31 marca - poniedziałek

31 marca - poniedziałek
31 marca - wtorek

31.03. fizyka

Temat: Pierwsza zasada dynamiki Newtona - ćwiczenia.

Witam Was:)

Na dzisiejszej lekcji  rozwiązujecie kartę pracy  z I zasady dynamiki i przesłacie odpowiedzi na mojego maila spbrzezinka.fizyka@gmail.com macie na to czas do piątku:)

w razie pytań piszcie przez Librusa (wiadomości) postaram się pomóc:) 

31.03. język angielski

Temat: Asking for and giving opinions.

Today we will learn how to ask for and how to give opinion.

1. Read and listen to the dialog (track 2.25)

2. Look at the Useful Language Bank (p. 129)

3. How can you ask for opinion in other way - give two examples (w jaki jeszcze sposób można zapytać o czyjeś zdanie - podaj dwa przykłady, zapisz je w ćwiczeniach na str.44 lub 45)

4. From the workbook - please do ex.5/44, 11/45

5. Send me your work, please do your best!

6. Don't forget Quizlet

Greetings :)

 31.03 geografia 

Temat: Zmiany w polskim przemyśle.

Drodzy uczniowie. 
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się ważnym sektorem gospodarki jakim jest przemysł. Obejmuje on wydobycie surowców mineralnych i przetwarzanieich na różnorodne produkty (przemysł przetwórczy) oraz zaopatrzenie w wodę gaz i energię elektryczną.
Bardzo proszę zapoznać się z treścią tematu umieszczoną w podręczniku na str. 134 – 137. Zwróćcie uwagę podczas czytania na następujące zagadnienia:
Jak dzieli się przemysł – tabela str. 134
Jakie gałęzie przemysłu dominowały w Polsce do końca lat 80 – tych.
Co rozumiemy pod pojęciem restrukturyzacja przemysłu i na czym ona polegała.
Jakie były przyczyny i skutki restrukturyzacji przemysłu w Polsce – tabela str.135.

Wykonaj zadania 1,2,3,4 z zeszytu ćwiczeń ze str. 84 – 85.

Przepisz lub wklej notatkę z dzisiejszej lekcji, znajdziesz ją na końcu tej strony.

 Możesz skorzystać na dzisiejszej lekcji również z epodręcznika, pomoże Ci zrozumieć lepiej temat i napisać zadanie domowe.

Zdanie domowe na ocenę: Opisz zmiany (szerzej), które zaszły w strukturze produkcji przemysłowej w Polsce po 1989 roku. Odpowiedzi prześlij na mój adres mailowy w ciągu tygodnia. spbrzezinka.geografia@gmail.com

31.03. język niemiecki

Thema: Machst du Sport? Bist du aktiv? / Uprawiasz sport? Jesteś aktywny? 
Po przepisaniu tematu do zeszytu, proszę zapoznać się z zadaniem 1 s. 105. Jest to czytanie ze zrozumieniem  wypowiedzi nastolatków na temat tego jaki sport uprawiają (lub też nie lubią sportu). Na podstawie tych wypowiedzi spróbujcie uzupełnić ustnie 5 zdań pod tabelą. Proszę pracować ze słowniczkiem na s.116 lub korzystać ze słowników internetowych. Dla chętnych polecam zrobienie zadania 3, w którym są następujące pytania (zapisuję tłumaczenie po polsku):
1. Jaki sport uprawiasz?
2. Jak często trenujesz?
3. Gdzie trenujesz?
4. Jak nazywa się twój ulubiony sportowiec?
Jest to zadanie dodatkowe na ocenę (odpowiedzi zapisujemy w zeszycie i wysyłamy zdjęcie lub skan do 7.03. na adres zsph.zadania@gmail.com. Jeśli będą problemy, proszę pytać przez librus.
Wszystkich uczniów proszę o uzupełnienie zadania 1, 2, 3 z zeszytu ćwiczeń s. 75
 .

Dziś wystawię oceny za zrobienie quizu z rozdziału 4 (6 za 100%, 5 za 96 i 93%, poniżej 90% plus)  oraz zaległe poprawy testu 3 (tylko jedna osoba poprawiła na wyżej i wpiszę ocenę do dziennika librus)

31.03 matematyka 

 Temat: Równania – podsumowanie

Dzień dobry, 

Dziś powtórzymy najważniejsze wiadomości dotyczące równań. Utrwalimy też nasze dotychczasowe umiejętności z tego tematu. Przypomnę, co każdy z was powinien umieć:

- opisać równaniem podaną słownie treść z niewiadomą

- stwierdzić, czy podana liczba jest rozwiązaniem równania (spełnia równanie/jest pierwiastkiem równania)

- prawidłowo rozwiązać równanie

- wskazać równanie tożsamościowe (ma nieskończenie wiele rozwiązań), sprzeczne (nie ma rozwiązań)

- rozwiązać zadanie tekstowe przy pomocy równania

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji. Zrobimy dziś niektóre zadania ze stron 212 i 213 z podręcznika.  W dołączonym pliku   31.03 matematyka.pdf znajdziecie numery zadań i wskazówki do nich. 

Bardzo się cieszę, że od tylu z Was otrzymałam  zrobione zadania. Na niektórych nadal czekam...

Jutro zaczynamy potęgi.

Życzę Wam dobrego dnia :) 

31.03. język polski

Temat: Adam Mickiewicz "Stepy akermańskie" - wskazujemy środki stylistyczne i określamy cel ich zastosowania. 

Po dzisiejszej lekcji potrafię:

- wskazać metaforę

- wskazać porównanie 

- określić  do jakich zmysłów odwołuje się podmiot liryczny. 

Notatka.

Wykorzystajcie wklejoną /  przepisaną treść wiersza i zaznaczcie na nim :

metafory - otoczcie je 

porównania - zaznaczcie na żółto

Obok wersów narysujcie:

- oko - jeśli ich treść odwołuje się do wzroku,

- ucho - jeśli ich treść odwołuje się do słuchu.

Spójrzcie na swoją notatkę i zwróćcie uwagę, do których zmysłów podmiot liryczny się odwołuje. Czy wykorzystane zmysły łączą się z porą dnia, podczas którego ma miejsce podróż?

Czekam na Wasze notatki. 

 Podczas pracy pomocne mogą okazać się prezentacja oraz analiza utworu

 Życzę Wam spokojnego dnia. 

31.03. wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia ogólnorozwojowe w domu.

Witajcie! Dzisiaj instrukcja do ćwiczeń wraz z pokazem w załączniku: ĆWICZENIA OGÓLNOROZWOJOWE.

Oglądamy, słuchamy i ćwiczymy!

Udanego treningu ;)