27 maja - środa

27 maja - środa

27.05 historia

Temat: Zjednoczenie Polski - część pierwsza.

Podczas dzisiejszych zajęć dowiecie się w jaki sposób Polska stała się znów królestwem. 

Będziecie potrafili:

- podać przyczyny zjednoczenia,

- opowiedzieć o arcybiskupie Jakubie Śwince,

- opowiedzieć o pierwszej po 219 latach koronacji Przemysła II,

- wyjaśnić przyczyny niechęci Polaków do czeskiego króla Polski Wacława II, 

- omówić w jaki sposób Władysław Łokietek doszedł do władzy nad całym państwem polskim.

Na początek proszę obejrzyjcie fragment lekcji (9 minut) o przyczynach zjednoczenia Polski. Następnie przeczytajcie informacje w podręczniku na stronach 198 i 199. Zanotujcie w zeszytach:

Etapy jednoczenia Polski w XIII wieku:

 

  • arcybiskup gnieźnieński Jakub Świnka jest zwolennikiem zjednoczenia ziem polskich
  • Henryk Pobożny - książę śląski próbuje zjednoczyć państwo, ale ginie w 1241 roku w bitwie z Mongołami pod Legnicą,
  • Przemysł II książę Wielkopolski i odziedziczonego Pomorza Gdańskiego w 1295 roku jest koronowany w Gnieźnie, zostaje zamordowany w 1296 roku,
  • król czeski Wacław II wypędza z Polski Władysława Łokietka z żoną, poślubia jedyną córkę zmarłego króla i w 1300 roku jest koronowany w Gnieźnie na króla Polski, rozpoczyna reformy państwa, wprowadza urząd starosty i monetę:grosz praski.

Na zakończenie dzisiejszych zajęć obejrzyjcie i uważnie wysłuchajcie lekcji.

Zadania brak. 

Pozdrawiam Was serdecznie 

 

27.05 wychowanie fizyczne

Temat: Ustawienie się w obronie


Witam

Dziś chcę wam zaproponować ćwiczenia które pozwolą wam lepiej zapanować nad piłką przy zagrywce przeciwnika podczas jej przyjęcia czyli ustawienie się w obronie. Oglądnijcie film i razem    z prowadzącym wykonujcie wszystkie ćwiczenia. Mam nadzieję że będzie to dla was cenna wiedza którą potem będziecie mogli wykorzystać na lekcji wf lub podczas zawodów.

Powodzenia :)

Pamiętajcie że wszystkie ćwiczenia wykonujemy pod nadzorem osoby dorosłej 

 

27.05  matematyka

Temat: Pole trójkąta.

1.Dokładnie i ze zrozumieniem obejrzyj film i zapamiętaj:

Pole trójkąta

2.W Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno wykonaj. Zaraz po wykonaniu zaznacz, że zostały zrobione.

 

27.05.2020- język polski

Temat: Smak przygody

Dzisiaj na lekcji porozmawiamy o tym, jaką rolę w naszym życiu odgrywa wyobraźnia.

Wykonaj zadania umieszczone w załączniku nr 2.

Słuchaj https://www.youtube.com/watch?v=GIgikiwEH_Y  i staraj się śledzić tekst  umieszczony  w podręczniku s. 286-287.

W zeszytach wykonajcie zadania:

1. Jaki jest temat piosenki? Do czego zachęcają nas słowa utworu?

2. Odszukaj w tekście trzy epitety i trzy przenośnie ( zapisz przykłady w zeszycie)

3. Przeczytaj o rymach dokładnych i niedokładnych w podręczniku na s.287, a następnie      wykonaj ćw. 5.

4. Zad. 6 podręcznik s. 287

5. Wymyśl zaklęcie na udaną lekcję języka polskiego ( minimum trzy zdania).

Pozdrawiam
p. Ola

27.05- godzina wychowawcza

Temat: Oceniamy siebie-samoocena

Jak Wy siebie oceniacie, a jak odbierają Was inni -zapytajcie rodziców, dziadków lub kolegów, koleżanek z klasy. Może warto zmienić niektóre cechy charakteru i przyzwyczajenia? Czego ciekawego dowiedzieliście się o sobie?

Zapraszam do zapoznania się w krótką prezentacją.

https://www.youtube.com/watch?v=4gp_EQ7F_bo

p. Ola

27.05  język angielski

Temat: Types of transport. - Środki transportu.

Moi Drodzy, przed nami ostatni rozdział podręcznika - trochę nowych rzeczy i sporo powtórek.

Jak zauważyliście, nie zapowiedziałam i nie planuję już żadnego sprawdzianu. Możemy za to spotkać się online. Będą to dodatkowe konsultacje dla wszystkich, którzy chcą, potrzebują wsparcia lub dodatkowych wyjaśnień. Zaplanowałam je na wtorek 2 czerwca. Pamiętajcie, że zawsze możecie też napisać do mnie np. w sprawie zadania lub oceny na koniec roku :)

1. Look at the photos in ex. 1/108. and the new words and try to match them with photos (najpierw połączcie te, które znacie, a resztę znajdziecie w fioletowej ramce). Potem posłuchajcie, sprawdźcie i powtórzcie - track 2.61

2. Posłuchajcie o tym, co dzieje się w ostatnim dniu Evolution Camp i jaka niespodzianka czeka uczestników. - ex. 2/108, track 2.62. Posłuchajcie jeszcze raz, zatrzymujcie i powtarzajcie całe zdania :)

3. Zapamiętajcie, że w języku angielskim z środkami transportu łączy się przyimek "by".

Jadę autobusem. - I go by bus. (zielona ramka "Look")

na piechotę - on foot

4. Posłuchajcie i odpowiedzcie jednym zdaniem, dlaczego Josh czuje się źle? (in English of course ;) - ex 3/108, track 2.63

5. Don't forget "Easy English"

6. Do ex. 9/109 (przestawcie litery tak, aby powstały środki transportu)

Have a nice and sunny day :)

 

Pliki do pobrania:

język polski 2.docx (Rozmiar: 10387968 bajtów)
27.05. język angielski - ścieżka 2.61.mp3 (Rozmiar: 741400 bajtów)
27.05. język angielski - ścieżka 2.62.mp3 (Rozmiar: 1064104 bajtów)
27.05. język angielski - ścieżka 2.63.mp3 (Rozmiar: 813112 bajtów)