26
marca - czwartek
26.03
- edukacja wczesnoszkolna
Temat:
Obrazy Stanisława Wyspiańskiego
1.Przeczytaj
krótką informacje na temat Stanisława Wyspiańskiego i zapoznaj
się z jego obrazami. Plik wysłany na maila do rodziców.
2.Na
stronie 50 w ćwiczeniach do języka polskiego uzupełnij opis obrazu
Stanisława Wyspiańskiego Śpiący Staś. Skorzystaj z wyrazów
podanych w ramce.
3.Wykonaj
zadanie 7 ze strony 50 - ćwiczenia do języka polskiego.
26.03
- edukacja wczesnoszkolna
Temat:
Zatrzymać czas.
1.Historia
fotografii - przeczytaj tekst informacyjny o podstawowych aparatach i
technikach fotograficznych. Podręcznik strona 44.
2.Uzupełnij
zadania w ćwiczeniach z języka polskiego na stronie 51 - 52
26.03
- edukacja wczesnoszkolna
Temat:
Mnożenie liczb dwucyfrowych - mendel i tuzin.
1.Rozwiąż
zadanie 2 w książce do matematyki strona 23.
Obowiązkowo
trzeba wykonać pięć pierwszych działań. Jeśli nie sprawiły Ci
trudności wystarczy jak tyle zrobisz. Jeśli jednak było to trudne
to musisz jeszcze poćwiczyć. Zrób chwilę przerwy ale wróć do
tego zadania i wykonaj jeszcze trzy działania.
3.Pojęcia:
MENDEL i TUZIN
MENDEL to piętnaście sztuk czegoś np. jajek
czy piętnaście snopków zboża, ustawionych razem.
TUZIN to
dwanaście sztuk czegoś np. jajek czy innych przedmiotów.
Za
pomocą tych miar kiedyś liczono towary, przedmioty.
Przepisz
do zeszytu na kolorowo:
Mendel to 15 sztuk
Tuzin to 12
sztuk
Wykonaj
ćwiczenie 3 ze strony 23. Obliczenia zapisz w zeszycie.
4.Rozwiąż
w zeszycie zadanie 4 ze strony 23.
26.03
- muzyka
Temat:
Pobudka z ogródka.
Jak
myślisz kogo obudziła wiosna ? Jak zachowywały się kwiatki ?
2.Naucz
się tej piosenki :)
3.Przypomnij
sobie wiadomości o kanonie.
Co to takiego było ?
A
więc...
KANON to utwór skomponowany na kilka głosów.
Pamiętasz jak śpiewaliśmy Panie Janie na kilka głosów ?
Każdy
głos śpiewa tę samą melodię, ale kolejne glosy włączają się
w śpiew z pewnym opóźnieniem.
Teraz już wszystko jasne!
Uzupełniamy
zadanie 3 strona 70 w podręczniku do muzyki.
26.03
informtyka
Witam
was
Dzisiaj
przypomnicie sobie podstawowe polecenia programu Scratch
Wykonajcie
następujące polecenia:
1.Włącz
program Scratch
2.Rozpocznij
skrypt:
Z
bloku kontrola wybierz Kiedy kliknięto zieloną flagę
Z
bloku wygląd wybierajcie i dokładajcie kolejne polecenia powiedz
jak na obrazku
Uruchomcie
program.
Wykonajcie
to jak będziecie mieć czas, dla zabawy nie na ocenę.
Zdjęcie
pomocnicze znajdziecie w plikach do pobrania na dole strony.