4 maja - poniedziałek

4 maja - poniedziałek

Witam Was w nowym tygodniu nauki zdalnej. Jak minął wam długi weekend majowy? Mam nadzieje, że odpoczęliście od nauki i komputera.
Jak zauważyliście nauka zdalna wymaga siedzenia przez komputerem. A wszyscy wiemy, że w nadmiernych ilościach jest to niezdrowe. Dlatego przez weekend mam nadzieje, że nie korzystacie z tych mediów.
Przeczytajcie co dla was na dziś przygotowałam i zabierajcie się do lekcji :) :) :)
 

04.05 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 3h

04.05 EDUKACJA POLONISTYCZNA

Temat: Majowe święta.

1. Zacznij od „burzy mózgu”. Wymień wszystko co kojarzy Ci się ze słowem HISTORIA. Spróbuj stworzyć definicję tego wyrazu.

2. Otwórz przygotowaną przeze mnie prezentację. 

https://docs.google.com/presentation/d/1aEH6PW1Cd9LE282O7sjg9AiTE2CrUGNalzVWItg7vzU/edit#slide=id.p

3. Kto rządzi w Polsce ?

Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 19 i przeczytaj kto tu rządzi. 

Po przeczytaniu tekstu odpowiedz na pytania: 

  • Jak nazywa się najważniejszy dokument w państwie ? Co jest w nim spisane?
  • Wymień instytucje i osoby, które sprawują rządy w Polsce.
  • Czy ty masz wpływ na to, kto rządzi w Polsce ? Kiedy i w jaki sposób będziesz mieć na to wpływ ?

4. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronach 14 - 15 i rozwiąż znajdujące się tam zadania.

5. Co piszemy wielką a co małą literą ?
Nazwy państw i ich mieszkańców piszemy wielką literą, a przymiotniki utworzone od tych nazw – małą. TĄ WAŻNĄ ZASADĘ ZAPAMIĘTAJ!

6. Otwórz podręcznik do języka polskiego na stronie 21 i zapisz uzupełniony tekst do zeszytu z zadania drugiego. Pamiętaj, aby zastąpić rysunek flagi nazwą kraju, narodowości lub utworzonym przymiotnikiem.

Zadanie 3 wykonaj według polecenia ale zamiast zapisywania do zeszytu rozwiąż je ustnie. 

 04.05 EDUKACJA MATEMATYCZNA

Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami. 

Na tej lekcji poćwiczysz przede wszystkim sposób pisemny obliczania liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego. 

1. Otwórz podręcznik z matematyki na 38 stronie i spójrz na zadanie 1. 

Patryk pokazał dwa sposoby obliczania liczb trzycyfrowych. 
Przeanalizujemy je teraz: 

1 sposób:
Zapisujemy liczby obok siebie stawiając między nimi znak dodawania. 
468 + 216 

Stawiamy znak równości i przechodzimy do rozdzielania każdej liczby na setki, dziesiątki i jedności stawiając między każdą z tych liczb znak dodawania.
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6 

Teraz stawiamy znak równości i dodajemy osobno setki, dziesiątki i jedności 
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6 = 600 + 70 + 14 

Stawiamy znak równości i podajemy całkowity wynik tego działania: 
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6 = 684 

2 sposób:
Te same liczby możemy dodać do siebie za pomocą sposobu pisemnego. 
Proszę spójrz na ramkę na stronie 38 w podręczniku do matematyki. Przeczytaj ją, zerknij i przeanalizuj sposób pisemny, który znajduje się obok niej. 
Pamiętaj, że najważniejsze jest aby liczby znajdowały się równo pod sobą. Setki pod setkami, dziesiątki pod dziesiątkami i jedności pod jednościami. 

2.Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 39 i spójrz na pierwsze zadanie w szczególności zwróć uwagę na ramkę! Przeczytaj i przeanalizuj ją. 

3.Obejrzyj, krótki filmik w którym zobaczysz jak w praktyce wygląda dodawanie sposobem pisemnych wysokich liczb. 
https://youtu.be/Puv29KguhTc

4.Poćwicz dodawanie sposobem pisemnym w zeszycie rozwiązując zadania: 
2 i 3 ze strony 38 oraz 2 i 3 ze strony 39. 

Pamiętaj, żeby obliczenia zapisywać sposobem pisemnym.