbcie krótką notatkę  dotyczącą odnawialnych źródeł energii (punkty, mapa myśli lub inna forma). Zdjęcie zrobionej notatki prześlijcie mi do 08.04.20

30.03. wych. fizyczne

Temat: Doskonalenie sprawności ogólnej.

Witajcie!

Proszę abyście dzisiaj wykonali 5-minutową rozgrzewkę, następujące serię pięciu ćwiczeń w kolejności:
10 x PRZYSIAD
10 x PAJACYK
10 x BURPIE
10 x BRZUSZKI (dłonie splecione za szyją lub na klatce piersiowej, kolana ugięte) 
30 sekund / 60 sekund (chętni)  DESKA (PLANK)

Po wykonaniu serii ćwiczeń, robimy 2 minuty przerwy i powtarzamy całą sekwencję ćwiczeń jeszcze raz.
Po ukończonych 2 seriach pamiętamy o rozciąganiu! 

Wszystkie ćwiczenia były dokładnie omówione na wcześniejszych lekcjach, więc jeśli nie pamiętacie, lub macie wątpliwości wróćcie do poprzednich zajęć. 

Pamiętajcie aby ćwiczenia wykonywać w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej! 

Miłego treningu!!! ;)