3 kwietnia - piątek

3 kwietnia - piątek
3 kwietnia - piątek

3.04 j. polski

Temat: Aslan – dobry duch w lwiej skórze

Czy wiesz co oznaczają te związki frazeologiczne:

  • walczyć jak lew
  • odważny jak lew
  • silny jak lew
  • lew się w kimś budzi
  • iść w paszczę lwa
  • lwia część
  • lwi pazur
  • lwie serce
  • lwia furia
  • lwia jaskinia
  • lwia grzywa
  • spółka z lwem
  • lew salonowy

    Postaraj się wyjaśnić znaczenie przynajmniej kilku. Możesz w tym celu poszukać informacji w internecie lub - jeśli masz w domu – to w słowniku frazeologicznym. Zapisz w zeszycie (lub na karcie pracy) temat i wpisz znaczenie min. pięciu związków.


2. Przeczytaj jeszcze raz fragment lektury: rozdział 7, s. 70 – 71 o reakcji dzieci na dźwięk słowa „Aslan”.

Napisz jak zareagowali: Piotr, Zuzanna, Edmund i Łucja.


3. Nazwij cechy Aslana. Wybierz, które z tych określeń najlepiej do niego pasują i ułóż, a także zapisz trzy zdania.


Cechy Aslana: groźny, odważny, silny, pełen spokoju, wierny, pomocny, zdolny do poświęceń, honorowy, odpowiedzialny, wolny.

3.04 matematyka 

Temat: Ułamki właściwe i niewłaściwe

Dzień dobry,

Dowiecie się dzisiaj, jakie ułamki nazywamy właściwymi i niewłaściwymi.

Zapiszcie w zeszytach temat. Przyjrzyjcie się dokładnie rysunkom na górze strony 166 w podręczniku i podpisami pod nimi. Przeczytajcie tekst przed ćwiczeniem A na str. 166.

Zapiszcie kolorem (lub w ramce) w zeszytach:

Ułamek właściwy to ten, którego licznik jest mniejszy od mianownika, np. – podajcie sami kilka przykładów (można skorzystać z tych w podręczniku)

Ułamek niewłaściwy to ten, którego licznik jest większy od mianownika, np. - podajcie sami kilka przykładów (można skorzystać z tych w podręczniku)

Zróbcie w zeszytach ćw. A i B  ze str. 166

Obejrzyjcie teraz krótki filmik (ok. 5min 30sek)  Dowiecie się z niego, jak inaczej można przedstawić ułamki niewłaściwe.

Zapiszcie w zeszytach kolorem wniosek:

Każdy ułamek niewłaściwy można zapisać jako liczbę mieszaną.

Zróbcie ćw. D ze str. 167 oraz ćw. E i F ze str. 168 w podręczniku. Nie trzeba wykonywać rysunków do tych ćwiczeń – wystarczy zapisać odpowiednie  ułamki i liczby mieszane.

Jeśli dacie radę  - możecie zrobić jeszcze zad. 1-3 w ćwiczeniach na str. 66.

Czekam dziś na informacje od Was, jak radzicie sobie z tym tematem? Pytajcie, jeśli czegoś nie wiecie. 

Dziękuję Wam za rzetelną pracę przez cały mijający tydzień.

Życzę Wam dobrego dnia i spokojnego weekendu:)

3.04 wychowanie fizyczne

Temat: Wzmacnianie mięśni posturalnych poprzez wykonywanie 'deski'(plank). DZIEŃ 2

Witajcie!

Dzisiaj kolejny dzień ćwiczenia deski. Wydłużamy delikatnie czas poszczególnych ćwiczeń (dokładamy po 5 sekund). Zaczynamy od 5-minutowej rozgrzewki.

Pamiętajcie aby ćwiczenie wykonywać w bezpiecznym miejscu, zawsze pod nadzorem osoby dorosłej.

Dzień 2 (piątek)

- DESKA 45 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 35 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA 25 sekund / 30 sekund przerwa
- DESKA  - JAK POTRAFICIE NAJDŁUŻEJ!

- ROZCIĄGANIE (5-10 minut). 

 Powodzenia! ;) 

3.04 j.angielski

Topic: Grammar - Can/can`t

student book

workbook

3.04 informatyka

Temat: Scratch - rysuj z Mruczkiem
Kontynuujemy lekcję w programie Scratch tym razem na stronie 99 w podręczniku.
Spróbujemy dziś rysować w programie tak jak kiedyś rysowaliśmy w logomocjach tym małym żółwiem.
Na stronie 99 w podręcznikach mamy opis poszczególnych bloków a od strony 100 do 103 jest osiem zadań, jednak niektóre zadania są na prawdę bardzo trudne, postaraj się zrobić zadanie "Zabawa z tęczą" lub "Przerywane kreski".
Film z instrukcją jak zrobić zadania znajduje się tutaj.
Pozostałe zadania są dla chętnych,

Powodzenia