7.05 historia
Temat: Legiony Polskie we Włoszech.
Podczas poprzedniej lekcji dowiedzieliście się w jaki sposób powstał polski oddział walczący u boku Francji. Dziś dowiecie się, gdzie Polacy walczyli i czy udało się spełnić marzenie o wolnej ojczyźnie.
Zapraszam Was do wysłuchania i obejrzenia lekcji Zatrzymajcie materiał na 1’20 i uważnie przyjrzyjcie się umundurowaniu legionistów. Napiszcie krótką notatkę o "Pieśni Legionów Polskich we Włoszech". Zanotujcie datę 1801 koniec wojny francusko - austriackiej - sprawa Polska przemilczana, a Legiony wysłane na wyspę San Domingo do stłumienia powstania antyfrancuskiego.
Warto zapoznać się z epodręcznikiem, w którym znajdują się ciekawe ćwiczenia pozwalające sprawdzić swoją wiedzę.
Pozdrawiam Was serdecznie
7.05 religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…
Temat: Święty Paweł - niestrudzony głosiciel Dobrej Nowiny.
Na kartce papieru napisz
słowa „honor” oraz „ojczyzna” – zapisz także kilka skojarzeń z tymi słowami.
Gdy wykonasz to zadanie sprawdź w słowniczku (na marginesie podręczniku s. 116-119) jaka jest definicja tych słów. Posłuchaj
fragmentu Pisma świętego Mt 22, 15-22 jest on także w twoim podręczniku. Jak myślisz o co chodzi Panu Jezusowi w tym fragmencie Ewangelii? Odczytaj
komentarz Człowiek wobec Boga i ojczyzny.
Wykonaj zadanie w ćwiczeniach (temat 37). Proszę wyślij efekty swojej pracy na moją pocztę.
7.05 wychowanie fizyczne
Temat: Żonglerka piłką do piłki nożnej (kapkowanie).
Czołem!
Na dzisiejszych zajęciach nauczymy się żonglerki piłką nożną, czyli potocznie mówiąc będziemy kapkować. Na pewno niektórzy z Was świetnie już potrafią kapkować, ale zawsze możecie być lepsi :) Dla tych z Was, dla których jest to jeszcze trudne zamieszczam filmik z pomocnymi ćwiczeniami w opanowaniu żonglerki piłką: ŻONGLERKA PIŁKĄ. Nie musicie kapkować piłkami tylko do piłki nożnej, jeżeli posiadacie inną piłkę (do siatkówki, gumową, itp.) również się nada.
Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej.
Pamiętajcie z zadaniu na piątek z podań wewnętrzną częścią stopy ;)
Miłego treningu!
łw
7.05 matematyka
Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.
1.Na początek dokładnie powtórzcie z zeszytu ostatnią lekcję. Zapamiętajcie.
2. Obejrzyjcie dzisiejszą lekcję (do 10 minuty) i zapamiętajcie:
Upraszczanie wyrażeń algebraicznych
3. W Google Classroom otwórzcie materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno je wykonajcie. Jak zawsze, zaraz po wykonaniu zaznaczcie, że zostały zrobione.
7.05 muzyka
Temat: Instrumenty elektryczne i elektroniczne (zapisz temat w zeszycie).
W
młodszych klasach poznaliście różne grupy instrumentów muzycznych:
perkusyjne, strunowe, dęte. W muzyce rozrywkowej i popularnej znalazły
zastosowanie instrumenty elektryczne i elektroniczne, w których dźwięki
powstają za pomocą impulsów elektrycznych.
Ponieważ nie macie
podręczników do muzyki przesyłam wam w formie skanów tekst do uważnego
przeczytania związany z tematem dzisiejszej lekcji. Skany znajdują się w
folderze. Ważna jest kolejność czytanych skanów - od 1 do 4. Możecie
tam zobaczyć przykłady omawianych instrumentów. Niektóre z nich
przypominają tradycyjne instrumenty (np. skrzypce, wiolonczelę,
perkusję) ale ich możliwości brzmieniowe są dużo większe od tych
tradycyjnych (akustycznych). Instrumenty zwłaszcza te elektroniczne
(cyfrowe) wyposażone są w urządzenia do wytwarzania dźwięków.
Instrumenty elektryczne dzielimy na:
a) elektromechaniczne – gitara elektryczna, basowa, elektryczne skrzypce.
Muzycznym przykładem będzie utwór wykonany na elektrycznych skrzypcach
b) elektroniczne (cyfrowe) – keyboard,syntezator, elektroniczna perkusja.
Popatrzcie jaką muzyczną sztuką jest ogarnięcie zestawu instrumentów klawiszowych
Wśród
wielu instrumentów elektrycznych i elektronicznych ciekawym i
atrakcyjnym do słuchania i oglądania na koncertach jest harfa laserowa.
To typowy przykład instrumentu elektronicznego. Posłuchajcie.
W zeszycie pod tematem lekcji proszę zapisać podział instrumentów elektrycznych (znajduje się powyżej).
Zadanie.
W
tekście dołączonym do lekcji (skany) znajdują się nazwiska wybitnych
muzyków tworzących muzykę na omawianych dzisiaj instrumentach. Proszę w
zeszycie zrobić wykaz 10 (może być więcej – korzystając z wiedzy
domowników lub internetu) wybitnych artystów i przyporządkować ich do
konkretnego instrumentu (np. Jimi Hendrix – gitara elektryczna itd.).
Zadanie można wykonać w zeszycie ale ładniej i czytelniej będzie na
kartce A4 (może jakiś dodatkowy rysunek gitary, keyboardu?)
Proszę przesłać zadanie do oceny do 21 maja (czwartek za 2 tygodnie).
Pozdrawiam.
1 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1411040 bajtów) | |
2 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1447978 bajtów) | |
3 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1703565 bajtów) | |
4 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1494528 bajtów) |