6 kwietnia - poniedziałek

6 kwietnia - poniedziałek

06.04 : I - III LEKCJI: EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000.

- temat zapisujemy do zeszytu.


1.Wykonaj ćwiczenie na matematyczną rozgrzewkę:
- policz dziesiątkami od 10 do 100 i wstecz

- teraz liczymy tak:
2 dziesiątki to liczba 20 ;
3 dziesiątki to liczba 30 ;
4 dziesiątki to liczba 40 ;
... teraz sam/a liczysz do 90.

Wszystkie liczby, które właśnie wymieniłeś/łaś to liczby DWUCYFROWE składające się z dziesiątek i jedności.
Np. 20
2 to cyfra dziesiątek
0 to cyfra jedności

10 dziesiątek to liczba 100.
Liczba 100 jest liczbą TRZYCYFROWĄ.
1 to cyfra setek
0 to cyfra dziesiątek
0 cyfra jedności


- teraz policz pełnymi setkami, zacznij od sto, ...
po dziewięćset co będzie ??
.... tysiąc! Brawo!

2.Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 27  i USTNIE rozwiąż zadania. Nie zapisujemy nic do zeszytu.
Zwróć uwagę jak się te liczby pisze słownie. Jaki jest pierwszy człon nazw tych liczb oraz zwróć uwagę na końcówki.

3.Teraz będziemy dodawać i odejmować pełnymi setkami.
100 + 100 = 200
200 + 100 = 300
300 +100 = 400
I tak dalej ....

900 - 100 = 800
800 - 100 = 700
700 - 100 = 600
I tak dalej

4.Rozwiąż zadania w ćwiczeniach do matematyki na stronach 34 - 35.

5.Możecie jeszcze poćwiczyć na tych stronach:
Dodawanie setek:  
http://www.math.edu.pl/testy,sp,dodawanie-setek
Odejmowanie setek: http://www.math.edu.pl/testy,sp,odejmowanie-setek


 Temat: Wędrówki z kompasem.

Na tej lekcji zapoznasz się z budową i działaniem kompasu.
W ramach czytania ze zrozumieniem przeczytasz tekst oraz rozwiążesz zadania.

Poćwiczysz pisownię wyrazów z cząstką -om. Zapamiętaj ich pisownię!
Wykonasz ćwiczenia dotyczące pisania przymiotników w odpowiednim rodzaju oraz utworzysz rodzinę wyrazu podróż.


1.Zacznij od przeczytania tekstu na stronie 60 - 61 w podręczniku do języka polskiego.
Odpowiedz na pytania:
- Dokąd wybrali się harcerze ?
- Z czego korzystały dzieci, żeby tam dotrzeć ?
- Dlaczego mapa okazala się niewystarczająca ?

2.Przypomnij sobie nazwy kierunków świata.
U góry północ, na dole południe!
Zapamiętaj! To nie jest trudne!
Wschód po prawej, zachód po lewej!
Znajomość kierunków zależy od Ciebie!
Kierunki swoje symbole mają:
To pewne literki, które coś oznaczają!
Z angielskich wyrazów zaczerpnięte!
Na całym świecie przez ludzi przyjęte!
N, E, S i W to nasi bohaterowie!
Chcesz znać kolego kierunki - umieść je w głowie!
Poniżej podpowiedź dla każdego,
zerknij i zapamiętaj ją.


Zapamiętaj litery, czytając je zgodnie z ruchem wskazówek zegara:
Na Ekierce Siedzi Wrona  
lub
Niegrzeczne Elfy Skaczą Wysoko
lub
Niski Edek Ser Wyjada

3.Na stronie 62 w podręczniku do języka polskiego po przeczytaniu informacji dowiesz się o sposobach rozpoznawania gdzie jest jaki kierunek. A może już niektóre z nich znasz ?

4.Wykonaj zadania znajdujące się w ćwiczeniach do języka polskiego na stronach 70 - 71.