5A. KLASA od 31 marca 2020 r.

5A. KLASA od 31 marca 2020 r.
Od 3 kwietnia treści w zdalnym nauczaniu: na głównej stronie w  menu - UCZNIOWIE w lewej zakładce
2 kwietnia - czwartek
Dzisiaj odpowiedzi do wczorajszej lekcji z języka angielskiego
02.04 Plastyka

Temat: Wielkanocna kartka.

Narysuj , namaluj, stwórz rysunek/ kartkę z życzeniami i podziękowaniami   dla medyków .

Niech to będzie wasze podziękowanie za ich trudną pracę w tym trudnym okresie i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.

02.04 Wychowanie fizyczne

Witam

Moi drodzy zapraszam na oglądnięcia filmu I spróbowanie wykonać poniższe ćwiczenia.

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej.

Jeśli ktoś z was nie posiada piłki do piłki nożnej może to zrobić dowolną piłką jaką znajdziecie w swoim domku.

Powodzenia :) 

Link: Ćwiczenia

2.02 matematyka

Dzień dobry.

Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … - zadania utrwalające.

Na początek powtórz dwie ostatnie lekcje. Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.

Przez Librusa wysłałam do rodziców odpowiedzi do zadania z podręcznika. Sprawdź proszę z odpowiedziami w Twoim zeszycie.

Zapisz temat lekcji.

Rozwiąż zadanie 3 str. 158 z podręcznika. Obliczenia i rozwiązania zapisz w zeszycie. Teraz sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.

Obejrzyj filmy:
Zamiana jednostek masy (0 – 5 minuty)

Zamiana jednostek długości (0 – 6 minuty)

Na podstawie filmów rozwiąż zadanie 7 str. 158. W każdej zamianie w zeszycie zapisz nad znakiem = liczbę przez którą mnożysz lub dzielisz (np. :100). Sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.

Rozwiąż zadania w ćwiczeniach strona 79. (W zadaniu 5 najpierw  zapisz nad działaniem wynik.  W zadaniu 8 zastanów się, czy będziesz mnożyć, czy dzielić przez 10, 100, 1000. W zadaniu 9 możesz obliczać tak jak w filmach powyżej)

Dziękuję za przesłane wczoraj zgodnie z terminarzem wiadomości. 
Życzę spokojnej i owocnej pracy.

 

1 kwietnia - środa

1.04 godzina wychowawcza

Zakręć kołem i wykonaj zadania.

Miłego dnia.

 

01.04. historia

Temat: Sztuka średniowiecza. Architektura. 

Witajcie, to już ostatni temat z rozdziału "Społeczeństwo średniowiecza" Po dzisiejszej lekcji będziecie potrafili:

- wskazać cechy stylu romańskiego

- wskazać cechy stylu gotyckiego

- wyjaśnić pojęcia: portal, łuk romański, łuk oporowy, witraż, rozeta. 

Początkowo murowano zamki i kościoły. Budynki te miały zapewnić mieszkańcom bezpieczeństwo - tak, kościoły również były miejscem schronienia na wypadek wojny.  Przeczytajcie informacje na stronie 153 "Średniowieczna architektura"

Otwórzcie podręcznik na stronach 154 - 155.  Zapisz odpowiedzi na pytania 1 i 2 ze strony 155. Teraz zapraszam Cię tu .  (dwie minuty) Obejrzyj uważnie film i przepisz tabelkę do zeszytu. 

Na kolejnej lekcji dowiemy się o tematyce sztuki średniowiecznej. 

Życzę Wam miłego dnia. 

1.04 matematyka

Dzień dobry.
Na początek powtórz wczorajszą lekcję. Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 …
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... (K)
- umiem dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)

W zeszycie zapisz dzisiejszy temat i kryteria sukcesu.

Uważnie obejrzyj film (ok. 9 min.):

Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...

Zatrzymaj film na 8 minucie.
Przepisz do zeszytu to, co należy zapamiętać (ramka - Zapamiętaj).

Napij się wody.

Rozwiąż zadanie 1 i 2 str. 157 oraz ćwiczenia str. 78.
(W zadaniu 1 d) najpierw podnieś do potęgi, a potem dopiero wykonuj dzielenie, a w zadaniu drugim najpierw zastąp kreskę ułamkową dzieleniem, tak jak w chmurce obok zadania i przypomnij sobie, że np. 275 = 275,0).
WAŻNE: Działania oraz rozwiązania zapisz w zeszycie.

Podsumowując przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko umiesz. Na głos powtórz algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.

Proszę sprawdzić terminarz w Librusie.

Życzę spokojnej i owocnej pracy.

 

01.04 Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia na okrągło

Witam 

Przesyłam wam ćwiczenia w załączniku kręcicie kołem tak długo aż wszystkie ćwiczenia zostaną zaliczone

powtarzamy każde ćwiczenie x10 

Ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej - a może i ona skorzysta i przyłączy się do was. 

Powodzenia 

Link: Gimnastyka


 01.04. język angielski

Temat: English in action - Phoning a youth centre.

Today we will phone a youth centre. Dzisiaj zadzwonimy do klubu młodzieżowego ( taki Młodzieżowy Dom Kultury)

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 74 i fioletowa ramka) i odsłuchaj je i powtórz. (ścieżka 2.9 - na dole strony)

2. posłuchaj i spróbuj uzupełnić tabelę o zajęciach w klubie. (ścieżka 2.10)

3.  spróbuj uzupełnić rozmowę zdaniami z ramki - pomoże Ci odsłuchanie jeszcze raz rozmowy telefonicznej.

4  .Zrób zad. 4/74

Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Jutro będą odpowiedzi do dzisiejszej.

  Pozdrawiam :)

 

01.04. biologia

 Dzień dobry. Wpiszcie temat do zeszytu.

Temat: Powtarzamy wiadomości o mszakach i paprotnikach.

  1. Przeczytaj notatki z porzednich dwóch lekcji i rozwiąż ćwiczenie 9 str. 50 i ćwiczenie 10 str.51.

  2. Jeżeli już to zrobiłeś/łas to rozwiąż quiz.

  3. Poniżej instrukcja:
    1) wejdź na stronę: joinmyquiz.com
    2) wprowadź ten kod: 717808
    3) wpisz swoje imię i nazwisko
    Quiz będzie dostępny tylko do 5.kwietnia
    Powodzenia!

     

31 marca - wtorek

31.03 i 2.04 - język polski

Temat: Podsumowanie rozdziału 4


Podręcznik str. 197 - czytamy tekst o Janie z Kolna,

Podręcznik str. 198 - zadania 1-11  (w zeszycie )

W razie problemów piszcie na e-maila

Powodzenia!!!

Pozdrawiam

Ola

31.03 Wychowanie fizyczne

Temat:Odbicia piłki 

Na rozgrzewkę proszę wykonać:

krążenia ramion w przód i w tył x10

krążenie tłowia x10

 krążenie bioder x10

krążenie kolan x10 

rozgrzac staw skokowy 

na koniec rozgrzać dobrze palce u rąk 

Dziś będziemy odbijać piłkę sposobem górnym  wykonując na początek 10 podrzutów piłki w górę z chwytem piłki tak żeby nie spadła na ziemię 

Następnie próbujemy odbijać piłkę  nad głową sposobem górnym( tak min.15 razy aby wam się udało), na koniec każdy wymyśli 1 ćwiczenia rozciągające. Pamiętamy że ćwiczenia wykonujemy w obecności osób dorosłych.

Powodzenia  

31.03 religia 

Temat: Rekolekcje wielkopostne – część II.

Modlitwa: Któryś za nas cierpiał rany…

Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych. Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wysłuchać naukę. Na zrealizowanie tego zadania masz cały Tydzień. Życzę owocnego słuchania.

https://youtu.be/DeWpx1T_MBc

https://youtu.be/J2OZ9E9qaCA

https://youtu.be/w2X9sjqYp3c

31.03 geografia

Temat: Pogoda a klimat

Drodzy uczniowie! Na dzisiejszej lekcji postaramy się przyswoić najważniejsze informacje dotyczące pogody i klimatu.
Poniżej przedstawiam najważniejsze wiadomości i umiejętności, które powinniście opanować z dzisiejszej lekcji:
1. Wyjaśnić różnicę między pogodą a klimatem.
2. Potrafić odczytywać informacje przedstawione na klimatogramie.
3. Potrafić obliczać średnią temperaturę oraz amplitudę temperatury.

Bardzo proszę wykonać poniższe polecenia.
1. Zapoznać się z treścią tematu Pogoda a klimat z podręcznika str. 102 - 107 ze szczególnym zwróceniem uwagi na pojęcia: pogoda, klimat, klimatogram. Zwrócić uwagę na elementy klimatogramu i sposób odczytywania informacji, które przedstawia.
2. Przyswoić sobie sposób obliczana średniej np. rocznej temperatury str. 105 (Nic trudnego)  oraz amplitudy temperatury str 104 (Nic trudnego).
3. Proszę przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu przedmiotowego notatkę z dzisiejszej lekcji, która jest w załączniku na końcu strony.
4. Proszę przeglądnąć prezentację znajdującą się na końcu strony, pozwoli ona Wam zrozumieć dzisiejszą lekcję.
Zadanie domowe: Wykonaj zadania 1, 2, 3, 4, z zeszytu ćwiczeń ze str. 61 - 63. Użyj do obliczeń kalkulatora. Jeśli chcesz możesz pochwalić się rozwiązaniami przesyłając odpowiedzi na mojego maila. spbrzezinka.geografia@gmail.com  Serdecznie wasz pozdrawiam.


31.03 Muzyka


Temat: Muzyczne powitanie wiosny.

Notatka:

Wiosna to radosna pora roku. Przyroda budzi się do życia. Wszystko zaczyna kwitnąć, jest ciepło i przyjemnie, śpiewają ptaki. Wielu kompozytorów tworzy swoje utwory o tematyce i wiosennym nastroju.

Posłuchaj fragmentu koncertu Antonio Vivaldiego - ,,Wiosna”

Po wysłuchaniu odpowiedz : jakie instrumenty grają w utworze, nazwij je, jak nazywa się osoba prowadząca oglądaną orkiestrę – zapisz informacje w zeszycie.

Słuchamy:
YOUTUBE
 

Posłuchaj teraz piosenki ,, Wszystko kwitnie wokół” w wersji oryginalnej sprzed wielu lat. Podczas słuchania swobodnie poruszaj się, tańcz w rytm muzyki. Zaczynamy!

Teraz skorzystaj z muzycznego pliku, który znajduje się w zasobach lekcji. Posłuchaj piosenki z podkładem uważnie patrząc w tekst. Tekst również wydrukowany jest na dołączonej do lekcji kartce. Za drugim razem spróbuj zaśpiewać z podkładem. Jeśli będziesz miał ochotę wykonaj piosenkę z najbliższymi w domu. Życzę udanego ,,Wiosennego koncertu”.

 31.03. język angielski

Temat: Types of music.

Czy po ostatniej lekcji wiecie jak powiedzieć: Lubię filmy science fiction. Czy potraficie zapytać: Interesujesz się filmami akcji?

Today we will learn types of music. Do you like listening to music? I bet you like. What type of music are you into? - Założę się, że lubicie słuchać muzyki. Jakim rodzajem muzyki interesujecie się? - Dzisiaj właśnie o rodzajach muzyki.

Dodatkowo, jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz - tym razem w pytaniach.

1. zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 72) i fioletowa ramka i odsłuchaj je i powtórz. Potem posłuchaj tekstu o pięknej sali koncertowej w Londynie i podkreśl w tym tekście nazwy rodzajów muzyki. (ścieżka 2.7 - na dole strony)

2. posłuchaj co dzieje się u Kathy Crazy, spróbuj wcześniej uzupełnić rozmowy. (ścieżka 2.8)

3.  Przeczytaj przykładowe pytania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)

4  . Spróbuj zrobić zadanie 2 str. 73 - Uzupełnij zdania czasownikami w odpowiednim czasie (zwróć uwagę, czy to jest regularność, czy dzieje się teraz czy w najbliższej zaplanowanej przyszłości)

Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie.

  Pozdrawiam :)

Pliki do pobrania:

31.03_geografia_klimat_notatka.docx (Rozmiar: 14082 bajtów)
31.03_geografia_klimat_prezentacja.pptx (Rozmiar: 931656 bajtów)
31.03 język angielski - ścieżka 2.7.mp3 (Rozmiar: 1297168 bajtów)
31.03 język angielski - ścieżka 2.8.mp3 (Rozmiar: 1273264 bajtów)
31.03 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 479488 bajtów)
01.04 język angielski - ścieżka 2.9.mp3 (Rozmiar: 388816 bajtów)
01.04 język angielski - ścieżka 2.10.mp3 (Rozmiar: 1452544 bajtów)
01.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 450120 bajtów)
02.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 493573 bajtów)