25.03. język polski
Temat: Związki wyrazowe
Temat może wydawać się trudny, dlatego drogą e-mailową ( Librus) przesłałam do wszystkich wg mnie czytelniejsze i zdecydowanie lepiej omówione wiadomości dotyczące związków wyrazowych.
Po zapoznaniu się z moją notatką wykonajcie ćwiczenia 3 i 4 podręcznik s. 230, przeczytajcie "Nową wiadomość" - podr. str. 231 i zapiszcie w zeszytach 6 i 7 s. 231
Życzę miłej pracy
Pozdrawiam
p. Ola
25 marca plastyka
Temat: Wiosenne formy użytkowe .
Kochani!
W dalszym ciągu wykonujecie wiosenne ozdoby do klasy .
Pozdrawiam
25.03. historia
Temat: Powstanie kościuszkowskie i trzeci rozbiór Polski
Podręcznik strony 174-179.
1. Wybuch powstania kościuszkowskiego.
Czemu doszło do wybuchu powstania? Z podręcznika wiecie, że Stanisław August Poniatowski nie sprawował władzy, sprawował ją rosyjski ambasador. Jego polityka budziła sprzeciw Polaków. Na ten temat warto przeczytać tu
24 marca Kościuszko jako naczelnik ogłosił w Krakowie wybuch powstania.
Przeczytajcie tekst źródłowy na stronie 175. Zapiszcie do zeszytu odpowiedzi na pytania do "Aktu ogłoszenia powstania kościuszkowskiego".
2. Początek powstania. Zapiszcie w zeszycie: kosynierzy, Racławice, Uniwersał połaniecki. Bitwę pod Racławicami uwiecznia "Panorama Racławicka" Jest to dzieło niezwykłe, chętni mogą spojrzeć tu
3. Przebieg i upadek powstania. W bardzo przystępny sposób opowiada to autor tego 5 minutowego filmiku, zanotujcie daty najważniejszych bitew , zapamiętajcie kim byli Bartosz Głowacki i Jan Kiliński.
Przeczytajcie informacje w podręczniku, zanotujcie jaką rolę odegrał generał Jan Henryk Dąbrowski.
4. Utrata niepodległości przez Polskę. Jak do tego doszło - już wiecie z filmu. Utrwalcie te wiadomości, czytając tekst w podręczniku nas stronie 178. Zapiszcie datę III rozbioru i nazwy państw zaborczych. Pod jakim zaborem znalazła się Brzezinka.
Czekam na zdjęcia Waszych notatek. KK
25.03 matematyka
Temat: Skala – powtórzenie.
Proszę, żebyście dziś:
· Sprawdzili wczorajsze zadanie (rozwiązanie znajdziecie w pliku 25.03 matematyka.pdf) Jeśli ktoś miał problem – proszę o kontakt (otrzymałam informację tylko od kilku osób). Informacja od Was jest dla mnie bardzo ważna, bo wiem wtedy, czy potrzebna jest Wam jakaś dodatkowa pomoc (na miarę możliwości) i czy możemy pomału „iść do przodu” z materiałem. Jeśli nie piszecie, myślę wtedy, że wszystko jest dla Was jasne.
· Zapisali w zeszytach temat lekcji i obejrzeli dokładnie i ze zrozumieniem filmik (obejrzycie, nawet jeśli wydaje się Wam , że wszystko o skali wiecie). W razie potrzeby zatrzymajcie film i powtórzcie niezrozumiałe fragmenty
· Zróbcie i zapiszcie w zeszytach zad. 36 i 40 ze str. 243. Zachęcam również do zrobienia zad. 37. W zad. 37 pamiętajcie, aby wszystkie długości zapisać najpierw w tych samych jednostkach (np. w centymetrach)
· Na plusa – proszę odesłać do mnie zdjęcie ze zrobionymi zadaniami katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com
Życzę Wam dobrego dnia:)
25.03. język angielski
Today we start a new lesson. We will talk about weather and activities in the past. (dzisiaj o pogodzie i aktywnościach w czasie przeszłym - głównie w pytaniach)
1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 72) i odsłuchaj je (ścieżka 43 na dole strony)
2. słuchaj i czytaj jednocześnie komiks, (ścieżka 44 na dole strony)
3.Przeczytaj jeszcze raz wszystko o czasach przeszłych z zielonej ramki (str. 79) Może przyda Ci się film
4. Przeczytaj przykładowe zdania z Rah's Grammar
5. Spróbuj zrobić zadanie 4 str. 73 - Uzupełnij dialogi (w odpowiednich czasach)
6. Dla chętnych zadania z kolumny EXTRA
Na następnej lekcji podam Wam odpowiedzi do zadań i sprawdzicie sobie samodzielnie. Nie zapominajcie o Quizlet - Pozdrawiam :)