Od 6.05. do10.05.2013 r. Wyjazd do Soli

Od 6.05. do 10.05.2013 r. Wyjazd do Soli   W dniu 06.05.2013 r. uczniowie klasy IV i III ze Szkoły Podstawowej w Brzezince wyjechali wraz z opiekunami Katarzyną Siutaj i Marzeną Kubas na tygodniowy wypoczynek połączony z nauką do ośrodka TPD w Soli.

Ośrodek ten gościł już w ubiegłym roku naszych uczniów z obecnej klasy VI. Tegoroczny  pobyt również należał do udanych. Uczniowie oprócz zajęć edukacyjnych mieli okazję zwiedzić okolicę podziwiać pomniki przyrody i wędrować górskimi szlakami. Zwiedzili także Żywiec oraz fort obronny w Węgierskiej Górce. Nie brakło też czasu na rekreację w postaci zabawy w Aquaparku w Leśnej. Pogoda również dopisała tak jak humory wszystkich uczestników. Następny wyjazd planujemy już na początku przyszłego roku szkolnego. Na dowód dobrej zabawy zamieszczamy zdjęcia.

oprac: mgr Agata Kowol

Relacja uczniów z pobytu w Soli

Do Soli przyjechaliśmy w poniedziałek 6 maja. Przywitali nas pracownicy ośrodka DWD TPD. Pierwszy dzień przebiegł pomyślnie. Po rozpakowaniu się poszliśmy na dwór grać w piłkę nożną, siatkówkę, ping-ponga i bawiliśmy się na placu zabaw.

Drugiego dnia zwiedziliśmy zabytkową dzwonnicę i źródła solankowe. Poznaliśmy dwa pomniki przyrody – 300-letnią lipę i 180-letnią sosnę. Wspięliśmy się też na górę Kłokocz szlakiem kardynała Karola Wojtyły. Po powrocie z Kłokocza pani zabrała nas na świetlicę, w której znajdują się XBOXy 360 i Playstation 3. Wszyscy byli zachwyceni (przyp. M. Kubas:).
   W środę zwiedzaliśmy Żywiec. Byliśmy w pięknym parku, na rynku, kupowaliśmy pamiątki i jedliśmy lody. Po zwiedzaniu pojechaliśmy do Aquaparku w Leśnej i świetnie się bawiliśmy. Kiedy wracaliśmy do Soli, widzieliśmy fort obronny „Wędrowiec” w Węgierskiej Górce. Gdy przyjechaliśmy z Żywca, znowu poszliśmy na XBOXy i PS3 (najpierw jednak dwie lekcje, jak co dzień – przyp. M. Kubas). Po grze zjedliśmy kolację i poszliśmy na dyskotekę. Było znakomicie, tańczyliśmy do wieczora.

Dzisiaj wspięliśmy się na górę Polanę, mieliśmy konkurs plastyczny „Wiosna w sadzie” i konkurs wiedzy o regionie razem z drugą szkołą z Michałowic. Cały konkurs wygrał Adrian Małecki J. Po południu znów bawiliśmy się i odpoczywaliśmy.

Jutro wyjeżdżamy, pójdziemy pewnie na pożegnalny spacer i chociaż tęsknimy trochę za domem, to szkoda będzie wyjeżdżać.

Autorzy: Miłosz Dubiel, Marek Czarnik, Patrycja Kecmaniuk, Mateusz Bielicki, Jakub Stańczyk, Ala Duda, Karol Bućko, Natalia Bogacz