25 marca - środa

25 marca - środa
25 marca - środa

25.03. język polski

 

 

Temat: Związki wyrazowe

Temat może wydawać się trudny, dlatego drogą e-mailową ( Librus) przesłałam do wszystkich wg mnie czytelniejsze i zdecydowanie lepiej omówione wiadomości dotyczące związków wyrazowych.

Po zapoznaniu się z moją   notatką wykonajcie ćwiczenia 3 i 4 podręcznik s. 230, przeczytajcie "Nową wiadomość" - podr. str. 231 i zapiszcie w zeszytach 6 i 7 s. 231

Życzę miłej pracy

Pozdrawiam

p. Ola

 

 

25 marca plastyka

Temat: Wiosenne formy użytkowe .

Kochani!

W dalszym ciągu wykonujecie wiosenne ozdoby do klasy . 

Pozdrawiam

25.03. historia

Temat: Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski 

Podręcznik strony 174-179.

1.  Wybuch powstania kościuszkowskiego.

Czemu doszło do wybuchu powstania? Z podręcznika wiecie, że Stanisław August Poniatowski nie sprawował władzy, sprawował ją rosyjski ambasador. Jego polityka budziła sprzeciw Polaków.  Na ten temat warto przeczytać tu

24 marca Kościuszko jako naczelnik ogłosił w Krakowie wybuch powstania.

Przeczytajcie tekst źródłowy na stronie 175. Zapiszcie do zeszytu odpowiedzi na pytania do "Aktu ogłoszenia powstania kościuszkowskiego".

2. Początek powstania. Zapiszcie w zeszycie: kosynierzy, Racławice, Uniwersał połaniecki. Bitwę pod Racławicami uwiecznia "Panorama Racławicka" Jest to dzieło niezwykłe, chętni mogą spojrzeć tu 

3. Przebieg i upadek powstania. W bardzo przystępny sposób opowiada to autor tego 5 minutowego filmiku, zanotujcie daty najważniejszych bitew , zapamiętajcie kim byli Bartosz Głowacki i Jan Kiliński.

Przeczytajcie informacje w podręczniku, zanotujcie jaką rolę odegrał generał Jan Henryk Dąbrowski.

4. Utrata niepodległości przez Polskę.  Jak do tego doszło - już wiecie z filmu. Utrwalcie te wiadomości, czytając tekst w podręczniku nas stronie 178. Zapiszcie datę III rozbioru i nazwy państw zaborczych. Pod jakim zaborem znalazła się Brzezinka. 

Czekam na zdjęcia Waszych notatek.  KK

25.03 matematyka

Temat: Skala – powtórzenie.

Proszę, żebyście dziś:

·       Sprawdzili wczorajsze zadanie (rozwiązanie znajdziecie w pliku 25.03 matematyka.pdf)                                                                                Jeśli ktoś miał problem – proszę o kontakt (otrzymałam informację tylko od kilku osób).   Informacja od Was jest dla mnie bardzo ważna, bo wiem wtedy, czy potrzebna jest Wam jakaś dodatkowa pomoc (na miarę możliwości) i czy możemy pomału „iść do przodu” z materiałem.  Jeśli nie piszecie, myślę wtedy, że wszystko jest dla Was jasne.   

·       Zapisali w zeszytach temat lekcji i obejrzeli dokładnie i ze zrozumieniem filmik (obejrzycie, nawet jeśli wydaje się Wam , że wszystko o skali wiecie). W razie potrzeby zatrzymajcie film i powtórzcie niezrozumiałe fragmenty

·       Zróbcie i zapiszcie w zeszytach zad. 36 i 40 ze str. 243. Zachęcam również do zrobienia zad. 37. W zad. 37 pamiętajcie, aby wszystkie długości zapisać najpierw w tych samych jednostkach (np. w centymetrach)

·       Na plusa – proszę  odesłać do mnie zdjęcie ze zrobionymi zadaniami katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com

Życzę Wam dobrego dnia:) 

25.03. język angielski

Today we start a new lesson. We will talk about weather and activities in the past. (dzisiaj o pogodzie i aktywnościach w czasie przeszłym - głównie w pytaniach)

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 72) i odsłuchaj je (ścieżka 43 na dole strony)

2. słuchaj i czytaj jednocześnie komiks, (ścieżka 44 na dole strony)

3.Przeczytaj jeszcze raz wszystko o czasach przeszłych z zielonej ramki (str. 79) Może przyda Ci się film

4. Przeczytaj przykładowe zdania z Rah's Grammar 

5. Spróbuj zrobić zadanie 4 str. 73 - Uzupełnij dialogi (w odpowiednich czasach)

6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA

Na następnej lekcji podam Wam odpowiedzi do zadań i sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie o Quizlet -  Pozdrawiam :)