Trudne dla uczniów pojęcia, perspektywy, ich rodzaje, zrozumienie zasad jako iluzji przestrzeni można w przyjemny oraz dostępny sposób przekazać na lekcji plastyki, wykorzystując do tego ogromny potencjał młodych ludzi - AKTYWNOŚĆ TWÓRCZĄ!
W trakcie zajęć plastycznych uczniowie klasy czwartej wykonali scenografię wybranej przez siebię baśni H. Ch. Andersena rozwijając przy tym inteligencję językową, wizualno-przestrzenną i interpensonalną. Praca odbywała się w małych grupach, gdzie budowano makiety scenograficzne (perspektywa kulisowa), wykorzystując pudełko jako scenę i umieszczając narysowane, namalowane lub wycięte z kolorowego papieru elementy pejzażu lub wnętrza, w którym rozgrywa się wybrana scena z baśni.
Po ukończeniu pracy uczniowie eksponowali scenografię na szkolnym korytarzu, udostępniając ją szerszej publiczności.
Pomogła, doradziła, podziwiała
nauczeciel plastyki w Szkole Podstawowej
w Brzezince mgr Katarzyna Siutaj.