24 kwietnia - piątek

24 kwietnia - piątek
24 kwietnia - piątek

24.04 wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia korekcyjno – kompensacyjne na pracę rąk.

Witam Dzieciaki!

Dziś proponuję poćwiczyć troszkę ręce.

We wcześniejszych dniach były ćwiczenia na nogi,

więc żeby ręce nie czuły się oszukane zajmiemy się i nimi.

Zapraszam do zabawy pt. "Ścianka wspinaczkowa”.

Poniżej podaję link do filmu i życzę dobrej zabawy. Powodzenia

 KLIKNIJ TUTAJ 

 

24.04 język polski

Temat: Frazeologizm poprawny czy błędny?

Na dzisiejszej lekcji nauczymy się, jak korzystać ze słownika frazeologicznego. 

Otwórzcie podręczniki na stronie 215. Przeczytajcie , co to jest słownik frazeologiczny oraz przyjrzyjcie się podanemu przykładowi hasła i utworzonych od tego wyrazu związków frazeologicznych

Wykonajcie ćwiczenia 1 i 2 w zeszytach (podr. str.215-216)

Zapraszam również do Classroom'a, tam macie do rozwiązania króciutki test dotyczący związków frazeologicznych ( test widoczny w dniu 24.04)

Pozdrawiam

p. Ola

 

 24.04 technika

Temat:  Wszystko o papierze

Dzień dobry,

Do wykonania dzisiejszej pracy potrzebny będzie dostęp do podręcznika z techniki. Jeśli nie zostawiliście go w szkole, możecie z niego skorzystać. Jeśli natomiast nie macie go – proszę o postępowanie wg poniższej instrukcji.

1. Wejdźcie na stronę wydawnictwa Nowa Era, które udostępniło darmowe e-booki podręczników dla wszystkich uczniów do końca bieżącego roku szkolnego. W tym celu kliknijcie tutaj

2. Po wejściu na stronę kliknijcie „przejdź do e-booków”

3. Jeśli nie wchodzi-łaś/-łeś tu jeszcze nigdy i nie masz konta na portalu Nowej Ery, kliknij „zakładanie konta”(będzie potrzebna zgoda rodzica). Logując się na to konto w przyszłości, będziesz miał/-a dostęp do różnych e-booków z tego wydawnictwa.

4. Po założeniu konta – zaloguj się i wybierz e-book z techniki dla klasy 5 „Jak to działa”

5. Teraz możesz już korzystać z e-booka, kiedy tylko chcesz.

Przeczytajcie tekst (temat „Wszystko o papierze”) w podręczniku na str. 6-10 i pooglądajcie infografiki, które się tam znajdują.

Wypełnijcie kartę pracy , którą znajdziecie na Google Classroom  w zajęciach „Technika klasa 5” (dołaczcie do niech) i odeślijcie ją do mnie do 30 kwietnia (na ocenę). Jeśli ktoś nie ma możliwości wydrukowania – zapiszcie na kartce numer pytania i odpowiedzi – prześlijcie wtedy zdjęcie tych odpowiedzi. katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com

Dajcie mi znać, jeśli z czymś sobie nie dacie rady - pomogę. Można pytać przez maila lub na Classroomie zamieszczając komentarze. Z tego co wiem, dobrze już sobie z tym radzicie :)

Życzę Wam miłego weekendu :)

 

24.04 historia

Temat: Polska Bolesława Chrobrego.

Podczas dzisiejszych zajęć poznacie postać biskupa Wojciecha, który stał się pierwszym polskim świętym. Dowiecie się co wydarzyło się w 1000 roku w Gnieźnie. Zrozumiecie, dlaczego następcy pierwszego króla Polski, mieli niełatwe relacje z sąsiadującymi państwami. Poznacie okoliczności pierwszej polskiej koronacji. 

Będziecie potrafili:

- opowiedzieć o misji do Prus biskupa Wojciecha,

- wskazać miejsce, w którym nastąpiła  kanonizacja (czyli ogłoszenie świętym) czeskiego biskupa,

- opowiedzieć o przebiegu zjazdu w Gnieźnie,

- opisać panowanie Bolesława Chrobrego,

- opowiedzieć o okolicznościach pierwszej polskiej koronacji.

Przepiszcie do zeszytu przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie.

Posłuchajcie o spotkaniu Bolesława z cesarzem Ottonem III tu  (4,40)

Jako notatkę zapiszcie odpowiedzi na pytania 1 - 4 dotyczące informacji zawartych na stronie 172 "Panowanie Bolesława Chrobrego" i 5-7 na podstawie tekstu ze strony 173  "Pierwszy król Polski"

1. Co rozpoczęło okres wojen Bolesława Chrobrego z Niemcami?

2. Ile lat trwały wojny polsko - niemieckie? 

3. Czym zakończyły się w 1018 roku wojny Bolesława Chrobrego z cesarzem Henrykiem II?

4. Zapiszcie nazwy państw (pamiętajcie o dużej literze), z którymi Bolesław toczył wojny ( 5 nazw, spójrzcie na mapę na stronie 173, uważnie przeczytajcie jej legendę.

5. Co ułatwiło koronację pierwszego króla Polski?

6. Gdzie i kiedy miała ona miejsce? 

7. Jakie były skutki prowadzonych wojen przez Bolesława, dla jego następców. 

Zapraszam Was do wysłuchania lekcji (4,40)Treści podręcznika w formie do odsłuchania znajdziecie tu

W załączniku znajduje się zadanie , jego rozwiązanie znajdziecie w e- podręczniku, na samym dole strony. 

Dziękuję za rozwiązane testy, jeszcze nie otrzymałam prac od trzech osób, a jedna z nich nie zalogowała się na platformie. 

Życzę Wam miłego dnia 

 

24.04 matematyka

Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Kryteria sukcesu:
- wiem co to jest średnia arytmetyczna i umiem ją obliczyć
- umiem wykorzystać dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne do rozwiązywania zadań

PRZYPOMINAM: Tak jak zawsze, pracuj zgodnie z kolejnością. Uważnie czytaj polecenia.

1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.

2. Przeczytaj kryteria sukcesu z ostatniej lekcji i dokładnie przeanalizuj wszystkie działania, które wczoraj rozwiązałeś w zeszycie. Zapamiętaj.

3. Obejrzyj połowę filmu Średnia arytmetyczna (do około 5 minuty). Zapamiętaj jak oblicza się średnią arytmetyczną.

4. Otwórz podręcznik na stronie 166, a następnie dokładnie i ze zrozumieniem przeczytaj wszystkie informacje w ramce.

5. Rozwiąż w zeszycie zadanie 7 i 8 ze strony 166 z podręcznika. Obliczenia wykonuj sposobem pisemnym w zeszycie.

6. Rozwiąż w zeszycie zadanie 4 i 5 ze stron 165 i 166 z podręcznika.

7. Odszukaj w odpowiedniej szufladce w głowie wierszyk o kolejności wykonywania działań, który umiesz:
          I. Najpierw matematyczny asie wykonuj działania w nawiasie.
          II. Potem umyśle tęgi obliczaj potęgi.
          III. Następnie dziel i mnóż, a wynik tuż, tuż.
          IV. Na koniec dodawaj lub odejmuj i o wynik się nie przejmuj.
          (w punktach III i IV działania wykonuj w kolejności
          występowania – od   lewej do prawej).

Następnie rozwiąż w zeszycie zadanie 9 ze strony 166
z podręcznika. Pomocnicze obliczenia wykonaj sposobem
pisemnym w zeszycie.

8.Przeczytaj kryteria sukcesu i powtórz wszystko, czego się dzisiaj nauczyłeś.

9. Na koniec, jeżeli zrobiłeś kolejno wszystkie punkty od 1 do 7 (WARUNEK: najpierw wykonaj te zadania), to teraz zaloguj się na Google Classroom i wykonaj polecenie z matematyki zgodnie z instrukcją.

Życzę spokojnej i owocnej nauki.


 

Pliki do pobrania:

historia 24.04.jpg (Rozmiar: 77693 bajtów)