7 kwietnia - wtorek

7 kwietnia - wtorek
7 kwietnia - wtorek

7.04 fizyka

Temat: Siła sprężystości.

Kochani na dzisiejszej lekcji  dowiecie się jakie siły nazywamy siłami sprężystości i jaka jest ich wartość.

W tym celu bardzo Was proszę o przeczytanie tego tematu z podręcznika str. 160-162, zrobienie notatki ( Podsumowanie str. 162) oraz o rozwiązanie zadania 1 ze str. 162. 

Miłej pracy:) pozdrawiam

7.04 język angielski

Temat: Święconka investigation.

Today I have a little funny game for you. Play and have fun :)

I wish you and your families Happy Easter!

Po świętach czeka nas jakaś forma sprawdzianu z 7 rozdziału - śledźcie terminarz na Librusie.

Odpowiedzi do wczorajszych zadań ukażą się po południu - do tego czasu zachęcam jeszcze raz do przesyłania Waszej pracy.


7.04 geografia

Temat: Gospodarka morska w Polsce

Polska ma dostęp do morza, co korzystnie wpływa na rozwój gospodarczy kraju oraz umożliwia rozwój handlu, turystyki, przemysłu stoczniowego i rybołówstwa.
Proszę zapoznać się z treścią tematu z podręcznika str.142-144, zwracając uwagę na następujące zagadnienia: najważniejsze polskie porty oraz struktura przeładunku w tych portach (diagram str 143), przemysł stoczniowy po okresie restrukturyzacji.
Dołączyłam na końcu strony notatkę z którą proszę się zapoznać i wkleić bądź przepisać do zeszytu przedmiotowego.

W celu utrwalenia nabytych wiadomości, proszę wykonać zadania 1,2,3 ze strony 88 z zeszytu ćwiczeń. Możecie przesłać rozwiązania zadań na maila spbrzezinka.geografia@gmail.com
Ciekawe informacje znajdziecie również w epodręczniku pod tematem Morze Bałtyckie - środowisko przyrodnicze a działalność człowieka część 2.
Serdecznie Was pozdrawiam.


7.04 język niemiecki

Thema: Wer ist am besten? (Kto jest najlepszy?)

Dzisiejsza lekcja jest poświęcona stopniowaniu przymiotników i przysłówków. Aby nie było problemów ze zrozumieniem zdań, które są w zadaniu pod tematem w podręczniku, zacznijmy od s. 118-119.

Ogólna zasada przy stopniowaniu polega na tym, że do stopnia wyższego dodajemy końcówkę (-er), zaś stopień najwyższy tworzy się przez dodanie do stopnia równego na początku am i na końcu (-sten) a jeżeli jest der, die, das  używamy końcówki (-ste), np.
klein - kleiner - am kleinsten - der/die/das kleinste
mały - mniejszy – najmniejszy

 Pozostałe przymiotniki można przepisać do zeszytu z tabeli s. 118-119. Są podzielone na trzy grupy, w zależności od sposobu stopniowania:

1) stopniowanie regularne: schwer- trudny; schnell-szybki; weit-daleko

2) stopniowanie ze zmianą samogłoski rdzennej: alt-stary; groß-duży; jung-młody

3) stopniowanie nieregularne: gern-chętnie; gut-dobry; hoch-wysoko; viel-dużo

 Teraz można przejść do zadania 1 na s. 108, a następnie odsłuchać nagranie 47 i ustalić ustnie kolejność zdań (zgodnie z nagraniem). Nie powinno być teraz problemów ze zrozumieniem tych zdań. Aby poćwiczyć stopniowanie przymiotników i przysłówków, proszę zrobić zadanie 1 i 2 na s. 77.w zeszycie ćwiczeń. Tym, którzy przesłali zadanie dodatkowe wpisałam oceny do dziennika. W załączniku prześlę rozwiązania do ćwiczeń ze s. 74-76, aby każdy mógł sobie sprawdzić.

7.04 matematyka

Temat: Mnożenie i dzielenie potęg o jednakowych podstawach.

Dzień dobry,

Dziękuję wszystkim, którzy wczoraj wysłali mi zrobione przez siebie zadanie. Czekam jeszcze na resztę prac.  

Na dzisiejszej lekcji dowiecie się, jak można w niektórych przypadkach inaczej zapisać wyrażenie zawierające potęgi, a tym samym go uprościć. 

Zapiszcie w zeszycie temat, a pod nim kolorem:

Znam i umiem stosować wzory na iloczyn i iloraz potęg o jednakowych podstawach

Obejrzyjcie film (proponuję obejrzeć na raty – najpierw do ok. 5min 45sek )

Zapiszcie kolorem wzory ze str. 225 w podr. (dół strony) oraz przykłady z ramki na górze str. 226 w podręczniku. Pamiętamy oczywiście, że kreska ułamkowa zastępuje znak dzielenia.

Teraz obejrzyjcie ciąg dalszy filmu (od ok. 5min 45sek do końca)

Zróbcie zad. 1 z podręcznika str. 226 oraz ile potraficie ze str. 93 w ćwiczeniach.

Proszę o informację od Was, czy macie jakieś problemy z tym tematem, czy potrzebujecie dodatkowej pomocy – zachęcam do kontaktu ze mną (niektórzy robią to regularnie – cieszę się z tego bardzo!) 

Temat będziemy kontynuować jutro. 

W dalszym ciągu nie mam żadnego kontaktu z jedną osobą z klasy – czekam na jakiś sygnał.

Życzę Wam dobrego dnia :) 

7.04 język polski

Temat: "Żyć w świecie wyobraźni"

Po dzisiejszych zajęciach potrafię:

- wskazać miejsca akcji,
- określić zdanie narratora,
- wyjaśnić  zwrot "brać poprawkę"

Przeczytajcie fragment pt. "Marzycielki"  Katarzyny Majgier (podręcznik strona 221). 

Odpowiedzcie pisemnie  na pytanie  2 i 3. ze strony 223. Notatka odręczna.

Zastanówcie się nad poleceniami 4., 5. i 6. Napiszcie na ich podstawie krótką charakterystykę Moniki (tak ma na imię siostra Liliany), w której przedstawicie jej stosunek do siostry. 7-10 zdań, może być w formie dokumentu.

 Pogodnego dnia.

7.04 wychowanie fizyczne

Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank). DZIEŃ 3

Witajcie!

Dzisiaj kolejny dzień ćwiczenia deski. Wydłużamy delikatnie czas poszczególnych ćwiczeń (dokładamy po 5 sekund). Zaczynamy od 5-minutowej rozgrzewki.

Pamiętajcie aby ćwiczenie wykonywać w bezpiecznym miejscu, zawsze pod nadzorem osoby dorosłej.

Dzień 3 (wtorek)

- DESKA 70 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 60 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 50 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA  - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!

- ROZCIĄGANIE (5-10 minut). 

 Powodzenia! ;)

PS: Od niektórych z Was dostałem już niezłe nagrania wykonania ćwiczenia, czekam na resztę do czwartku :)

Pliki do pobrania:

07.04_geografia_notatka_gospodarka morska.docx (Rozmiar: 13222 bajtów)
07.04 język angielski - odpowiedzi 1.jpg (Rozmiar: 550104 bajtów)
07.04 język angielski - odpowiedzi 2.jpg (Rozmiar: 555425 bajtów)
07.04 j.niemiecki kl.7 odp. s. 74-75.pdf (Rozmiar: 1887883 bajtów)
odpowiedzi do ćwiczeń