24.04 wychowanie fizyczne
Temat:
Ćwiczenia korekcyjno – kompensacyjne na pracę rąk.
Witam Dzieciaki!
Dziś
proponuję poćwiczyć troszkę ręce.
We wcześniejszych dniach były ćwiczenia na nogi,
więc żeby ręce nie czuły się oszukane zajmiemy się i nimi.
Zapraszam do zabawy pt. "Ścianka wspinaczkowa”.
Poniżej podaję link do filmu i życzę dobrej zabawy. Powodzenia
24.04 język polski
Temat: Frazeologizm poprawny czy błędny?
Na dzisiejszej lekcji nauczymy się, jak korzystać ze słownika frazeologicznego.
Otwórzcie podręczniki na stronie 215. Przeczytajcie , co to jest słownik frazeologiczny oraz przyjrzyjcie się podanemu przykładowi hasła i utworzonych od tego wyrazu związków frazeologicznych
Wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 w zeszytach (podr. str.215-216)
Zapraszam również do Classroom'a, tam macie do rozwiązania króciutki test dotyczący związków frazeologicznych ( test widoczny w dniu 24.04)
Pozdrawiam
p. Ola
24.04 technika
Temat: Wszystko o papierze
Dzień dobry,
Do wykonania dzisiejszej pracy potrzebny będzie dostęp do podręcznika z techniki. Jeśli nie zostawiliście go w szkole, możecie z niego skorzystać. Jeśli natomiast nie macie go – proszę o postępowanie wg poniższej instrukcji.
1. Wejdźcie na stronę wydawnictwa Nowa Era, które udostępniło darmowe e-booki podręczników dla wszystkich uczniów do końca bieżącego roku szkolnego. W tym celu kliknijcie tutaj
2. Po wejściu na stronę kliknijcie „przejdź do e-booków”
3. Jeśli nie wchodzi-łaś/-łeś tu jeszcze nigdy i nie masz konta na portalu Nowej Ery, kliknij „zakładanie konta”(będzie potrzebna zgoda rodzica). Logując się na to konto w przyszłości, będziesz miał/-a dostęp do różnych e-booków z tego wydawnictwa.
4. Po założeniu konta – zaloguj się i wybierz e-book z techniki dla klasy 5 „Jak to działa”
5. Teraz możesz już korzystać z e-booka, kiedy tylko chcesz.
Przeczytajcie tekst (temat „Wszystko o papierze”) w podręczniku na str. 6-10 i pooglądajcie infografiki, które się tam znajdują.
Wypełnijcie kartę pracy , którą znajdziecie na Google Classroom w zajęciach „Technika klasa 5” (dołaczcie do niech) i odeślijcie ją do mnie do 30 kwietnia (na ocenę). Jeśli ktoś nie ma możliwości wydrukowania – zapiszcie na kartce numer pytania i odpowiedzi – prześlijcie wtedy zdjęcie tych odpowiedzi. katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com
Dajcie mi znać, jeśli z czymś sobie nie dacie rady - pomogę. Można pytać przez maila lub na Classroomie zamieszczając komentarze. Z tego co wiem, dobrze już sobie z tym radzicie :)
Życzę Wam miłego weekendu :)
24.04 historia
Temat: Polska Bolesława Chrobrego.
Podczas dzisiejszych zajęć poznacie postać biskupa Wojciecha, który stał się pierwszym polskim świętym. Dowiecie się co wydarzyło się w 1000 roku w Gnieźnie. Zrozumiecie, dlaczego następcy pierwszego króla Polski, mieli niełatwe relacje z sąsiadującymi państwami. Poznacie okoliczności pierwszej polskiej koronacji.
Będziecie potrafili:
- opowiedzieć o misji do Prus biskupa Wojciecha,
- wskazać miejsce, w którym nastąpiła kanonizacja (czyli ogłoszenie świętym) czeskiego biskupa,
- opowiedzieć o przebiegu zjazdu w Gnieźnie,
- opisać panowanie Bolesława Chrobrego,
- opowiedzieć o okolicznościach pierwszej polskiej koronacji.
Przepiszcie do zeszytu przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie.
Posłuchajcie o spotkaniu Bolesława z cesarzem Ottonem III tu (4,40)
Jako notatkę zapiszcie odpowiedzi na pytania 1 - 4 dotyczące informacji zawartych na stronie 172 "Panowanie Bolesława Chrobrego" i 5-7 na podstawie tekstu ze strony 173 "Pierwszy król Polski"
1. Co rozpoczęło okres wojen Bolesława Chrobrego z Niemcami?
2. Ile lat trwały wojny polsko - niemieckie?
3. Czym zakończyły się w 1018 roku wojny Bolesława Chrobrego z cesarzem Henrykiem II?
4. Zapiszcie nazwy państw (pamiętajcie o dużej literze), z którymi Bolesław toczył wojny ( 5 nazw, spójrzcie na mapę na stronie 173, uważnie przeczytajcie jej legendę.
5. Co ułatwiło koronację pierwszego króla Polski?
6. Gdzie i kiedy miała ona miejsce?
7. Jakie były skutki prowadzonych wojen przez Bolesława, dla jego następców.
Zapraszam Was do wysłuchania lekcji (4,40)Treści podręcznika w formie do odsłuchania znajdziecie tu
W załączniku znajduje się zadanie , jego rozwiązanie znajdziecie w e- podręczniku, na samym dole strony.
Dziękuję za rozwiązane testy, jeszcze nie otrzymałam prac od trzech osób, a jedna z nich nie zalogowała się na platformie.
Życzę Wam miłego dnia
24.04 matematyka
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
Kryteria sukcesu:
- wiem co to jest średnia arytmetyczna i umiem ją obliczyć
- umiem wykorzystać dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne do rozwiązywania zadań
PRZYPOMINAM: Tak jak zawsze, pracuj zgodnie z kolejnością. Uważnie czytaj polecenia.
1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.
2. Przeczytaj kryteria sukcesu z ostatniej lekcji i dokładnie przeanalizuj wszystkie działania, które wczoraj rozwiązałeś w zeszycie. Zapamiętaj.
3. Obejrzyj połowę filmu Średnia arytmetyczna (do około 5 minuty). Zapamiętaj jak oblicza się średnią arytmetyczną.
4. Otwórz podręcznik na stronie 166, a następnie dokładnie i ze zrozumieniem przeczytaj wszystkie informacje w ramce.
5. Rozwiąż w zeszycie zadanie 7 i 8 ze strony 166 z podręcznika. Obliczenia wykonuj sposobem pisemnym w zeszycie.
6. Rozwiąż w zeszycie zadanie 4 i 5 ze stron 165 i 166 z podręcznika.
7. Odszukaj w odpowiedniej szufladce w głowie wierszyk o kolejności wykonywania działań, który umiesz:
I. Najpierw matematyczny asie wykonuj działania w nawiasie.
II. Potem umyśle tęgi obliczaj potęgi.
III. Następnie dziel i mnóż, a wynik tuż, tuż.
IV. Na koniec dodawaj lub odejmuj i o wynik się nie przejmuj.
(w punktach III i IV działania wykonuj w kolejności
występowania – od lewej do prawej).
Następnie rozwiąż w zeszycie zadanie 9 ze strony 166
z podręcznika. Pomocnicze obliczenia wykonaj sposobem
pisemnym w zeszycie.
8.Przeczytaj kryteria sukcesu i powtórz wszystko, czego się dzisiaj nauczyłeś.
9. Na koniec, jeżeli zrobiłeś kolejno wszystkie punkty od 1 do 7 (WARUNEK: najpierw wykonaj te zadania), to teraz zaloguj się na Google Classroom i wykonaj polecenie z matematyki zgodnie z instrukcją.
Życzę spokojnej i owocnej nauki.
historia 24.04.jpg (Rozmiar: 77693 bajtów) |