4 listopada 2020 r. - środa 8 klasa

4 listopada 2020 r. - środa 8 klasa
Środa 4.11.2020 r.

04.11.20 matematyka

Temat: Układanie równań mających postać proporcji do tekstu zadania.

Dzień dobry,

Cele lekcji:
- Umiem ułożyć równanie w postaci proporcji do zadania, a następnie rozwiązać go

1. Zapiszcie temat oraz cel lekcji
2. Dziś, jak zapowiadałam, napiszecie
kartkówkę.
Będzie ona opublikowana na Classroomie w zajęciach z matematyki
o godz. 12.00.
Nie drukujcie jej. Zapiszcie
starannie rozwiązania na kartce i prześlijcie mi jej zdjęcie do godz. 12.40 na adres katarzynagarbuz@sp.brzezinka.pl.
Kartkówkę wyślę też w wiadomościach na Librusie.
3. Zanim jednak będzie dostępna kartkówka, proszę o zrobienie zadań 3 i 4 w ćwiczeniach na str. 24-25. Jeśli potrzebujecie pomocy, skorzystajcie ze wskazówek obok zadania 3. Jutro na lekcji online porozmawiamy, jak sobie poradziliście oraz sprawdzimy rezultaty Waszej pracy.

04.11.2020 r. biologia

Dzień dobry.

Zapraszam na lekcję online o godzinie 8.50. Link do zajęć będzie w terminarzu i classroomie.

Temat zajęć: Dziedziczenie wybranych cech człowieka- krzyżówki genetyczne.

Zakres wiadomości  będzie w classroomie. Pozdrawiam.

04.11.2020 r. j. polski

Temat: Konkurs wiedzy o bohaterach "Kamieni na szaniec"

Cel lekcji: przygotowanie do redagowania charakterystyki wybranego bohatera lektury

Przebieg lekcji - turniej wiedzy o bohaterach "Kamieni na szaniec"

Do zobaczenia w Meet o 9:45 

04.11.2020 r. j. polski

Temat: W imię braterstwa i służby. Akcja pod Arsenałem.

Cel lekcji - potrafię opowiedzieć o wydarzeniach rozgrywających się między 26. a 30. marca 1943 roku.

Przebieg lekcji:

  • przedstawienie okoliczności aresztowania Jana Bytnara 
  • odtworzenie zdarzeń z dnia 26 marca 1943 roku 
  • opisanie uczuć poszczególnych uczestników zdarzeń
  • Do zobaczeni w Meet o 10:35

 

04.11.2020 r. wych. fizyczne

Temat: Piramida żywienia. Zbilansowana dieta dzieci i młodzieży.

 Witajcie!

Cele lekcji:

- Uczeń zna pojęcie 'piramida żywienia'.

- Uczeń potrafi ocenić konsekwencje prawidłowej diety oraz złego odżywiania.

- Uczeń zna podstawowe składniki odżywcze znajdujące się w produktach spożywczych. 

 Przebieg zajęć:

Na dzisiejszych zajęciach proszę abyście oglądnęli dwa krótkie filmiki dotyczące 'piramidy żywienia' oraz prawidłowego odżywiania się. Dowiecie się na nich wielu cennych informacji odnośnie prawidłowego odżywiania oraz zdrowego trybu życia.

Załączniki do filmów:

1) FILM NR 1: 'PIRAMIDA ZDROWEGO ŻYWIENIA I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ'

2) FILM NR 2: 'ZBILANSOWANA DIETA DZIECKA'ZDROWEGO Dzisiaj mam dla Was propozycję ćwiczeń z instruktorką!

Bardzo proszę dokładnie zapoznajcie się z treścią filmów ponieważ z informacji, które są w nich zawarte będzie przeprowadzony na kolejnej lekcji test na ocenę! (na Google Classroom). Po obejrzeniu filmików proszę aby każdy z Was dzisiaj poświęcił minimum 30 minut na dowolną aktywność fizyczną w domu (sprzątanie też się liczy ;) ).

Miłego dnia :)

łw

04.11.2020 r. j. niemiecki

Cele lekcji:

- potrafię określić za pomocą przymiotników swój stosunek do różnych ofert kulturalnych

Thema: Ich bin ein Kinofan / Jestem fanem kina

1. Uczniowie zapoznają się z treścią zadania 4 s.35 i odpowiadają na zadane w nim pytanie. 

2. Uczniowie zapoznają się z treścią zadania 5, słuchają nagrania i określają prawdziwe lub fałszywe informacje. 

3.Uczniowie zapoznają się z poleceniem do zadania 6 i słuchają nagrania.

4. Uczniowie zapoznają się z treścią zadania 7, czytają wiadomości i ustalają ich prawidłową kolejność.