7.04 fizyka
Temat: Siła sprężystości.
Kochani na dzisiejszej lekcji dowiecie się jakie siły nazywamy siłami sprężystości i jaka jest ich wartość.
W tym celu bardzo Was proszę o przeczytanie tego tematu z podręcznika str. 160-162, zrobienie notatki ( Podsumowanie str. 162) oraz o rozwiązanie zadania 1 ze str. 162.
Miłej pracy:) pozdrawiam
7.04 język angielski
Temat: Święconka investigation.
Today I have a little funny game for you. Play and have fun :)
I wish you and your families Happy Easter!
Po świętach czeka nas jakaś forma sprawdzianu z 7 rozdziału - śledźcie terminarz na Librusie.
Odpowiedzi do wczorajszych zadań ukażą się po południu - do tego czasu zachęcam jeszcze raz do przesyłania Waszej pracy.
7.04 geografia
Temat: Gospodarka morska w Polsce
Polska ma dostęp do morza, co korzystnie wpływa na rozwój gospodarczy kraju oraz umożliwia rozwój handlu, turystyki, przemysłu stoczniowego i rybołówstwa.
Proszę zapoznać się z treścią tematu z podręcznika str.142-144, zwracając uwagę na następujące zagadnienia: najważniejsze polskie porty oraz struktura przeładunku w tych portach (diagram str 143), przemysł stoczniowy po okresie restrukturyzacji.
Dołączyłam na końcu strony notatkę z którą proszę się zapoznać i wkleić bądź przepisać do zeszytu przedmiotowego.
W celu utrwalenia nabytych wiadomości, proszę wykonać zadania 1,2,3 ze strony 88 z zeszytu ćwiczeń. Możecie przesłać rozwiązania zadań na maila spbrzezinka.geografia@gmail.com
Ciekawe informacje znajdziecie również w epodręczniku pod tematem Morze Bałtyckie - środowisko przyrodnicze a działalność człowieka część 2.
Serdecznie Was pozdrawiam.
7.04 język niemiecki
Thema: Wer ist am besten? (Kto jest najlepszy?)
Dzisiejsza lekcja jest poświęcona stopniowaniu przymiotników i przysłówków. Aby nie było problemów ze zrozumieniem zdań, które są w zadaniu pod tematem w podręczniku, zacznijmy od s. 118-119.
Ogólna zasada przy stopniowaniu polega na tym, że do stopnia wyższego dodajemy końcówkę (-er), zaś stopień najwyższy tworzy się przez dodanie do stopnia równego na początku am i na końcu (-sten) a jeżeli jest der, die, das używamy końcówki (-ste), np.Pozostałe przymiotniki można przepisać do zeszytu z tabeli s. 118-119. Są podzielone na trzy grupy, w zależności od sposobu stopniowania:
1) stopniowanie regularne: schwer- trudny; schnell-szybki; weit-daleko
2) stopniowanie ze zmianą samogłoski rdzennej: alt-stary; groß-duży; jung-młody
3) stopniowanie nieregularne: gern-chętnie; gut-dobry; hoch-wysoko; viel-dużo
Teraz można przejść do zadania 1 na s. 108, a następnie odsłuchać nagranie 47 i ustalić ustnie kolejność zdań (zgodnie z nagraniem). Nie powinno być teraz problemów ze zrozumieniem tych zdań. Aby poćwiczyć stopniowanie przymiotników i przysłówków, proszę zrobić zadanie 1 i 2 na s. 77.w zeszycie ćwiczeń. Tym, którzy przesłali zadanie dodatkowe wpisałam oceny do dziennika. W załączniku prześlę rozwiązania do ćwiczeń ze s. 74-76, aby każdy mógł sobie sprawdzić.
7.04 matematyka
Temat: Mnożenie i dzielenie potęg o jednakowych podstawach.
Dzień dobry,
Dziękuję wszystkim, którzy wczoraj wysłali mi zrobione przez
siebie zadanie. Czekam jeszcze na resztę prac.
Na dzisiejszej lekcji dowiecie się, jak można w niektórych przypadkach
inaczej zapisać wyrażenie zawierające potęgi, a tym samym go uprościć.
Zapiszcie w zeszycie temat, a pod nim kolorem:
Znam i umiem stosować wzory na iloczyn i iloraz potęg o
jednakowych podstawach
Obejrzyjcie
film (proponuję obejrzeć na raty – najpierw do ok. 5min 45sek )
Zapiszcie kolorem wzory ze str. 225 w podr. (dół strony) oraz przykłady z ramki na górze str.
226 w podręczniku. Pamiętamy oczywiście, że kreska ułamkowa zastępuje znak
dzielenia.
Teraz
obejrzyjcie ciąg dalszy filmu (od ok. 5min 45sek do końca)
Zróbcie zad.
1 z podręcznika str. 226 oraz ile potraficie ze str. 93 w ćwiczeniach.
Proszę o informację od Was, czy macie jakieś problemy z tym tematem, czy potrzebujecie dodatkowej pomocy – zachęcam do kontaktu ze mną (niektórzy robią to regularnie – cieszę się z tego bardzo!)
Temat będziemy kontynuować jutro.
W dalszym
ciągu nie mam żadnego kontaktu z jedną osobą z klasy – czekam na jakiś sygnał.
Życzę Wam dobrego dnia :)
7.04 język polski
Temat: "Żyć w świecie wyobraźni"
Po dzisiejszych zajęciach potrafię:
- wskazać miejsca akcji,
- określić zdanie narratora,
- wyjaśnić zwrot "brać poprawkę"
Przeczytajcie fragment pt. "Marzycielki" Katarzyny Majgier (podręcznik strona 221).
Odpowiedzcie pisemnie na pytanie 2 i 3. ze strony 223. Notatka odręczna.
Zastanówcie się nad poleceniami 4., 5. i 6. Napiszcie na ich podstawie krótką charakterystykę Moniki (tak ma na imię siostra Liliany), w której przedstawicie jej stosunek do siostry. 7-10 zdań, może być w formie dokumentu.
Pogodnego dnia.
7.04 wychowanie fizyczne
Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank). DZIEŃ 3
Witajcie!
Dzisiaj kolejny dzień ćwiczenia deski. Wydłużamy delikatnie czas poszczególnych ćwiczeń (dokładamy po 5 sekund). Zaczynamy od 5-minutowej rozgrzewki.
Pamiętajcie aby ćwiczenie wykonywać w bezpiecznym miejscu, zawsze pod nadzorem osoby dorosłej.
Dzień 3 (wtorek)
- DESKA 70 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 60 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 50 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!
- ROZCIĄGANIE (5-10 minut).
Powodzenia! ;)
PS: Od niektórych z Was dostałem już niezłe nagrania wykonania ćwiczenia, czekam na resztę do czwartku :)
07.04_geografia_notatka_gospodarka morska.docx (Rozmiar: 13222 bajtów) | |
07.04 język angielski - odpowiedzi 1.jpg (Rozmiar: 550104 bajtów) | |
07.04 język angielski - odpowiedzi 2.jpg (Rozmiar: 555425 bajtów) | |
07.04 j.niemiecki kl.7 odp. s. 74-75.pdf (Rozmiar: 1887883 bajtów) odpowiedzi do ćwiczeń |