8 kwietnia - środa

8 kwietnia - środa

 języka angielski

 Dear Students!

Today’s lesson is about Easter – Dzisiejsza lekcja będzie o Świętach Wielkanocnych.
Which Easter words do you know in English? – Jakie znacie angielskie słowa związane z Wielkanocą?  
Easter bunny
Easter eggs
Basket
Flowers
Ham

Do you know any other words? (Znacie jeszcze inne słowa? Te powyżej to: królik wielkanocny, jajka wielkanocne czyli pisanki, koszyk, kwiaty i szynka).

 

Znacie, jak przypuszczam, polskie tradycje wielkanocne. 
What do children do at Easter in the USA? – Co podczas Wielkanocy robią dzieci w Stanach Zjednoczonych?
Open the book. – Otwieramy książki (str.78). Posłuchajcie ćw. 1. (4.11) Zwróćcie uwagę na pogrubione wyrazy. Macie je przedstawione na obrazkach poniżej. Są to:

a parada, b wyścigi z toczeniem pisanek, c szynka, d zając wielkanocny, e poszukiwanie jajek w ogrodzie, f koszyk, g pisanki

 

Spróbujcie wskazać te słowa po angielsku. Wpiszcie je do zeszytu wraz z tłumaczeniem.
(Easter eggs – g, Easter Egg Roll – b, Easter Egg Hunts – e, Easter bunny – d, basket – f, ham – c, Easter Parade – a)
Easter Egg Roll to tradycyjna zabawa w toczenie pisanek. Easter Egg Hunt to zabawy w poszukiwanie jajek, najczęściej czekoladowych, odbywające się w prywatnych ogrodach w różnych krajach anglojęzycznych. Easter Parade to tradycyjna parada w różnych miastach USA, podczas której uczestnicy zakładają różne nietypowe kostiumy i wymyślne kapelusze. Słownictwa posłuchajcie także tutaj

Dla chętnych: Easter: ćw. 1–2, s. 78. 

HAPPY EASTER! Wesołych Świąt Wielkanocnych!

 


Witam Was Kochani Uczniowie! 

Już coraz bliżej nas Święta Wielkanocne... W tych ważnych dla nas dniach chciałabym wam i waszym bliskim życzyć,  aby ten czas był pełen nadziei, wiary i miłości. Dbajcie o siebie wzajemnie, zdrowie i bezpieczeństwo nasze i bliskich jest najważniejsze! Spędźcie ten czas w rodzinnym gronie.

I nie zapomnijcie w lany poniedziałek oblać wodą rodziców i rodzeństwo! :D

Ściskam was cieplutko i przesyłam pozdrowienia! :) :) 

Mam nadziej, że już niedługo zobaczymy się w szkole!

 Poniżej przesyłam dla Was zadania na dzisiejsze lekcje.

 Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Wielkanocne tradycje.
- zapisz temat do zeszytu, pamiętaj o dacie.


1.Obejrzyj prezentację, którą dla ciebie przygotowałam. Możesz ją znaleźć na mailu u rodziców lub na stronie internetowej (może uda uda mi się ją tam dodać)

2.Na podstawie prezentacji i własnych doświadczeń uzupełnij zadanie 5 strona 92 - ćwiczenia j. polski

3.Wykonaj zadanie 6 na stronie 92 (ćw.j.pol). Pamiętaj, że czasownik oznacza wykonywaną jakąś czynność. Podkreśl czasowniki w tym tekście a później przepisz to opowiadanie do zeszytu zmieniając czasowniki tak aby opowiadały o przyszłości.

Przyszłość - czyli to co się wydarzy za dzień, dwa itd...

Pierwszy czasownik w zdaniu to: spędziliśmy - zamienimy go na czas przyszły, czyli spędzimy

A całe zdanie będzie brzmiało tak:
W tym roku święta spędzimy u cioci Krysi na wsi.

Pozostałe zdania zrób samodzielnie.

4.Popraw i zapisz prawidłowe potrawy, które powinny znaleźć się na stole wielkanocnym - zadanie 8 strona 93 (ćw.j.pol)

5.Dla chętnych zadanie 7 oraz 9 strona 92-93.

Wychowanie fizyczne

W ramach lekcji wychowania fizycznego pomóż rodzicom w przygotowaniach świątecznych (sprzatnie, gotwanie itp.) 

 Edukacja wczesnoszkolna

Temat:  Baśń - Brzydkie Kaczątko.

- zapisz temat do zeszytu. 

Mam nadzieję, że przeczytaliście lekturę: Brzydkie Kaczątko. Można było też posłuchać na yt.

Zaczynamy!

To co kartkówka na ocenę z lektury. Wyciągnij kartkę i odpowiedz na poniższe pytania dotyczące lektury:

Uwaga! Mam nadzieje, że masz wszystko przygotowane.

Zaczynamy :)

ŻARTOWAŁAM!  Kartkówki nie będzie... tak wiem szkoda :)

1.Przypomnij sobie treść lektury Brzydkie kaczątko Hans Christian Andersen.
Wchodząc na ta stronę ze streszczeniem: 
http://www.scholaris.pl/resources/run/id/48330

U góry masz wyjaśnione pojęcie: baśń.

Na końcu odpowiedz na pytanie klikając na drugą stronę.

Wejdź w plik: przemiana brzydkiego kaczątka i przeczytaj kilka informacji na temat autora książki.

2.Chciałabym, żebyś samodzielnie uzupełnił/a zadania znajdujące się w ćwiczeniach na stronach 66 - 67
  • zwróć uwagę w zadaniu 4/67 jak się pisze wyrazy z ą, ę ,
  • w zadaniu 5/67 odpowiedz na pytanie do zeszytu,
  • zadaniu 6/67 zamiast listu napisz minimum trzy zdania w których odpowiesz na  pytanie: Jak powinny zachowywać się zwierzęta wobec brzydkiego kaczątka ?
Zrób zdjęcia lekcji dotyczącej lektury i poproś rodziców o przesłanie do mnie.

Plastyka 

Temat: Ozdoby wielkanocne

Na podstawie przesłanej instrukcji (strona: yt) zrób kurczaka wielkanocnego. Wybierz sobie jedną instrukcje z wielu i wykonaj ozdobę świąteczną.

 https://youtu.be/8e4CkgC601U


Pliki do pobrania:

08.04 język angielski - ścieżka 4.11.mp3 (Rozmiar: 675466 bajtów)
WIELKANOC - prezentacja (Rozmiar: 4480894 bajtów)