Wnioski i rekomendacje po sprawdzianie z matemtayki 2014-2015

Wnioski i rekomendacje po sprawdzianie z matemtayki 2014-2015
Wnioski i rekomendacje po sprawdzianie z matemtayki 2014-2015

Wnioski i rekomendacje CKE
po sprawdzianie z matematyki w roku szkolnym 2014/2015

  • Uczniowie dobrze poradzili sobie z wykonywaniem działań na liczbach naturalnych i ułamkach zwykłych oraz z rozpoznaniem odcinka będącego wysokością trójkąta.

  • Zdający mieli kłopot z wykonywaniem działań na ułamkach dziesiętnych. Istotne więc wydaje się zwiększenie liczby ćwiczeń utrwalających prawidłowe stosowanie algorytmów działań na ułamkach dziesiętnych. Ważne jest, aby uczniowie dobrze rozumieli reguły dotyczące „przesuwania przecinka” w liczbach dziesiętnych przy mnożeniu lub dzieleniu.

  • Szóstoklasistom trudność sprawiło obliczanie objętości prostopadłościanu, szczególnie w przypadku, gdy konieczne było posłużenie się odpowiednim wzorem. Mylili również objętość bryły z polem powierzchni. Dobrze byłoby w procesie nauczania uwzględnić większą liczbę ćwiczeń kształtujących pojęcia objętości i pola powierzchni, np. przez budowanie brył z podanych elementów, rozklejanie, modeli brył i „rozkładanie” ich na płaszczyźnie.

Pliki do pobrania:

Wnioski i rekomendacje po sprawdzianie 2014_2015_CKE.pdf (Rozmiar: 5830889 bajtów)
Matematyka, str. 34