3.04 j. polski
Temat: Aslan – dobry duch w lwiej skórze
Czy wiesz co oznaczają te związki frazeologiczne:
Postaraj się wyjaśnić znaczenie przynajmniej kilku. Możesz w tym celu poszukać informacji w internecie lub - jeśli masz w domu – to w słowniku frazeologicznym. Zapisz w zeszycie (lub na karcie pracy) temat i wpisz znaczenie min. pięciu związków.
2. Przeczytaj jeszcze raz fragment lektury: rozdział 7, s. 70 – 71 o reakcji dzieci na dźwięk słowa „Aslan”.
Napisz jak zareagowali: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja.
3. Nazwij cechy Aslana. Wybierz, które z tych określeń najlepiej do niego pasują i ułóż, a także zapisz trzy zdania.
Cechy Aslana: groźny, odważny, silny, pełen spokoju, wierny, pomocny, zdolny do poświęceń, honorowy, odpowiedzialny, wolny.
Temat: Ułamki właściwe i niewłaściwe
Dzień dobry,
Dowiecie się dzisiaj, jakie ułamki nazywamy właściwymi i niewłaściwymi.
Zapiszcie w zeszytach temat. Przyjrzyjcie się dokładnie rysunkom na górze strony 166 w podręczniku i podpisami pod nimi. Przeczytajcie tekst przed ćwiczeniem A na str. 166.
Zapiszcie kolorem (lub w ramce) w zeszytach:
Ułamek właściwy to ten, którego licznik jest mniejszy od mianownika, np. – podajcie sami kilka przykładów (można skorzystać z tych w podręczniku)
Ułamek niewłaściwy to ten, którego licznik jest większy od mianownika, np. - podajcie sami kilka przykładów (można skorzystać z tych w podręczniku)
Zróbcie w zeszytach ćw. A i B ze str. 166
Obejrzyjcie teraz krótki filmik (ok. 5min 30sek) Dowiecie się z niego, jak inaczej można przedstawić ułamki niewłaściwe.
Zapiszcie w zeszytach kolorem wniosek:
Każdy ułamek niewłaściwy można zapisać jako liczbę mieszaną.
Zróbcie ćw. D ze str. 167 oraz ćw. E i F ze str. 168 w podręczniku. Nie trzeba wykonywać rysunków do tych ćwiczeń – wystarczy zapisać odpowiednie ułamki i liczby mieszane.
Jeśli dacie radę - możecie zrobić jeszcze zad. 1-3 w ćwiczeniach na str. 66.
Czekam dziś na informacje od Was, jak radzicie sobie z tym tematem? Pytajcie, jeśli czegoś nie wiecie.
Dziękuję Wam za rzetelną pracę przez cały mijający tydzień.
Życzę Wam dobrego dnia i spokojnego weekendu:)
3.04 wychowanie fizyczne
Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank). DZIEŃ 2
Witajcie!
Dzisiaj kolejny dzień ćwiczenia deski. Wydłużamy delikatnie czas poszczególnych ćwiczeń (dokładamy po 5 sekund). Zaczynamy od 5-minutowej rozgrzewki.
Pamiętajcie aby ćwiczenie wykonywać w bezpiecznym miejscu, zawsze pod nadzorem osoby dorosłej.
Dzień 2 (piątek)
- DESKA 45 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 35 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 25 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!
- ROZCIĄGANIE (5-10 minut).
Powodzenia! ;)
3.04 informatyka
Temat: Scratch - rysuj z Mruczkiem
Kontynuujemy lekcję w programie Scratch tym razem na stronie 99 w podręczniku.
Spróbujemy dziś rysować w programie tak jak kiedyś rysowaliśmy w logomocjach tym małym żółwiem.
Na stronie 99 w podręcznikach mamy opis poszczególnych bloków a od strony 100 do 103 jest osiem zadań, jednak niektóre zadania są na prawdę bardzo trudne, postaraj się zrobić zadanie "Zabawa z tęczą" lub "Przerywane kreski".
Film z instrukcją jak zrobić zadania znajduje się tutaj.
Pozostałe zadania są dla chętnych,
Powodzenia