8 maja - piątek

8 maja - piątek

08.05 technika

Temat: Kartka z papieru.

Dzień dobry,

Kontynuujemy temat papieru, ale tym razem w wersji praktycznej. Bardzo proszę, aby każdy wykonał kartkę okolicznościową z różnych rodzajów papieru. Zastosujcie odpowiednie narzędzia do pracy z papierem.  Myślę, że nie braknie Wam pomysłów na ciekawe prace, a jeżeli ktoś potrzebuje inspiracji może skorzystać  np. z pomysłów znajdujących się w filmiku.

Sprawdźcie w kalendarzu (jeśli nie pamiętacie), czyje święto obchodzimy 26 maja? Wasza kartka może stać się doskonałym prezentem!

Pracę będziemy kontynuowali również za tydzień. Na zdjęcia Waszych kartek czekam do 20 maja katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com

Życzę Wam Dobrego dnia :)


08.05 Wychowanie fizyczne

Temat: Nauka przewrotu w tył

 

Witam!

Dzisiaj spróbujemy wykonać przewrót w tył. Do tego ćwiczenia potrzebujemy trochę wolnego miejsca w pokoju. Rozłóżcie na podłodze koc lub coś miękkiego żeby było bezpiecznie. Dzisiaj proszę abyście ćwiczyli pod nadzorem osoby pełnoletniej, która może Was asekurować podczas wykonywania ćwiczenia.

Zapoznajcie się z nagraniem wideo, na których zamieszczona jest nauka wykonania przewrotu w tył. Opis ćwiczeń na nagraniach powinien Wam ułatwić wykonanie ćwiczenia.

Przed wykonywaniem ćwiczenia obowiązkowo zróbcie dobrą rozgrzewkę, zwracając szczególną uwagę na rozgrzanie mięśni szyi, obręczy barkowej i rąk! 

Powodzenia :) 

8.05 matematyka

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych – rozwiązywanie zadań.

1. Powtórz dokładnie ostatnią lekcję z zeszytu.

2. W Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno wykonaj. Jak zawsze, zaraz po wykonaniu zaznacz, że lekcja została zrobiona.

 

8.05- język polski

 Otwórzcie podręczniki na str. 232 i przeczytajcie mit o Dedalu i Ikarze.

Po przeczytaniu zanotujcie w zeszytach:

1. Kim byli ( krótko opisz): Dedal, Ikar, Minos, Minotaur.

2. Dopasuj podane cechy charakteru do odpowiedniej postaci:

-Dedal:

-Ikar:

dokładny, mądry lekkomyślny, rozważny, roztargniony, roztropny,zuchwały, twórczy, beztroski, precyzyjny, pracowity, nieuważny, rzetelny buntowniczy.

W razie problemów skorzystaj ze słownika j.polskiego.

3. Na podstawie dowolnego źródła informacji zapisz, co oznaczają podane związki frazeologiczne:

- słuchać jednym uchem

-mieć skrzydła u ramion

-chodzić z głową w chmurach

-bujać w obłokach

4. podręcznik s. 235 zad. 2 ( tylko zobacz) i 6 ( wykonaj w zeszycie)

Miłego weekendu

p. Ola

 

8.05 - biologia

Witajcie! Witajcie. Proszę wpiszcie temat i notatkę do zeszytu. ( notatka w pliku na dole strony).  Uruchomcie epodręcznik  https://epodreczniki.pl/a/okrytonasienne/Df0Pjn95x  Rozwiąż zadania z zeszytu ćwiczeń  1,2,4,5 str. 56-57i wyślijcie na adres b.baraniecka.brzezinka@gmail.com 

Pliki do pobrania:

Biologia klasa V.8.05.2020r.docx (Rozmiar: 11673 bajtów)