24 kwietnia - piątek

24 kwietnia - piątek

24.04 język angielski

Temat: My dream town.

Na dzisiejszej lekcji będziemy ćwiczyć umiejętność kreatywnego myślenia (creative thinking) i wymyślać swoje własne miasto marzeń :)

1. Look at the pictures in ex. 1/58 - popatrz na rysunki w ćw. 1/58. Czy potrafisz nazwać przedstawione budynki i miejsca?

2. Listen and read the text - posłuchaj i jednocześnie czytaj a potem zgadnij, który rysunek przedstawia wymarzone miasto chłopca. (ścieżka 3.21)

3. Jeśli odgadliście, że na rysunku b jest "dream town of the boy" to na rysunku a będzie wymarzone miasto dziewczynki z ćw. 2/58.

Waszym zadaniem jest napisać w zeszycie opis miasta z obrazka a (początek już macie w zadaniu 2/58) to znaczy ułożyć zdania o tym, co się znajduje w tym mieście, a czego w nim nie ma. Możecie także opisać kolory budynków.

4. Dzisiaj możecie otrzymać ocenę za Waszą pracę w ćwiczeniach. Zróbcie proszę zadania 1 i 2 /55, potem zróbcie zdjęcie i wyślijcie na adres kubas.angielski@gmail.com Jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie do mnie :)

Ćwiczcie z filmami, które zamieściłam na poprzednich lekcjach i nie zapominajcie o Quizlet

Have a nice weekend :)

24.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Różne sposoby obliczania sum.
Zapisz temat do zeszytu.

1.Otwórz książkę do matematyki na stronie 34 i spójrz na zadanie 1 o ogrodniku.
Tam jest pokazany sposób dodawania jedności do liczby trzycyfrowej.
Zwróć uwagę, że do liczby 328 dodajesz 9 ale wykorzystujesz tu dodawanie do pełnych dziesiątek. Czyli liczbę 9 rozbijasz na dwie liczby, które są łatwiejsze do dodania:

Przykład:
Mamy liczbę 382 jaką liczbę najłatwiej dodać do 2, aby powstała pełna dziesiątka ? Oczywiście będzie to 8 a więc liczbę 9 rozbijemy na 8 i 1.
382 + 9 = 382 + 8 + 1 = 390 + 1 = 391

Pamiętaj o dokładnym zapisie obliczenia. To jest ważne!

2.Oblicz w zeszycie wyżej poznanym sposobem zadanie 2 i 4.  

3.Otwórz książkę z matematyki na stronie 35 i spójrz na zadanie 7. Tam jest pokazany kolejny sposób według którego będziesz dodawać dziesiątki do liczby trzycyfrowej.

Przykład:
Mamy liczbę 280 i musimy dodać 50. Pomyśl na jakie liczby rozbijemy 50 aby było łatwiej dodać do 80, żeby powstała pełna setka. Oczywiście będzie to 20 i 30.

280 + 50 = 280 + 20 + 30 = 300 + 30 = 330

Pamiętaj o dokładnym zapisie obliczenia. To ważne!

4.Oblicz w zeszycie wyżej poznanym sposobem zadanie 8

24.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Nasza Ziemia.

Nasza Ziemia to nasz dom. Jest jedną z planet Układu Słonecznego, która daje nam to co najpiękniejsze, najistotniejsze, czyli życie.

Obejrzyj poniższe filmiki i zabierz się w podroż po naszej Ziemi.

https://youtu.be/IPczhbMMtm4                    

https://youtu.be/C1X08rPaQ6M


1.Jak napisać wyraz ZIEMIA ? Z małej czy wielkiej litery ? Jak myślisz?
Oczywiście, gdy mówimy Ziemia jako planeta to zapiszemy wielką literą. Gdy myślimy o ziemi, która znajduje się w doniczce to wtedy nazwę napiszemy małą literą.

2.Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 6 - 7. Przeczytaj tekst informacyjny Fantastyczne dzieło natury.

Wskaż na globusie kontynenty takie jak: Afryka, Ameryka Południowa, Ameryka Północna, Antarktyda, Australia, Europa, Azja. Odczytaj nazwy geograficzne oceanów.

Możesz też skorzystać z lekcji dotyczącej kontynentów:

https://youtu.be/hyYmyG0SugU


3.Otwórz ćwiczenia do j. polskiego na stronach 4 - 5.
Zwróć szczególną uwagę na zadanie 4.

Przypomnij sobie na jakie pytania odpowiada czasownik.  
Zapamiętaj, czasowniki "umieć" i "rozumieć" w pierwszej osobie:
ja umiem
ja rozumiem

24.04 - religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Podczas liturgii słowa wsłuchujemy się w słowo Boże.

Przyjrzyj się ilustracji w podręczniku na stronie 90-91. Zwróć uwagę, że te dwa obrazki, pokazują dwa stoły. Te dwa stoły to stół Eucharystii oraz stół Słowa Bożego. Dziś skupimy się na tym drugim, czyli Stół Słowa Bożego , który nazywamy „ambona”. Przeczytaj tekst Ewangelii Mt 4, 4. Aby zrozumieć tę cześć Mszy świętej obejrzyj krótki film: kliknij W ćwiczeniach (temat 33) uzupełnij tabelkę , korzystając z twojej wiedzy, gdy uczestniczysz we Mszy świętej, jeśli nie będziesz czegoś pamiętał skorzystaj z podręcznika. (s.92) 

24.04 WYCHOWANIE FIZYCZNE

Poćwicz z grą planszową, którą przesłałam na maila do rodziców. Możesz sam/a zagrać a możesz zachęcić do wspólnej zabawy rodziców
czy rodzeństwo. Pamiętaj ruch to zdrowie i każdy Ci to powie :) :)

Miłego weekendu,

przesyłam Wam dużo pozytywnej energii ! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

24.04 ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO - WYRÓWNAWCZE
 
Zadania te są DODATKOWE dla dzieci uczęszczających do mnie na zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze.

Jeśli dziecko będzie miało ochotę może je wykonać.

Dziś poćwiczycie logiczne myślenie. Jest to umiejętność wyciągania wniosków z posiadanych danych. Pozwala na podejmowanie decyzji i rozwiązywanie problemów, wybierając najlepsze rozwiązanie. Logiką posługujemy się bardzo często nieświadomie i robimy to automatycznie, analizując problem i szukając wyjścia z sytuacji.

Wklejam linki do pobrania i wydrukowania zadań. W załącznikach na dole dołączę te same zadania. Mam nadzieje, że z tych dwóch form którąś uda się pobrać :) :) Jeśli jednak nie udałoby się proszę do mnie napisać. 

Uczniowie, którzy ze mną na lekcji ćwiczyli pismo proszę, aby przerysowały i przepisały do zeszytu w kratkę jedno z poniższych zadań.


ZADANIE I: https://drive.google.com/file/d/0B-FwCIZEBPTMTUI5eGVJZ2c3djQ/view


ZADANIE II : https://drive.google.com/file/d/0B-FwCIZEBPTMamRBUkVabVRET0k/view


ZADANIE III: https://drive.google.com/file/d/0B-FwCIZEBPTMZ3JEcjFnaVVYN1k/view

Pliki do pobrania:

24.04 język angielski - ścieżka 3.21.mp3 (Rozmiar: 380386 bajtów)
gra planszowa - wychowanie fizyczne (Rozmiar: 429739 bajtów)
ZADANIE I - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (Rozmiar: 145912 bajtów)
ZADANIE II - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (Rozmiar: 173906 bajtów)
ZADANIE III - zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze (Rozmiar: 105313 bajtów)