7 maja - czwartek

7 maja - czwartek
7 maja - czwartek

7.05 historia

Temat: Legiony Polskie we Włoszech.

Podczas poprzedniej lekcji dowiedzieliście się w jaki sposób powstał polski oddział walczący u boku Francji. Dziś dowiecie się, gdzie Polacy walczyli i czy udało się spełnić marzenie o wolnej ojczyźnie. 

Zapraszam Was do wysłuchania i obejrzenia lekcji  Zatrzymajcie materiał na 1’20 i uważnie przyjrzyjcie się umundurowaniu legionistów. Napiszcie krótką notatkę o "Pieśni Legionów Polskich we Włoszech". Zanotujcie datę 1801 koniec wojny francusko - austriackiej - sprawa Polska przemilczana, a Legiony wysłane na wyspę San Domingo do stłumienia powstania antyfrancuskiego.

Warto zapoznać się z epodręcznikiem, w którym  znajdują się ciekawe ćwiczenia pozwalające sprawdzić swoją wiedzę.

Pozdrawiam Was serdecznie 

7.05 język angielski

Topic: Are you going to buy?

student book

workbook

grammar film

 

7.05 religia

 Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Święty Paweł - niestrudzony głosiciel Dobrej Nowiny.

Na kartce papieru napisz słowa „honor” oraz „ojczyzna” – zapisz także kilka skojarzeń z tymi słowami. Gdy wykonasz to zadanie sprawdź w słowniczku (na marginesie  podręczniku s. 116-119)  jaka jest definicja tych słów. Posłuchaj fragmentu Pisma świętego Mt 22, 15-22 jest on także w twoim podręczniku. Jak myślisz o co chodzi Panu Jezusowi w tym fragmencie Ewangelii? Odczytaj komentarz Człowiek wobec Boga i ojczyzny. Wykonaj zadanie w ćwiczeniach (temat 37). Proszę wyślij efekty swojej pracy na moją pocztę.

7.05 wychowanie fizyczne 

Temat: Żonglerka piłką do piłki nożnej (kapkowanie). 

Czołem!

Na dzisiejszych zajęciach nauczymy się żonglerki piłką nożną, czyli potocznie mówiąc będziemy kapkować. Na pewno niektórzy z Was świetnie już potrafią kapkować, ale zawsze możecie być lepsi :) Dla tych z Was, dla których jest to jeszcze trudne zamieszczam filmik z pomocnymi ćwiczeniami w opanowaniu żonglerki piłką: ŻONGLERKA PIŁKĄ. Nie musicie kapkować piłkami tylko do piłki nożnej, jeżeli posiadacie inną piłkę (do siatkówki, gumową, itp.) również się nada. 

Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej.

Pamiętajcie z zadaniu na piątek z podań wewnętrzną częścią stopy ;) 

Miłego treningu!

łw

7.05 matematyka

Temat: Upraszczanie wyrażeń algebraicznych.

1.Na początek dokładnie powtórzcie z zeszytu ostatnią lekcję. Zapamiętajcie.

2. Obejrzyjcie dzisiejszą lekcję (do 10 minuty) i zapamiętajcie:

Upraszczanie wyrażeń algebraicznych

3. W Google Classroom otwórzcie materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno je wykonajcie. Jak zawsze, zaraz po wykonaniu zaznaczcie, że zostały zrobione.



 

7.05 muzyka

Temat: Instrumenty elektryczne i elektroniczne (zapisz temat w zeszycie).
W młodszych klasach poznaliście różne grupy instrumentów muzycznych: perkusyjne, strunowe, dęte. W muzyce rozrywkowej i popularnej znalazły zastosowanie instrumenty elektryczne i elektroniczne, w których dźwięki powstają za pomocą impulsów elektrycznych.
Ponieważ nie macie podręczników do muzyki przesyłam wam w formie skanów tekst do uważnego przeczytania związany z tematem dzisiejszej lekcji. Skany znajdują się w folderze. Ważna jest kolejność czytanych skanów - od 1 do 4. Możecie tam zobaczyć przykłady omawianych instrumentów. Niektóre z nich przypominają tradycyjne instrumenty (np. skrzypce, wiolonczelę, perkusję) ale ich możliwości brzmieniowe są dużo większe od tych tradycyjnych (akustycznych). Instrumenty zwłaszcza te elektroniczne (cyfrowe) wyposażone są w urządzenia do wytwarzania dźwięków.
Instrumenty elektryczne dzielimy na:
a) elektromechaniczne – gitara elektryczna, basowa, elektryczne skrzypce.
Muzycznym przykładem będzie utwór wykonany na elektrycznych skrzypcach
b) elektroniczne (cyfrowe) – keyboard,syntezator, elektroniczna perkusja.
Popatrzcie jaką muzyczną sztuką jest ogarnięcie zestawu instrumentów klawiszowych
Wśród wielu instrumentów elektrycznych i elektronicznych ciekawym i atrakcyjnym do słuchania i oglądania na koncertach jest harfa laserowa. To typowy przykład instrumentu elektronicznego. Posłuchajcie.
W zeszycie pod tematem lekcji proszę zapisać podział instrumentów elektrycznych (znajduje się powyżej).

Zadanie.
W tekście dołączonym do lekcji (skany) znajdują się nazwiska wybitnych muzyków tworzących muzykę na omawianych dzisiaj instrumentach. Proszę w zeszycie zrobić wykaz 10 (może być więcej – korzystając z wiedzy domowników lub internetu) wybitnych artystów i przyporządkować ich do konkretnego instrumentu (np. Jimi Hendrix – gitara elektryczna itd.). Zadanie można wykonać w zeszycie ale ładniej i czytelniej będzie na kartce A4 (może jakiś dodatkowy rysunek gitary, keyboardu?)
Proszę przesłać zadanie do oceny do 21 maja (czwartek za 2 tygodnie).
Pozdrawiam.

 

Pliki do pobrania:

1 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1411040 bajtów)
2 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1447978 bajtów)
3 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1703565 bajtów)
4 Muzyka.jpg (Rozmiar: 1494528 bajtów)