6 maja - środa

6 maja - środa

6.05 język angielski

Temat: Unit review - powtórzenie wiadomości.

Drodzy Uczniowie, dzisiaj powtórzenie wiadomości z 5 rozdziału.

1. Popatrzcie na rysunki w zadaniu 2/60, nazwijcie sklepy i ułóżcie z nimi zdania w zeszycie. Dwa pierwsze zdania już są, wy zapiszcie, proszę pozostałe cztery.

Czy pamiętacie, że jeśli w mieście jest jeden sklep danego typu, zdanie zaczynamy od: There is a ...... . Jeśli jest więcej sklepów tego typu, zdanie zaczynamy od: There are, dodajemy liczbę sklepów, a ich nazwę zapisujemy w liczbie mnogiej (z końcówką -s)

2. Popatrzcie na obrazki w zadaniu 3/60 (typy sklepów i nazwy ulic).

Dymki z obrazkami przedstawiają zdania wypowiadane przez turystę do przypadkowego przechodnia. Odpowiedzi przechodnia znajdują się poniżej po prawej stronie.

Spróbujcie ułożyć i powiedzieć rozmowę turysty z przechodniem, a potem posłuchajcie nagrania i sprawdźcie, jak Wam poszło :) (ścieżka 3.26)

3. Popatrzcie na rysunek miasta w zadaniu 4/60. Waszym zadaniem jest uzupełnić zdania właściwymi odpowiedziami a lub b, zgodnie z obrazkiem miasta. Przeczytajcie te zdania na głos a potem posłuchajcie i sprawdźcie, czy mieliście rację. (ścieżka 3.27)

4. Dzisiejsze zadanie z zeszytu ćwiczeń jest obowiązkowe, a ocenę będę traktować jak ocenę za sprawdzian.

Bardzo Was proszę, powtórzcie sobie jeszcze raz wszystkie słówka i konstrukcje jakie ćwiczyliśmy (może obejrzycie ponownie filmiki), a potem zróbcie samodzielnie zadania 1 i 2 na str. 57 w ćwiczeniach. Możecie je zrobić już dzisiaj, ale można też jutro albo pojutrze. Poproście Rodziców o przesłanie pracy na mój adres kubas.angielski@gmail.com. Na odpowiedzi czekam do 7 maja.

Życzę powodzenia - good luck and have a nice day :)


6.05 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Kochany uczniu zgodnie z naszą umową dziś napiszesz sprawdzian z języka polskiego. Proszę abyś podszedł do tego sprawdzianu uczciwie i rozwiązał go samodzielnie. Sprawdzian prześlę z rana na pocztę rodziców. Wydrukujesz, wypełnisz i prześlesz do mnie na pocztę, Messenger czy mms jak będzie dla was wygodniej. Pamiętaj, żeby przesłać ten sprawdzian w dniu dzisiejszym – to ważne!

POWODZENIA !

6.05 WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Ćwiczenia kształtujące szybkość, moc i siłę.

Obejrzyjcie filmik z ćwiczeniami. Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej ćwiczeń. Przebierzcie się w strój. Wykonajcie kilkuminutową rozgrzewkę a następnie wszystkie ćwiczenia które zapamiętaliście.

Pamiętajcie o swoim bezpieczeństwie !
https://youtu.be/jBf2FRoJ9co

6.05 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Odejmowanie liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego różnymi sposobami.

W poprzednich dniach ćwiczyliście dodawanie sposobem pisemnym. Dziś poznacie sposób pisemny na odejmowanie liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego.

Najważniejsza zasada w zapisie słupkowym, czyli pisemnym to: jedności zapisujemy pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami a setki pod setkami itd.. Podkreślamy to prostą poziomą linią i zabieramy się za obliczanie.

Gdy mamy odjąć od 365 liczbę 156 to najpierw co zrobimy ?
Zapiszemy je w formie słupka czyli według powyższej zasady. 
Pamiętaj, żeby wstawić odpowiedni znak w tym przypadku będzie to minus.

     365
 
-  156
 ----------  

 Mamy zapisane, więc teraz zabieramy się za obliczanie:
 Zaczynamy od jedności. 5 odjąć 6 nie da się, bo wyjdzie minusowa liczba. A więc musimy pożyczyć jedną dziesiątkę od poprzedzającej liczby. Skreślamy 5 i nad nią wpisujemy 15 oraz skreślamy 6 i nad nią wpisujemy 5.

        5 15
     365
-   156
----------  
 

Teraz już możemy zacząć obliczać:

Zaczynamy od prawej strony

15 odjąć 6 to jest 9

5 odjąć 5 to jest 0

3 odjąć 1 to jest 2   

 
        5 15
     365
-   156
----------  
    209

Wspominaliśmy kiedyś na lekcji, ze każde odejmowanie można sprawdzić za pomocą DODAWANIA.
To uwaga! Powyższy przykład właśnie sprawdzimy za pomocą dodawania.
 
Zaczynamy od wyniku, czyli 209 pod nimi w słupku zapiszemy 156 i zobaczymy czy wynik będzie 365.
 
9 dodać 6 to 15, 5 zapisze w kolumnie jedności a 1 nad dziesiątkami.

1 dodać 0 dodać 5 to jest 6.

2 dodać 1 to jest 3.
 

sprawdzenie: 
               1
             209
         +  156
         -----------
             365
 
ŚWIETNIE! UDAŁO SIĘ SPRAWDZILIŚMY WŁAŚNIE ODEJMOWANIE ZA POMOCĄ DODAWANIA I WYNIK SIĘ ZGODZIŁ. 

Przeanalizujmy jeszcze jeden przykład:
 
Mamy liczbę 368 i od niej odejmujemy 196
 
Najpierw słupek
 
   368
-  196
----------
 
Teraz zaczynamy odejmować liczby od prawej strony.

8 odjąć 6 to jest 2 .

6 odjąć 9 nie da się bo będzie minusowa liczba, więc pożyczam jedną dziesiątkę od poprzedzającej liczby i mamy 16. A 16 odjąć 9 to 7.

Nad 3 mamy teraz 2 więc 2 odjąć 1 to 1.


Zobacz jak to będzie wyglądało w zapisie pisemnym.
 
 
     2 16  
      368
  -   196
    ----------
      272
 
To teraz sprawdzenie odejmowania za pomocą dodawania:
2 dodać 6 to 8
7 dodać 9 to 16. 6 wpisujemy pod dziesiątkami a 1 nad setkami.
1 dodać 1 dodać 1 to się równa 3
 

sprawdzenie: 
  1
  172
+196
--------
  368
 
Świetnie! Znów się nam udało.
 
Obejrzyjcie filmik dotyczący odejmowania liczb trzycyfrowych: https://youtu.be/tbbqtVMcN88
 
Drogi uczniu otwórz teraz książkę do matematyki i wykonaj w zeszycie obliczenia wraz ze sprawdzeniem:
Trzy przykłady z zadania 2 strona 40
oraz
3 przykłady  z zadania 2 strona 41
 
Wykonaj również zadania:
4 strona 40
oraz
3 strona 41 

6.05 PLASTYKA

Dziś na plastyce wykonanie historyczne puzzle. Kto z was ma teczkę artysty w domu wykona sobie te puzzle korzystając z karty numer 16. Potrzebna będą ci nożyczki, biała kartka i klej.

Odszukasz karty numer 16 powycinasz wszystkie elementy układanki. Dopasujesz do siebie tak, żeby powstał obraz historyczny. Ułożone puzzle naklejamy na białą kartkę papieru.

Osoby, które nie mają teczki artysty w domu proszą rodziców o ściągnięcie z poczty zdjęcia. Drukujecie i wykonujecie według powyższego polecenia. 

Pliki do pobrania:

06.05 język angielski - ścieżka 3.26.mp3 (Rozmiar: 527926 bajtów)
06.05 język angielski - ścieżka 3.27.mp3 (Rozmiar: 411733 bajtów)