4 maja - poniedziałek
Witam Was w nowym tygodniu nauki zdalnej. Jak minął wam
długi weekend majowy? Mam nadzieje, że odpoczęliście od nauki i komputera.
Jak zauważyliście nauka zdalna wymaga siedzenia przez
komputerem. A wszyscy wiemy, że w nadmiernych ilościach jest to niezdrowe.
Dlatego przez weekend mam nadzieje, że nie korzystacie z tych mediów.
Przeczytajcie co dla was na dziś przygotowałam i zabierajcie
się do lekcji :) :) :)
04.05 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 3h
04.05 EDUKACJA POLONISTYCZNA
Temat: Majowe święta.
1. Zacznij od „burzy mózgu”. Wymień wszystko co
kojarzy Ci się ze słowem HISTORIA. Spróbuj stworzyć definicję tego wyrazu.
2. Otwórz przygotowaną przeze mnie prezentację.
https://docs.google.com/presentation/d/1aEH6PW1Cd9LE282O7sjg9AiTE2CrUGNalzVWItg7vzU/edit#slide=id.p
3. Kto rządzi w Polsce ?
Otwórz podręcznik z
języka polskiego na stronie 19 i przeczytaj kto tu rządzi.
Po przeczytaniu tekstu
odpowiedz na pytania:
- Jak nazywa się najważniejszy dokument w państwie ? Co jest w nim
spisane?
- Wymień instytucje i osoby, które sprawują rządy w Polsce.
- Czy ty masz wpływ
na to, kto rządzi w Polsce ? Kiedy i w jaki sposób będziesz mieć na to wpływ ?
4. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronach
14 - 15 i rozwiąż znajdujące się tam zadania.
5. Co piszemy wielką a co małą literą ?
Nazwy państw i ich mieszkańców piszemy
wielką literą, a przymiotniki utworzone od tych nazw – małą. TĄ WAŻNĄ ZASADĘ
ZAPAMIĘTAJ!
6. Otwórz podręcznik do języka polskiego na
stronie 21 i zapisz uzupełniony tekst do zeszytu z zadania drugiego. Pamiętaj,
aby zastąpić rysunek flagi nazwą kraju, narodowości lub utworzonym
przymiotnikiem.
Zadanie 3 wykonaj według polecenia ale
zamiast zapisywania do zeszytu rozwiąż je ustnie.
04.05 EDUKACJA MATEMATYCZNA
Temat: Dodawanie liczb trzycyfrowych różnymi sposobami.
Na tej lekcji poćwiczysz przede wszystkim sposób pisemny obliczania liczb trzycyfrowych z przekroczeniem progu dziesiątkowego.
1. Otwórz podręcznik z matematyki na 38 stronie i spójrz na zadanie 1.
Patryk pokazał dwa sposoby obliczania liczb trzycyfrowych.
Przeanalizujemy je teraz:
1 sposób:
Zapisujemy liczby obok siebie stawiając między nimi znak dodawania.
468 + 216
Stawiamy znak równości i przechodzimy do rozdzielania każdej liczby na setki, dziesiątki i jedności stawiając między każdą z tych liczb znak dodawania.
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6
Teraz stawiamy znak równości i dodajemy osobno setki, dziesiątki i jedności
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6 = 600 + 70 + 14
Stawiamy znak równości i podajemy całkowity wynik tego działania:
468 + 216 = 400 + 200 + 60 + 10 + 8 + 6 = 684
2 sposób:
Te same liczby możemy dodać do siebie za pomocą sposobu pisemnego.
Proszę spójrz na ramkę na stronie 38 w podręczniku do matematyki. Przeczytaj ją, zerknij i przeanalizuj sposób pisemny, który znajduje się obok niej.
Pamiętaj, że najważniejsze jest aby liczby znajdowały się równo pod sobą. Setki pod setkami, dziesiątki pod dziesiątkami i jedności pod jednościami.
2.Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 39 i spójrz na pierwsze zadanie w szczególności zwróć uwagę na ramkę! Przeczytaj i przeanalizuj ją.
3.Obejrzyj, krótki filmik w którym zobaczysz jak w praktyce wygląda dodawanie sposobem pisemnych wysokich liczb.
https://youtu.be/Puv29KguhTc
4.Poćwicz dodawanie sposobem pisemnym w zeszycie rozwiązując zadania:
2 i 3 ze strony 38 oraz 2 i 3 ze strony 39.
Pamiętaj, żeby obliczenia zapisywać sposobem pisemnym.