23 kwietnia - czwartek

23 kwietnia - czwartek
23 kwietnia - czwartek

KOMUNIKAT

Bardzo proszę aby do jutra wszyscy byli już zalogowani do Google Classroom - pełna instrukcja na Librusie - i dołączyli się do wszystkich przedmiotów i nauczycieli z naszej klasy. Od przyszłego tygodnia ruszamy z testami na oceny a nie wszyscy się zalogowali do tej pory... Proszę też o systematyczne przesyłanie prac do nauczycieli, ponieważ nie wysyłacie zadanych prac a później będą braki w ocenach... Pozdrawiam serdecznie HGU

23.04 historia

Temat: Epoka Napoleona Bonapartego. Część pierwsza: przejęcie władzy i reformy w państwie

Podczas dzisiejszej lekcji poznacie okoliczności przejęcia władzy przez Napoleona i dowiecie się w jaki sposób reformował Francję.

Będziecie potrafili: 

- określić przyczyny niezadowolenia Francuzów z rządów dyrektoriatu,

- wyjaśnić, co przysporzyło popularności Napoleonowi Bonapertemu,

- wskazać jakie zmiany we Francji wprowadził Kodeks Napoleona 

Przeczytajcie "Obalenie rządów dyrektoriatu we Francji" i "Od konsula do cesarza" lub obejrzyjcie lekcję tu

Zapiszcie w zeszycie: daty i wydarzenia, na podstawie tekstu  na stronie 195 zapiszcie jakie wolności obywatelskie gwarantował Kodeks Napoleona.

Dziękuję za rozwiązanie testu:) Czekam jeszcze na prace sześciu osób.

Życzę Wam pogodnego dnia.  

23.04 język angielski

Topic: The Evolution Magazine

student book

workbook

Please do your homework every day!

Answers to Unit 7 are on Google Classroom j. angielski 6b

23.04 religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Nasza odpowiedzialność za chrześcijańskie dziedzictwo. Święty Wojciech – patron budujących nowoczesna Europę.

Dzisiaj poznajemy św. Wojciecha – patrona Polski. Obejrzyj film o życiu św. Wojciech oraz legendach związanych z jego osobą. kliknij podsumowaniem niech będzie tekst św. Wojciech – człowiek, który podjął krzyż Chrystusa. Święty nazywany jest prekursorem integracji europejskiej i patronem budujących nowoczesną Europę. Tekst w podręczniku pod takim samym tytułem wyjaśni dlaczego. Na koniec spróbuj wykonać zadania w ćwiczeniach.    

23.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Tabata :)

Cześć Młodzieży!

Dzisiaj mam dla Was bardzo krótki, ale super intensywny trening w formie TABATY. Wszystkie ćwiczenia w tym treningu są proste i dla Was znane (jeżeli nie dacie rady zrobić pompek, róbcie 'damskie pompki' lub 'deskę'). Najważniejsze abyście wszystkie ćwiczenia wykonywali MAKSYMALNIE szybko. Im szybciej i dokładniej, tym lepszy efekt!

Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!

Ja też z Wami ćwiczę! :) Odpalamy link i ćwiczymy: TABATA

Jedziemy!!!

23.04 matematyka

Temat: Ostrosłupy.

Kryteria sukcesu:
- umiem rysować ostrosłupy (K)
- znam siatki ostrosłupów i umiem je rysować (K)
- znam wzór na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i umiem go zastosować (P)
- znam pojęcie czworościanu foremnego (R)

PRZYPOMINAM: Tak jak zawsze, pracuj zgodnie z kolejnością. Uważnie czytaj polecenia.

1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.

2. Otwórz podręcznik na stronie 232. Popatrz, jak można narysować ostrosłup. Narysuj taki ostrosłup w zeszycie i przepisz chmurki mądrości.

3. Otwórz Ostrosłupy (można otworzyć odnośnik w nowej karcie-prawym przyciskiem, będzie łatwiej pracować):

a) pod obrazkami odszukaj Ważne, powtórz cechy budowy ostrosłupa
b) obejrzyj pierwszy bardzo krótki film z przykładu 1, zapamiętaj
c) rozwiąż ćwiczenie 1, 2, 3, 4 i sprawdź (postępuj zgodnie z poleceniami)
d) znajdź Siatki ostrosłupów, rozwiąż ćwiczenie 5 klikając w odpowiedni kwadrat i  sprawdź
e) poniżej obejrzyj bardzo krótki film
f) rozwiąż w zeszycie ćwiczenie 6 (postaraj się, aby rysunek był bardzo dokładny i narysowany od linijki)

4. Otwórz podręcznik na stronie 234 i przepisz oraz przerysuj do zeszytu ciekawostkę. Zapamiętaj.

5. Otwórz podręcznik na stronie 233. Przeczytaj o siatkach i o polu powierzchni całkowitej ostrosłupa. Przepisz do zeszytu notatkę pod ćwiczeniem D. Naucz się tego.

6. Rozwiąż w zeszycie zadanie 8 z podręcznika ze strony 235. Najpierw zastanów się jak najłatwiej to rozwiązać. W głowie stwórz plan rozwiązania. Zauważ, że dwa trójkąty są takie same. Jak rozwiążesz, to sprawdź odpowiedź z tyłu.

7. Przeczytaj kryteria sukcesu i powtórz to wszystko, czego się dzisiaj nauczyłeś. Zapamiętaj.

W Google Classroom przesyłam odpowiedzi do zadania 2 i 3  w ćwiczeniach ze str. 110 i 111. Sprawdź proszę dzisiajoznacz to zadanie jako zrobione.

Życzę spokojnej i owocnej nauki. 


23.04 muzyka

Temat: Z wizytą w filharmonii (temat zapisz w zeszycie).

Każdy z Was był na ciekawym koncercie. Słuchanie muzyki wykonywanej na żywo dostarcza wielu przeżyć i jest ciekawym wydarzeniem.
Filharmonia to instytucja mieszcząca się często w okazałych budowlach, która zajmuje się organizowaniem regularnych koncertów. Niektóre filharmonie powstały w dawniejszych czasach, ale nadal powstają piękne obiekty, w których można słuchać wspaniałych orkiestr, zespołów czy solistów.
Zapoznaj się z tekstem w podręczniku (str. 114), gdzie zobaczysz niektóre polskie filharmonie. Zwróćcie uwagę jak pięknym i nowoczesnym obiektem jest sala Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Proponuję wirtualny spacer po tym obiekcie. Wstęp gratis, nie trzeba zakładać maseczek – życzę miłego zwiedzania.

KLIKNIJ TUTAJ

W filharmoniach odbywają się pojedyncze koncerty orkiestr (występ na dużej scenie przy licznej widowni) lub recitale, czyli występy solistów (na salach kameralnych, mniejszej liczbie słuchaczy). Organizowane są również muzyczne festiwale związane z twórczością konkretnego kompozytora, np. Mozarta, Beethovena.
Na zakończenie zapraszam Was do historycznego, zabytkowego gmachu Filharmonii Wiedeńskiej w Austrii (powstała w połowie XIX wieku). Gra tam orkiestra uznawana za jedną z najlepszych na świecie. Filharmonia ta organizuje słynne, prestiżowe koncerty noworoczne. Zainteresowanie jest tak duże, że bilety można kupić drogą losowania z kilkuletnim wyprzedzeniem. Przenieśmy się na chwilę do innego muzycznego świata.
Proszę o wysłuchanie kilkuminutowego fragmentu.

Zadanie.

Każdy koncert muzyczny (nie tylko w filharmonii) reklamowany jest plakatem, który zachęca nas do udziału w imprezie. Na plakacie możemy poznać program czyli jakie utwory będą prezentowane – nazwiska twórców, tytuły utworów, wykonawcy. Proszę na kartce A4 ułożyć program koncertu (można popatrzeć na taki plakat w podręczniku na str. 115). Chciałbym, aby program składał się z co najmniej 6 punktów. Tak więc należy do nazwiska wybitnego kompozytora (np. Vivaldi, Chopin) dopasować tytuł jego dzieła muzycznego i to ładnie zapisać na plakacie. Jeżeli uda się do każdego punktu programu (kompozytor + tytuł) dopasować wykonawcę to będzie super. Korzystajcie z podręcznika (dzieła mistrzów oznaczone są ikonką – słuchawki) lub internetu. Zdjęcie lub skan plakatu proszę przesłać do oceny na mojego maila do następnego czwartku – 30 kwietnia.
Pozdrawiam