26.03 matematyka
Temat: Pola wielokątów – powtórzenie
Dzień dobry,
Dziś przypomnimy i powtórzymy, jak oblicza się pola poznanych figur geometrycznych. Każdy z Was powinien znać i umieć zastosować wzory na obliczanie pól.
Proszę, żebyście zapisali w zeszytach temat lekcji, a pod nim np. w kolorowych ramkach zapiszcie wzory na pole: prostokąta, kwadratu, równoległoboku, rombu, trapezu, trójkąta.
Jeśli chcecie być pewni, czy dobrze zapisaliście, poszukajcie wzorów w podręczniku w dziale „Pola wielokątów”
Zapiszcie również rozwiązań z podręcznika str. 246 zad. 63, 64a,b oraz str. 247 zad. 67 oraz 65
W razie problemów proszę o informację.
Dziękuję za przysłane rozwiązania z wczoraj – czekam na nie jeszcze do dzisiaj.
Powodzenia i dobrego dnia :)
26.03 w-f
Temat: Kształtowanie sprawności ogólnej z piłką.
Witam Was!
Podaje wam odnośnik do filmu z ćwiczeniami z piłką: FILM. Proszę abyście wykonali dzisiaj ćwiczenia dokładnie jak pokazano na video. Wykonujemy po 10 powtórzeń każdego ćwiczenia! (Kto chce może wykonać więcej powtórzeń, w miarę swoich możliwości). Jeżeli nie posiadacie w domu piłki do siatkówki wykorzystajcie dowolną piłkę, może to być nawet poduszka lub zwinięta kulka papieru :)
Pamiętajcie aby ćwiczenia wykonywać w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!
Miłego ćwiczenia!
26.03. język polski
Temat: Związki wyrazowe- ćwiczenia
Kontynuacja wczorajszego tematu - zeszyt ćwiczeń str. 53-55 ( bez 6 i 7), a następnie
ćwiczenie 2, 5 i 6 ( dwa zdania do wyboru):
https://epodreczniki.pl/a/zwiazek-zwiazkowi-nierowny-tu-poboczny-a-tam-glowny/D7LAuKver
26.03. religia
Temat: Chrzest Polski przełomowym momentem w życiu polskiego narodu.
Modlimy się słowami, szczególnie za naszą Ojczyznę: Któryś za nas cierpiał rany…
W podręczniku na s. 100 znajduje się fotografia oraz tekst Konsekwencje przyjęcia chrztu przez Mieszka I. Narysuj na kartce papieru słoneczko, w środku napisz słowa: CHRZEST POLSKI a na promieniach zapisz kilka ”konsekwencji” przyjętego chrztu. Z tekstu Pisma świętego Dz 16, 25-33 spróbuj odkryć najważniejszy z owoców przyjętego sakramentu. Wykorzystaj link do strony: https://www.biblijni.pl/Dz,16,25-40
26.03 muzyka
Temat: Pod wodzą batuty.
Dzisiejsza lekcja pozwoli poznać wam brzmienie orkiestry, rodzaje zespołów orkiestrowych, kim jest dyrygent i jaka jest jego rola.
Zapoznaj się z tekstem podręcznika str.34 - 42.
Notatka:
Orkiestra to zespół liczący co najmniej 10 muzyków. W orkiestrze grają różne instrumenty należące do różnych grup. Orkiestry dzielą się na : kameralne (niewielu instrumentalistów), smyczkowe, dęte, big - bandy, symfoniczne (podr. Str.34-35).
Orkiestra symfoniczna to największy zespół orkiestrowy liczący kilkudziesięciu muzyków grających na instrumentach: smyczkowych,dętych i perkusyjnych.
Posłuchaj brzmienia orkiestry symfonicznej. Star Wars
LINK 1
Jakie z instrumentów rozpoznajesz (wymień ich nazwy), których jest najwięcej a których najmniej (jak myślisz dlaczego?) - zapisz to w zeszycie.
Zapoznaj się z rozmieszczeniem orkiestry na scenie (str.37)
Na czele orkiestry stoi dyrygent, który odpowiada za tempo wykonywanego utworu, głośność (dynamikę),nastrój utworu, pokazuje ważniejsze wejścia poszczególnych instrumentów (solówki).
Dyrygent podczas pracy korzysta z batuty oraz partytury.
Posłuchajcie jak ważna w muzyce jest współpraca orkiestry i dyrygenta.
Co tu jest grane?
LINK 2
Na zakończenie posłuchaj fragmentu wybitnego dzieła muzycznego wykonywanego przez orkiestrę
Ludwik van Beethoven - V symfonia c- moll cz.I Allegro ( w czasie słuchania zabaw się w dyrygenta.Beethoven -symfonia
LINK 3
Zadanie ( korzystaj z podręcznika, słowniczka na końcu książki do muzyki)
1.Co to jest partytura?
2.Co to jest batuta?
3.Wymień nazwiska kilku wybitnych dyrygentów?
Odpowiedzi udziel w zeszycie.