4 maja - poniedziałek

4 maja - poniedziałek

4.05

Temat dnia: Majowy weekend.

Ćwiczenia j.pol. – str.63-65
Ćwiczenia mat.- str.43

 Witajcie Kochani.

1. Skończył się świąteczny weekend. Świąteczny, ponieważ w każdym dniu obchodziliśmy inne święto. I tak:

1 maja – Święto Pracy, znane również jako Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy. Jest to międzynarodowe święto klasy robotniczej, obchodzone od 1890 corocznie 1 maja. W Polsce Święto Pracy jest świętem państwowym. Zostało ustanowione, aby upamiętnić dni, kiedy to strajkujący robotnicy zjednoczyli się, aby walczyć o ośmiogodzinny dzień pracy.
2 maja - to Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej. To stosunkowo młode święto, ponieważ zostało ustanowione w 2004r. W tym dniu ludzie zdobią swoje domy flagą narodową. 2 maja w 1945 r. polscy żołnierze zdobywający stolicę hitlerowskich Niemiec umieścili biało-czerwoną flagę na Kolumnie Zwycięstwa oraz na Reichstagu w Berlinie.
 
A wiecie może, co oznaczają barwy naszej flagi narodowej? Barwy naszej narodowej flagi pochodzą od herbu państwa. Górny pas – biały – wywodzi się od białego orła, dolny – czerwony – od pola tarczy herbowej.
Biel jest symbolem czystości, lojalności, pokory i szlachetności.
Czerwień oznacza miłość, dzielność, żarliwość poświęcenie.
 3 maja – to kolejna rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja, czyli dokumentu, w którym po raz pierwszy spisano obowiązujące w państwie polskim prawo.
 
Otwórzcie teraz zeszyty i przepiszcie

Lekcja 4.05.20
Temat: Majowe święta.
 
1 maja - Święto Pracy
2 maja - Dzień Flagi Narodowej
3 maja - rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja
 
                      Pod spodem narysujcie piękną polską flagę.
 
2. A teraz po raz ostatni proszę Was o otworzenie ćwiczeń cz.3 do j.polskiego na str. 63-65.
Popracujecie dziś samodzielnie, podobnie jak w ćwiczeniach z matematyki. Oceniać będę ćwiczenia:
str.63 ćw.2 i 3
str.64 ćw.5 i 6
str.65 ćw.8 bez kropki
I poproszę rodziców o zdjęcia tych wybranych ćwiczeń. Potem dzieci mogą zrobić pozostałe. I bardzo proszę rodziców o nie poprawianie, nie wymazywanie. Jesteśmy nauczeni, że błąd po prostu przekreślamy. I poproszę jeszcze o przesłanie zdjęć z kartkówki z matematyki, bo jeszcze nie od wszystkich dostałam.
 
3. Tak jak mówiłam, będziemy sobie teraz systematycznie utrwalać dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. I będzie to ujęte w różnych typach działań. Należy ćwiczyć działania typu :  3+5,  7-2, 12+ 4, 19-6, 8+12, 20- 7. Czyli bez przekraczania progu dziesiątkowego. Im lepiej dzieci będą liczyć w tym zakresie, coraz częściej bez pomocy paluszków, tym łatwiej opanują czekające ich trudniejsze działania.
 
A do dzisiejszych zadań będzie potrzebna linijka. Pamiętajcie, aby coś zmierzyć szukamy na linijce 0. I przykładamy od kreseczki pod 0. Nie zawsze jest to początek linijki!
Uzupełnijcie w ćwiczeniach stronę 43.
 
4. Dzisiaj ma być słoneczko, więc jeśli opiekunowie pozwolą, idźcie poruszać się troszkę na podwórko. W święta pogoda słabo dopisała J.

4.05 - religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Gdy trzeba przeprosić.

Obejrzyj ilustracje w podręcznika na s. 83 i odpowiedź na pytanie: Co zrobiłbyś, gdyby tobie się coś takiego przydarzyło? Zastanów się dlaczego mamy przepraszać? Co zrobić, gdy ktoś inny zawini i mnie przeprasza? Przepraszamy innych, żeby żyć w zgodzie z drugim człowiekiem. Gdy przepraszamy to staramy się też naprawić szkody i obiecujemy że się to już nie powtórzy. A gdy ktoś mnie przeprasza to ja chętnie wybaczam. Wykonaj zadania w ćwiczeniach (temat 35)