23.04 plastyka
Temat: Sztuka pod gołym niebem.
Czyli architektura- dziedzina sztuki,której dzieła są wznoszone pod gołym niebem.
Dzieło architektury , czyli budowla powinna być nie tylko piękne , ale musi także dobrze służyć celowi, dla którego zostało stworzone - jako miejsce , w którym człowiek żyje, pracuje, odpoczywa. Tę cechę architektury nazywamy funkcjonalnością.
Waszym twórczym zadaniem będzie wczuć się w rolę architekta i wykonać w formie przestrzennej( np, z pudełek po zapałkach, lekach itp.) lub płaskiej budowlę .
Masz na to 2 tygodnie. Pracę wyślij messengerem lub mailem.
23.04 wychowanie fizyczne
Temat:
Ćwiczenia korekcyjno – kompensacyjne na pracę nóg.
Witam Dzieciaki!
Dziś zapraszam was do zabawy pt. “ Nieuchwytne skarpetki”.
Zabawy te pomogą nam popracować troszkę nad nogami,
a konkretnie nad sprawniejszą pracą naszych stóp.
Poniżej podaję link do filmu i życzę miłej zabawy. Powodzenia
23.04 historia
Temat: Polska Bolesława Chrobrego.
Podczas dzisiejszych zajęć poznacie postać biskupa Wojciecha, który stał się pierwszym polskim świętym. Dowiecie się co wydarzyło się w 1000 roku w Gnieźnie. Zrozumiecie, dlaczego następcy pierwszego króla Polski, mieli niełatwe relacje z sąsiadującymi państwami. Poznacie okoliczności pierwszej polskiej koronacji.
Będziecie potrafili:
- opowiedzieć o misji do Prus biskupa Wojciecha,
- wskazać miejsce, w którym nastąpiła kanonizacja (czyli ogłoszenie świętym) czeskiego biskupa,
- opowiedzieć o przebiegu zjazdu w Gnieźnie,
- opisać panowanie Bolesława Chrobrego,
- opowiedzieć o okolicznościach pierwszej polskiej koronacji.
Przepiszcie do zeszytu przyczyny i skutki zjazdu w Gnieźnie.
Posłuchajcie o spotkaniu Bolesława z cesarzem Ottonem III tu (4,40)
Jako notatkę zapiszcie odpowiedzi na pytania 1 - 4 dotyczące informacji zawartych na stronie 172 "Panowanie Bolesława Chrobrego" i 5-7 na podstawie tekstu ze strony 173 "Pierwszy król Polski"
1. Co rozpoczęło okres wojen Bolesława Chrobrego z Niemcami?
2. Ile lat trwały wojny polsko - niemieckie?
3. Czym zakończyły się w 1018 roku wojny Bolesława Chrobrego z cesarzem Henrykiem II?
4. Zapiszcie nazwy państw (pamiętajcie o dużej literze), z którymi Bolesław toczył wojny ( 5 nazw, spójrzcie na mapę na stronie 173, uważnie przeczytajcie jej legendę.
5. Co ułatwiło koronację pierwszego króla Polski?
6. Gdzie i kiedy miała ona miejsce?
7. Jakie były skutki prowadzonych wojen przez Bolesława, dla jego następców.
Zapraszam Was do wysłuchania lekcji (4,40)Treści podręcznika w formie do odsłuchania znajdziecie tu
W załączniku znajduje się zadanie , jego rozwiązanie znajdziecie w e- podręczniku, na samym dole strony.
Dziękuję za rozwiązane testy, jeszcze nie otrzymałam prac od sześciu osób, a dwie z nich nie zalogowały się na platformie.
Życzę Wam miłego dnia
23.04 matematyka
Temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
Kryteria sukcesu:
- znam algorytm dzielenia ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne (K)
- umiem pisemnie dzielić ułamki dziesiętne przez liczby naturalne (K)
PRZYPOMINAM: Tak jak zawsze, pracuj zgodnie z kolejnością. Uważnie czytaj polecenia.
1. Zapisz w zeszycie temat i kryteria sukcesu.
2. Obejrzyj film:
Dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.
3. Rozwiąż samodzielnie w zeszycie wszystkie działania z filmu powyżej. Sprawdź z rozwiązaniami z filmu.
4. Otwórz podręcznik na
stronie 165 i przeczytaj algorytm dzielenia sposobem pisemnym ułamka
dziesiętnego przez liczbę naturalną (od początku strony do zielonej
ramki).
5. Rozwiąż samodzielnie w zeszycie działania z zielonej ramki przykłady ze strony 165. Jak rozwiążesz, to sprawdź z podręcznikiem.
6. Rozwiąż w ćwiczeniach zadanie 4 i 5 ze strony 84.
7. Na wyzwanie możesz rozwiązać wybrane przez siebie działania z zadania 2 ze strony 165 z podręcznika (zadanie dodatkowe dla uczniów, którzy chcą lepiej przećwiczyć).
Zaloguj się dzisiaj na Google Classroom i wykonaj polecenie z matematyki zgodnie z instrukcją.
Życzę spokojnej i owocnej nauki.
23.04 religia
Modlitwa: Zdrowaś
Maryjo…
Temat: Słowo Boże jest
światłem.
Ludzie między sobą porozumiewają się za pomocą słów, znaków, gestów. Słowa odgrywają dużą role w komunikacji międzyludzkiej. Z podręcznika na s. 114 przeczytaj tekst Bóg poucza i działa przez słowo. Zobacz jaką moc ma słowo Boże: Iż 55, 10-11 (podręcznik) fragment św. Pawła Kol 3, 16-17 daje nam pewne wskazania, przeczytaj. Teraz fragmenty J 1, 1 oraz J 1, 14 i Hbr 1, 1-2 pokazują one, że wcielonym Słowem Bożym jest Jezus Chrystus. Na zakończenie zajrzyj do ćwiczeń temat nr. 40.
historia 23_04.jpg (Rozmiar: 77693 bajtów) |