27.04 informatyka
Temat: Wirtualne wędrówki
Dziś chciałbym, żebyście powędrowali po świecie za pomocą Google Street View.
Zwiedzimy Muzeum Narodowe w Warszawie oraz Wieżę Eiffla.
Wszystkie informacje znajdują się na tym filmie.
a mapy są tutaj: Google Maps
Narazie to jedyny sposób na zwiedzanie świata.
27. 04 język angielski
Temat: Describing places - opisywanie miejsc.
Today we are going to learn how to describe the place and its location. Dzisiaj nauczymy się opisywać miejsce i jego położenie.
1. Sprawdź proszę nowe słówka związane z położeniem rzeczy i obiektów (location) we fioletowej ramce na końcu rozdziału.
2. Posłuchaj i powtórz całe zdania (ścieżka 2.31) - staraj się naśladować wymowę ;)
3. Połącz zdania z odpowiednimi rysunkami - zad. 1/88
4.
Przeczytaj wszystkie pytania i odpowiedzi i spróbuj połączyć je z
przedstawionymi na rysunku domami - zad. 2/88 - korzystaj z fioletowych
ramek z dzisiejszym słownictwem i tym z poprzedniej lekcji, dotyczącym
krajobrazów.
Where was the house? - Gdzie był dom?
What was the house like? - Jaki był dom?
5. Posłuchaj i uzupełnij dialogi - zad. 3/88 (ścieżka 2.32) Możesz wcześniej spróbować samodzielnie domyślić się brakujących słów i wpisać je ołówkiem a potem sprawdzić.
Przypominam Wam o obowiązkowym zadaniu na ocenę z 21 kwietnia - czekam na nie do jutra.
Greetings and good luck! :)
Jutro odpowiedzi do dzisiejszych zadań.
27.04 matematyka
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych.
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych
- umiem pisemnie dzielić ułamki dziesiętne
1. Zapisz w zeszycie temat i kryteria sukcesu.
2. Dokładnie i ze zrozumieniem obejrzyj film i zapamiętaj:
Dzielenie ułamków dziesiętnych
Zatrzymaj film na min. 6:45 i przepisz do zeszytu wszystko to, co znajduje się na planszy.
3. Zapisz w zeszycie i naucz się:
Gdy obliczamy iloraz (dzielenie) dwóch ułamków dziesiętnych, to najpierw mnożymy dzielną i dzielnik przez 10, 100, 1000 itd., tak aby dzielnik (czyli liczba przez którą dzielimy) stał się liczbą naturalną. Następnie wykonujemy dzielenie.
3. Otwórz podręcznik na stronie 167. Przeczytaj uważnie przykłady w zielonej ramce. Spróbuj samodzielnie zrobić je w zeszycie. Sprawdź z podręcznikiem.
4. Na podstawie filmu oraz przykładów rozwiąż w zeszycie całe zadanie 1 ze strony 167 z podręcznika.
Najpierw przesuń przecinek, a następnie wykonaj dzielenie w pamięci. Każde działanie zapisz według wzoru poniżej.
np. 0,3 : 0,15 = 30 : 15 = 2 (pamiętaj o dopisaniu zera: 0,3 = 0,30)
Sprawdź na kalkulatorze.
5. Na koniec powtórz algorytm dzielenia ułamków. Zapamiętaj.
Życzę spokojnej i owocnej pracy.
27.04 język polski
Temat: Pan przecinek przychodzi z wizytą
Na dzisiejszej lekcji powtórzymy sobie reguły interpunkcyjne dotyczące wstawiania przecinka w zdaniu pojedynczym
Otwórzcie podręczniki na stronie 220-221, przeczytajcie zasady wstawiania przecinka i wykonajcie cztery ćwiczenia w zeszytach (1-4 podr s. 221). Za niedługo będziemy tworzyć opowiadania odtwórcze. Mam nadzieję, że utrwalenie wiadomości o przecinku pomoże Wam w poprawnym stawianiu tego znaku w zdaniach
Pozdrawiam
p. Ola
27.04 religia
Temat: Ewangeliczne błogosławieństwa.
Wysłuchaj fragmentu Pisma świętego: kliknij Na marginesie w podręczniku na s. 119 przeczytaj wyjaśnienie czym jest błogosławieństwo. Zapoznaj się teraz z tabelą na s. 120 – Drogowskazy na drodze do świętości. Wykonaj zadania w ćwiczeniach. Na zakończenie przeczytaj tekst Święty Tomasz Morus – wzór pokory, prostoty i wierności wyznawanym zasadom moralnym.
27.04 język angielski - ścieżka 2.31.mp3 (Rozmiar: 765304 bajtów) | |
27.04 język angielski - ścieżka 2.32.mp3 (Rozmiar: 747376 bajtów) |