27 kwietnia - poniedziałek

27 kwietnia - poniedziałek

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 3h

Edukacja polonistyczna oraz edukacja przyrodnicza.

Temat: Las naszym skarbem.

- zapisz temat do zeszytu , pamiętaj o dacie.

1.Zamknij oczy i wyobraź sobie najpiękniejsze miejsce na świecie w którym masz kontakt z naturą. Następnie otwórz oczy i kolejno wymień to co sprawiłoby Ci przyjemność podczas obcowania z naturalnym środowiskiem.
Np. Gdy pomyślimy o lesie to można powiedzieć ze przyjemność sprawia nam śpiew ptaków, zapach drzew, krzewów czy kwiatów.

2.Przeczytaj wiersz Drzewo N. Usenko - podręcznik strona 8
- Zastanów się,, kim może być osoba mówiąca w wierszu.
- Wyszukaj wyrazów mówiących coś o niej:
Np. miałem sen, gadałem z dębem, wtuliłem się w chropawy pień, mógłbym wyliczać
Myślę, że jest to osoba płci męskiej, chłopiec albo mężczyzna. Zgodzisz się ze mną ?
- Poszukaj teraz wypowiedzi tej osoby w rozmowie z dębem. Spróbuj ocenić o czym mogą świadczyć te wypowiedzi.
np. o zażyłości z drzewem, wrażliwości i ....

3.Otwórz ćwiczenia do j. polskiego  na stronie 6 i zrób zadanie 1.

4.Wiele razy na lekcji omawialiśmy budowę listu. Wejdź w poniższy link i przypomnij sobie wszystkie elementy, które powinny się w nim znajdować:
https://dlabelfra.pl/tworzenie-wypowiedzi-w-formie-pisemnej/

5. Lis do dębu.
Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na stronie 6 i na podstawie wiersza uzupełnij list zadanie 2.

6.Otwórz podręcznik z j. polskiego na stronie 9. Przeczytaj informację o znaczeniu lasu dla przyrody i człowieka.
Odpowiedź na pytania:
- Jakie jest znaczenie lasu dla przyrody i dla człowieka ?
- Które z wymienionych w tekście funkcji lasu mają wpływ na klimat Ziemi ?

7.Obejrzyj filmik przedstawiający najistotniejsze informacje o warstwach lasu: https://youtu.be/XSS7iGclFZU

8.Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na stronie 7 i rozwiąż zadanie 3, 4 i 5.
- zad. 3/ 7 proszę zrobić kropkę do zeszytu.
Zwróć uwagę, że nie z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie.

27.04 edukacja matematyczna.
 
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb różnymi sposobami.

- zapisz temat do zeszytu 
 
W piątek poznałeś/łaś już dwa sposoby na dodawanie liczb. Dziś poznasz kolejne dwa na dodawanie oraz dwa na odejmowanie.
 
1.Otwórz podręcznik na stronie 35. Spójrz na zadanie 10. 
Masz tam przedstawione dwa sposoby na dodawanie do pełnych setek lub dziesiątek.
 
W pierwszym przypadku drugą liczbę rozbijamy na dwie liczby, tak aby dopełnić pierwszą liczbę do pełnej setki.

Spójrz :
685 + 40 = 685 + 15 + 25 = 700 + 25 = 725
 
W drugim przypadku pierwszą liczbę rozkładamy na dwie liczby, tak żeby było nam łatwiej dodać drugą liczbę. Wystarczy, że z pierwszej liczby osobno zapiszemy jedności.

Spójrz:
685 + 40 = 680 + 5 + 40 = 720 + 5 = 725
 
2.Wybierz sobie jeden z powyższych sposobów i wykonaj 4 działania z zadania 11 w zeszycie.
 
3. Teraz zajmiesz się sposobami na odejmowanie. Otwórz podręcznik na stronie 36 i spójrz na zadanie 1. Tam masz pokazany pierwszy sposób na odejmowanie.
 
Od liczby trzycyfrowej odejmujesz najpierw taką liczbę, która pozwoli pozbyć Ci się z niej jedności, a potem resztę z odjemnika.
Spójrz:
203 – 9 = 203 – 3 – 6 = 200 – 6 = 194
 
Teraz spójrz na zadanie 4 ze strony 36 tam masz pokazany drugi sposób.
W nim również od liczby trzycyfrowej odejmujesz najpierw taką liczbę, która pozwoli pozbyć Ci się z niej jedność, a później resztę która została z odjemnika.
Spójrz:
335 – 40 = 335 – 35 – 5 = 300 – 5 = 295
 
Powyższe sposoby są bardzo do siebie podobne. Różnią się tylko liczbą, którą odejmujemy, (jednocyfrową albo dwucyfrową liczbę).
 
4. Wybierz sobie po 4 przykłady z zadania 2 oraz 5 i oblicz w zeszycie według wyżej poznanych sposobów na odejmowanie.