27 marca - piątek

27 marca - piątek
27 marca - piątek

27.03 j.polski

Temat: Klasowy konkurs znajomości treści lektury pt. Lew, czarownica i stara szafa.

Dzisiaj proponuję Wam konkurs.

Odpowiedzi na pytania wyślijcie na e-mail: j. polski.bh@interia.pl.

Będą się liczyły prace wysłane dzisiaj. Możecie jeszcze zaglądać do lektury. Aktywnych nagrodzę dobrymi ocenami.

Pytania zawarte są w pliku nr 1.Wyniki podam emailem, a oceny wpiszę w Librusie.

Do dzieła: :)
Wszystkie pliki znajdują się zawsze na samym dole opisane numerem, datą, przedmiotem, tematem. Zawsze na głównej stronie.

 

27.03 matematyka

 Temat: Porównywanie ułamków i liczb mieszanych.

Dzień dobry,

Potrafisz porównywać liczby naturalne – wiesz która jest większa, a która mniejsza. Ułamki i liczby mieszane także można porównywać. Dziś dowiesz się, jak to robić.

  Zapisz w zeszycie temat lekcji

 Obejrzyj porównywanie ułamków o tych samych mianownikach

Następnie przeczytaj polecenie ćw. A na str. 160 w podręczniku i dokładnie przyjrzyj się rysunkom. W każdym z punktów dwie figury są dokładnie takie same, podzielone na taką samą ilość części. Czym się różnią? Czy potrafisz wskazać w każdej parze figur, gdzie zamalowano więcej?

Zapisz kolorem lub w ramce w zeszycie:

Wniosek, który znajdziesz obok zielonej ramki  pod  ćw. A  oraz ułamki z tej ramki wraz ze znakami. Do wybranej przez siebie pary ułamków zrób rysunek
Obejrzyj porównywanie ułamków o tych samych licznikach

Następnie przeczytaj polecenie ćw. B ze str. 160. Tutaj Dwie identyczne figury podzielono na różną ilość części, ale zamalowano po tyle samo w każdej. Czy potrafisz wskazać w każdej parze figur, gdzie zamalowano więcej?

 Zapisz kolorem lub w ramce w zeszycie:

Wniosek, który znajdziesz obok zielonej ramki  pod  ćw. B  oraz ułamki z tej ramki wraz ze znakami. Do wybranej przez siebie pary ułamków zrób rysunek
Zrób w ćwiczeniach str. 62 zad. 1, 2, 3 oraz str. 63 zad. 5, 6 – jeśli masz z czymś problem skontaktuj się ze mną.

Życzę powodzenia i miłego dnia :)

27.03. wych. fizyczne

Temat: Sportowa ruletka.

Czołem!

Dzisiaj mam dla Was ciekawe zadanie e-ruletka sportowa :) Klikacie na odnośnik: RULETKA i gracie! Zasady banalnie proste: kręcicie kołem i wykonujecie losowe ćwiczenie (tak aby trafić w sumie na wszystkie i je wykonać). Możecie grać sami lub konkurując z rodzinką.

Polecam grać cały weekend ;)
Pamiętajcie aby ćwiczyć w bezpiecznym miejscu, pod opieka dorosłych.

Miłej aktywnej zabawy!!!

27.03 j. angielski

 Topic: Can she dance?

Przypominam, że materiały do podręcznika można pobrać tutaj.

student book
workbook

Wykonajcie zadania jak umiecie najlepiej. Pozdrawiam serdecznie!

27.03 informatyka

Temat: Scratch - teksty i dźwięki.

Na początek proszę, aby każdy z was kliknął TUTAJ i zainstalował sobie program Scratch 2 (kto go nie ma). Program będzie potrzebny do dzisiejszego zadania ale również w przyszłości do nauki programowania. Jeśli ktoś ma problem z instalacją proszę o kontakt to pomogę (bielasinformatyka@gmail.com lub przez messenger).

A teraz przygotowałem krótki film, z którego dowiemy się jak działają bloki dźwiękowe oraz tekstowe w Scratch. Proszę spróbować zaprogramować kota tak jak na filmie. Dodatkowo całość jeszcze w formie papierowej jest w podręczniku na stronach 93-98.

Film YouTube

W razie problemów możecie pisać na email, messenger lub w komentarzach pod filmem.