22 kwietnia - środa

22 kwietnia - środa
22 kwietnia - środa

22.04 j. polski/zast.

Temat: Każdy może być wielki. Jak rozumiemy wiersz Ewy Szelburg – Zarembiny pt. „Przed pomnikiem Wielkiego Człowieka”?

Z podręcznika na str. 146 przeczytaj notę biograficzną o poetce Ewie Szelburg - Zarembinie. 

Następnie przeczytaj tekst wiersza pt. „Przed pomnikiem Wielkiego Człowieka”. Naucz się go pięknie czytać. 

Obejrzyj lekcję TVP (24.56 min.) na temat wiersza, a dzięki uważnemu słuchaniu i oglądaniu na pewno poradzisz sobie z zadaniami znajdującymi się w  karcie pracy, która zamieszczona jest w pliku nr 1 na dole strony. 

Oglądając lekcję, nauczysz się:
•    Czym jest wers.
•    Kim jest odbiorca wypowiedzi, czyli adresat.
•    Jakie środki artystyczne wzbogacają utwór.
•    Jaka jest wymowa wiersza i czym charakteryzuje się liryka.


Życzę miłego odbioru, a także wytrwałej i solidnej pracy.

22.04 technika

Temat: Skrzyżowania z drogą z pierwszeństwem przejazdu

Dzień dobry,

Wiecie już, jak poznać i właściwie się zachować na skrzyżowaniu dróg równorzędnych. Dziś poznacie zasady panujące na skrzyżowaniach z drogą z pierwszeństwem przejazdu. Dowiecie się, jak takie skrzyżowania rozpoznawać i skąd wiadomo, która droga jest główna, a która podporządkowana?

Zapiszcie proszę w zeszytach temat. Notatkę z najważniejszymi informacjami znajdziecie w załączniku 22.04 technika.pdf. Możecie ją wydrukować i wkleić pod tematem. Jeśli nie macie takiej możliwości, przerysujcie do zeszytu znaki drogowe, które się tam pojawiają i zapiszcie ich znaczenie.

Proszę, żebyście bardzo uważnie przyjrzeli się i przeanalizowali przykłady z załącznika.

Zróbcie ćw. 3 ze str. 55 w podręczniku i wyślijcie mi, tak jak tydzień temu odpowiedzi.

Życzę miłego dnia:)

 

 

22.04 j. angielski

Topic: Music

student book

workbook

Remember about homework!

22.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Rozgrzewka przed ćwiczeniami.

Czołem!

Na jednej z pierwszych "zdalnych" lekcji podałem Wam odnośnik do artykułu, który omawiał szczegółowo rolę oraz znacznie rozgrzewki gimnastycznej.

Dzisiaj proszę Was, aby każdy przygotował na ocenę samodzielnie dziesięciominutową rozgrzewkę gimnastyczną. Rozgrzewka może zawierać dowolną formę (w biegu, w miejscu, w dowolnych pozycjach wyjściowych, w formie zabawy, np berek..., itp), możecie połączyć kilka tych form. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Wyobraźcie sobie, że jesteście nauczycielem / trenerem i macie przeprowadzić dobrą rozgrzewkę (już to robiliście w praktyce na zajęciach, a wielu z Was ma na pewno świetne pomysły z własnych treningów).

Co chciałbym aby zawierała Wasza rozgrzewka (zakładamy czas 10 minut):

- miejsce przeprowadzenia rozgrzewki (sala gimnastyczna, boisko, podwórko);

 - podanie nazwy każdego wykonywanego ćwiczenia;

- ilość powtórzeń każdego ćwiczenia (np. 10 pajacyków) lub czas trwania ćwiczenia (np. 30 sekund podpór przodem);

- jeżeli zastosujecie jakąś zabawę proszę podać krótki opis jej zasad.

Rozgrzewkę proszę zapisać w pliku Word i wysłać na adres: wfzawszespoko@gmail.com. Na prace czekam do piątku 24 kwietnia! Przypominam, praca na OCENĘ!

A po drugie i najważniejsze poruszać się trochę na świeżym powietrzu bo dzisiaj ma znów być piękna pogoda! ;)  

Pozdrawiam :)

Pliki do pobrania:

Plik_nr_1_j_polski_22_04.docx (Rozmiar: 16004 bajtów)
Plik_nr_1_j_polski_22_04.pdf (Rozmiar: 141329 bajtów)
22.04 technika.pdf (Rozmiar: 506693 bajtów)