Temat: Wielkanocna kartka.
Narysuj , namaluj, stwórz rysunek/ kartkę z życzeniami i podziękowaniami dla medyków .
Niech to będzie wasze podziękowanie za ich trudną pracę w tym trudnym okresie i znak, że doceniamy i jesteśmy im wdzięczni.02.04 Wychowanie fizyczne
Witam
Moi drodzy zapraszam na oglądnięcia filmu I spróbowanie wykonać poniższe ćwiczenia.
Wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej.
Jeśli ktoś z was nie posiada piłki do piłki nożnej może to zrobić dowolną piłką jaką znajdziecie w swoim domku.
Powodzenia :)
Link: Ćwiczenia2.02 matematyka
Dzień dobry.
Temat: Mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 … - zadania utrwalające.
Na początek powtórz dwie ostatnie lekcje. Przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia i dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.
Przez Librusa wysłałam do rodziców odpowiedzi do zadania z podręcznika. Sprawdź proszę z odpowiedziami w Twoim zeszycie.
Zapisz temat lekcji.
Rozwiąż zadanie 3 str. 158 z podręcznika. Obliczenia i rozwiązania zapisz w zeszycie. Teraz sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.
Obejrzyj filmy:
Zamiana jednostek masy (0 – 5 minuty)
Zamiana jednostek długości (0 – 6 minuty)
Na podstawie filmów rozwiąż zadanie 7 str. 158. W każdej zamianie w zeszycie zapisz nad znakiem = liczbę przez którą mnożysz lub dzielisz (np. :100). Sprawdź z odpowiedziami na końcu podręcznika.
Rozwiąż zadania w ćwiczeniach strona 79. (W zadaniu 5 najpierw zapisz nad działaniem wynik. W zadaniu 8 zastanów się, czy będziesz mnożyć, czy dzielić przez 10, 100, 1000. W zadaniu 9 możesz obliczać tak jak w filmach powyżej)
Dziękuję za przesłane wczoraj zgodnie z terminarzem wiadomości.
Życzę spokojnej i owocnej pracy.
1.04 matematyka
Dzień dobry.
Na
początek powtórz wczorajszą lekcję. Przeczytaj kryteria sukcesu i
sprawdź, czy wszystko pamiętasz. Powtórz na głos algorytm mnożenia
ułamków dziesiętnych przez 10, 100 i 1000.
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 …
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000... (K)
- umiem dzielić ułamki dziesiętne przez 10, 100, 1000... (K – P)
W zeszycie zapisz dzisiejszy temat i kryteria sukcesu.
Uważnie obejrzyj film (ok. 9 min.):
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000 ...
Zatrzymaj film na 8 minucie.
Przepisz do zeszytu to, co należy zapamiętać (ramka - Zapamiętaj).
Napij się wody.
Rozwiąż zadanie 1 i 2 str. 157 oraz ćwiczenia str. 78.
(W
zadaniu 1 d) najpierw podnieś do potęgi, a potem dopiero wykonuj
dzielenie, a w zadaniu drugim najpierw zastąp kreskę ułamkową
dzieleniem, tak jak w chmurce obok zadania i przypomnij sobie, że np.
275 = 275,0).
WAŻNE: Działania oraz rozwiązania zapisz w zeszycie.
Podsumowując przeczytaj kryteria sukcesu i sprawdź, czy wszystko umiesz. Na głos powtórz algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez 10, 100, 1000.
Proszę sprawdzić terminarz w Librusie.
Życzę spokojnej i owocnej pracy.
01.04 Wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia na okrągło
Witam
Przesyłam wam ćwiczenia w załączniku kręcicie kołem tak długo aż wszystkie ćwiczenia zostaną zaliczone
powtarzamy każde ćwiczenie x10
Ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej - a może i ona skorzysta i przyłączy się do was.
Powodzenia
Link: Gimnastyka
01.04. język angielski
Temat: English in action - Phoning a youth centre.
Today
we will phone a youth centre. Dzisiaj zadzwonimy do klubu młodzieżowego ( taki Młodzieżowy Dom Kultury)
1.
zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 74 i fioletowa ramka) i
odsłuchaj je i powtórz. (ścieżka 2.9 - na dole
strony)
2. posłuchaj i spróbuj uzupełnić tabelę o zajęciach w klubie. (ścieżka 2.10)
3.
spróbuj uzupełnić rozmowę zdaniami z ramki - pomoże Ci odsłuchanie jeszcze raz rozmowy telefonicznej.
4
.Zrób zad. 4/74
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie. Jutro będą odpowiedzi do dzisiejszej.
Pozdrawiam :)
01.04. biologia
Dzień dobry. Wpiszcie temat do zeszytu.
Temat: Powtarzamy wiadomości o mszakach i paprotnikach.
Przeczytaj notatki z porzednich dwóch lekcji i rozwiąż ćwiczenie 9 str. 50 i ćwiczenie 10 str.51.
Jeżeli już to zrobiłeś/łas to rozwiąż quiz.
Poniżej
instrukcja:
1) wejdź na stronę: joinmyquiz.com
2)
wprowadź ten kod: 717808
3) wpisz swoje imię i
nazwisko
Quiz będzie dostępny tylko do 5.kwietnia
Powodzenia!
31.03 i 2.04 - język polski
Temat: Podsumowanie rozdziału 4
Podręcznik str. 197 - czytamy tekst o Janie z Kolna,
Podręcznik str. 198 - zadania 1-11 (w zeszycie )
W razie problemów piszcie na e-maila
Powodzenia!!!
Pozdrawiam
Ola31.03 Wychowanie fizyczne
Temat:Odbicia piłki
Na rozgrzewkę proszę wykonać:
krążenia ramion w przód i w tył x10
krążenie tłowia x10
krążenie bioder x10
krążenie kolan x10
rozgrzac staw skokowy
na koniec rozgrzać dobrze palce u rąk
Dziś będziemy odbijać piłkę sposobem górnym wykonując na początek 10 podrzutów piłki w górę z chwytem piłki tak żeby nie spadła na ziemię
Następnie próbujemy odbijać piłkę nad głową sposobem górnym( tak min.15 razy aby wam się udało), na koniec każdy wymyśli 1 ćwiczenia rozciągające. Pamiętamy że ćwiczenia wykonujemy w obecności osób dorosłych.
Powodzenia
31.03 religia
Temat: Rekolekcje wielkopostne – część II.
Modlitwa: Któryś za
nas cierpiał rany…
Szczęść Boże. W tym tygodniu według zaplanowanego
harmonogramu roku szkolnego mieliśmy przeżywać czas rekolekcji wielkopostnych.
Z racji epidemii korona wirusa niestety nie możemy się spotkać w świątyni na
wspólnych ćwiczeniach duchowych, ale nie ma nic straconego. Możemy wykorzystać
czas i możliwości w domu. W ramach lekcji w tym tygodniu proszę, abyś obejrzał
trzy krótkie filmy z nauką rekolekcyjną. Zaplanuj tak wszystkie zadania, abyś
mógł spokojnie np. popołudniu, wieczorem (można z rodzicami) wysłuchać naukę.
Na zrealizowanie tego zadania masz cały Tydzień. Życzę owocnego słuchania.
31.03 geografia
Temat: Pogoda a klimat
Drodzy uczniowie! Na dzisiejszej lekcji postaramy się przyswoić najważniejsze informacje dotyczące pogody i klimatu.
Poniżej przedstawiam najważniejsze wiadomości i umiejętności, które powinniście opanować z dzisiejszej lekcji:
1. Wyjaśnić różnicę między pogodą a klimatem.
2. Potrafić odczytywać informacje przedstawione na klimatogramie.
3. Potrafić obliczać średnią temperaturę oraz amplitudę temperatury.
Bardzo proszę wykonać poniższe polecenia.
1.
Zapoznać się z treścią tematu Pogoda a klimat z podręcznika str. 102 -
107 ze szczególnym zwróceniem uwagi na pojęcia: pogoda, klimat,
klimatogram. Zwrócić uwagę na elementy klimatogramu i sposób
odczytywania informacji, które przedstawia.
2. Przyswoić sobie sposób
obliczana średniej np. rocznej temperatury str. 105 (Nic trudnego)
oraz amplitudy temperatury str 104 (Nic trudnego).
3. Proszę
przepisać lub wydrukować i wkleić do zeszytu przedmiotowego notatkę z
dzisiejszej lekcji, która jest w załączniku na końcu strony.
4. Proszę przeglądnąć prezentację znajdującą się na końcu strony, pozwoli ona Wam zrozumieć dzisiejszą lekcję.
Zadanie domowe:
Wykonaj zadania 1, 2, 3, 4, z zeszytu ćwiczeń ze str. 61 - 63. Użyj do
obliczeń kalkulatora. Jeśli chcesz możesz pochwalić się rozwiązaniami
przesyłając odpowiedzi na mojego maila. spbrzezinka.geografia@gmail.com
Serdecznie wasz pozdrawiam.
31.03 Muzyka
Temat: Muzyczne powitanie wiosny.
Notatka:
Wiosna to radosna pora roku. Przyroda budzi się do życia. Wszystko zaczyna kwitnąć, jest ciepło i przyjemnie, śpiewają ptaki. Wielu kompozytorów tworzy swoje utwory o tematyce i wiosennym nastroju.
Posłuchaj fragmentu koncertu Antonio Vivaldiego - ,,Wiosna”
Po wysłuchaniu odpowiedz : jakie instrumenty grają w utworze, nazwij je, jak nazywa się osoba prowadząca oglądaną orkiestrę – zapisz informacje w zeszycie.
Słuchamy:
YOUTUBE
Posłuchaj teraz piosenki ,, Wszystko kwitnie wokół” w wersji oryginalnej sprzed wielu lat. Podczas słuchania swobodnie poruszaj się, tańcz w rytm muzyki. Zaczynamy!
Teraz skorzystaj z muzycznego pliku, który znajduje się w zasobach lekcji. Posłuchaj piosenki z podkładem uważnie patrząc w tekst. Tekst również wydrukowany jest na dołączonej do lekcji kartce. Za drugim razem spróbuj zaśpiewać z podkładem. Jeśli będziesz miał ochotę wykonaj piosenkę z najbliższymi w domu. Życzę udanego ,,Wiosennego koncertu”.
31.03. język angielski
Temat: Types of music.
Czy
po ostatniej lekcji wiecie jak powiedzieć: Lubię filmy science fiction.
Czy potraficie zapytać: Interesujesz się filmami akcji?
Today we will learn types of music. Do you like listening to music? I bet you like. What type of music are you into? - Założę się, że lubicie słuchać muzyki. Jakim rodzajem muzyki interesujecie się? - Dzisiaj właśnie o rodzajach muzyki.
Dodatkowo,
jeszcze raz zwrócimy uwagę jak powiedzieć, że coś dzieje się z jakąś regularnością lub coś dzieje się teraz - tym razem w pytaniach.
1.
zapoznaj się z nowym słownictwem (zad 1 str. 72) i fioletowa ramka i
odsłuchaj je i powtórz. Potem posłuchaj tekstu o pięknej sali
koncertowej w Londynie i podkreśl w tym tekście nazwy rodzajów muzyki.
(ścieżka 2.7 - na dole
strony)
2. posłuchaj co dzieje się u Kathy Crazy, spróbuj wcześniej uzupełnić rozmowy. (ścieżka 2.8)
3.
Przeczytaj przykładowe pytania z Lu's Grammar - są tam dwa czasy
teraźniejsze. Pierwszy (present simple) używany gdy coś robimy
regularnie, a drugi (present continuous) gdy coś dzieje się teraz lub w
najbliższej zaplanowanej przyszłości. - Ale Wy już to wiecie :)
4
.
Spróbuj zrobić zadanie 2 str. 73 - Uzupełnij zdania czasownikami w
odpowiednim czasie (zwróć uwagę, czy to jest regularność, czy dzieje się
teraz czy w najbliższej zaplanowanej przyszłości)
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie sobie samodzielnie.
Pozdrawiam :)
![]() | 31.03_geografia_klimat_notatka.docx (Rozmiar: 14082 bajtów) |
![]() | 31.03_geografia_klimat_prezentacja.pptx (Rozmiar: 931656 bajtów) |
![]() | 31.03 język angielski - ścieżka 2.7.mp3 (Rozmiar: 1297168 bajtów) |
![]() | 31.03 język angielski - ścieżka 2.8.mp3 (Rozmiar: 1273264 bajtów) |
![]() | 31.03 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 479488 bajtów) |
![]() | 01.04 język angielski - ścieżka 2.9.mp3 (Rozmiar: 388816 bajtów) |
![]() | 01.04 język angielski - ścieżka 2.10.mp3 (Rozmiar: 1452544 bajtów) |
![]() | 01.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 450120 bajtów) |
![]() | 02.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 493573 bajtów) |