KOMUNIKAT
Bardzo proszę aby do jutra wszyscy byli już zalogowani do Google Classroom - pełna instrukcja na Librusie - i dołączyli się do wszystkich przedmiotów i nauczycieli z naszej klasy. Od przyszłego tygodnia ruszamy z testami na oceny a nie wszyscy się zalogowali do tej pory... Proszę też o systematyczne przesyłanie prac do nauczycieli, ponieważ nie wysyłacie zadanych prac a później będą braki w ocenach... Pozdrawiam serdecznie HGU
23.04 historia
Temat: Epoka Napoleona Bonapartego. Część pierwsza: przejęcie władzy i reformy w państwie
Podczas dzisiejszej lekcji poznacie okoliczności przejęcia władzy przez Napoleona i dowiecie się w jaki sposób reformował Francję.
Będziecie potrafili:
- określić przyczyny niezadowolenia Francuzów z rządów dyrektoriatu,
- wyjaśnić, co przysporzyło popularności Napoleonowi Bonapertemu,
- wskazać jakie zmiany we Francji wprowadził Kodeks Napoleona
Przeczytajcie "Obalenie rządów dyrektoriatu we Francji" i "Od konsula do cesarza" lub obejrzyjcie lekcję tu
Zapiszcie w zeszycie: daty i wydarzenia, na podstawie tekstu na stronie 195 zapiszcie jakie wolności obywatelskie gwarantował Kodeks Napoleona.
Dziękuję za rozwiązanie testu:) Czekam jeszcze na prace sześciu osób.
Życzę Wam pogodnego dnia.
23.04 język angielski
Topic: The Evolution Magazine
Please do your homework every day!
Answers to Unit 7 are on Google Classroom j. angielski 6b
23.04 religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…
Temat: Nasza odpowiedzialność za chrześcijańskie dziedzictwo. Święty Wojciech –
patron budujących nowoczesna Europę.
Dzisiaj poznajemy św. Wojciecha – patrona Polski. Obejrzyj film o życiu św. Wojciech oraz legendach związanych z jego osobą. kliknij podsumowaniem niech będzie tekst św. Wojciech – człowiek, który podjął krzyż Chrystusa. Święty nazywany jest prekursorem integracji europejskiej i patronem budujących nowoczesną Europę. Tekst w podręczniku pod takim samym tytułem wyjaśni dlaczego. Na koniec spróbuj wykonać zadania w ćwiczeniach.
23.04 wychowanie fizyczne
Temat: Tabata :)
Cześć Młodzieży!
Dzisiaj mam dla Was bardzo krótki, ale super intensywny trening w formie TABATY. Wszystkie ćwiczenia w tym treningu są proste i dla Was znane (jeżeli nie dacie rady zrobić pompek, róbcie 'damskie pompki' lub 'deskę'). Najważniejsze abyście wszystkie ćwiczenia wykonywali MAKSYMALNIE szybko. Im szybciej i dokładniej, tym lepszy efekt!
Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!
Ja też z Wami ćwiczę! :) Odpalamy link i ćwiczymy: TABATA
Jedziemy!!!
23.04 matematyka
Temat: Ostrosłupy.
Kryteria sukcesu:
- umiem rysować ostrosłupy (K)
- znam siatki ostrosłupów i umiem je rysować (K)
- znam wzór na obliczanie pola powierzchni ostrosłupa i umiem go zastosować (P)
- znam pojęcie czworościanu foremnego (R)
PRZYPOMINAM: Tak jak zawsze, pracuj zgodnie z kolejnością. Uważnie czytaj polecenia.
1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.
2. Otwórz podręcznik na stronie 232. Popatrz, jak można narysować ostrosłup. Narysuj taki ostrosłup w zeszycie i przepisz chmurki mądrości.
3. Otwórz Ostrosłupy (można otworzyć odnośnik w nowej karcie-prawym przyciskiem, będzie łatwiej pracować):
a) pod obrazkami odszukaj Ważne, powtórz cechy budowy ostrosłupa
b) obejrzyj pierwszy bardzo krótki film z przykładu 1, zapamiętaj
c) rozwiąż ćwiczenie 1, 2, 3, 4 i sprawdź (postępuj zgodnie z poleceniami)
d) znajdź Siatki ostrosłupów, rozwiąż ćwiczenie 5 klikając w odpowiedni kwadrat i sprawdź
e) poniżej obejrzyj bardzo krótki film
f) rozwiąż w zeszycie ćwiczenie 6 (postaraj się, aby rysunek był bardzo dokładny i narysowany od linijki)
4. Otwórz podręcznik na stronie 234 i przepisz oraz przerysuj do zeszytu ciekawostkę. Zapamiętaj.
5. Otwórz podręcznik na stronie 233. Przeczytaj o siatkach i o polu powierzchni całkowitej ostrosłupa. Przepisz do zeszytu notatkę pod ćwiczeniem D. Naucz się tego.
6. Rozwiąż w zeszycie zadanie 8 z podręcznika ze strony 235. Najpierw zastanów się jak najłatwiej to rozwiązać. W głowie stwórz plan rozwiązania. Zauważ, że dwa trójkąty są takie same. Jak rozwiążesz, to sprawdź odpowiedź z tyłu.
7. Przeczytaj kryteria sukcesu i powtórz to wszystko, czego się dzisiaj nauczyłeś. Zapamiętaj.
W Google Classroom przesyłam odpowiedzi do zadania 2 i 3 w ćwiczeniach ze str. 110 i 111. Sprawdź proszę dzisiaj i oznacz to zadanie jako zrobione.
Życzę spokojnej i owocnej nauki.
23.04 muzyka
Temat: Z wizytą w filharmonii (temat zapisz w zeszycie).
Każdy z Was był na ciekawym koncercie. Słuchanie muzyki wykonywanej na żywo dostarcza wielu przeżyć i jest ciekawym wydarzeniem.
Filharmonia
to instytucja mieszcząca się często w okazałych budowlach, która
zajmuje się organizowaniem regularnych koncertów. Niektóre filharmonie
powstały w dawniejszych czasach, ale nadal powstają piękne obiekty, w
których można słuchać wspaniałych orkiestr, zespołów czy solistów.
Zapoznaj
się z tekstem w podręczniku (str. 114), gdzie zobaczysz niektóre polskie
filharmonie. Zwróćcie uwagę jak pięknym i nowoczesnym obiektem jest
sala Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach.
Proponuję wirtualny spacer po tym obiekcie. Wstęp gratis, nie trzeba
zakładać maseczek – życzę miłego zwiedzania.
KLIKNIJ TUTAJ
W
filharmoniach odbywają się pojedyncze koncerty orkiestr (występ na
dużej scenie przy licznej widowni) lub recitale, czyli występy solistów
(na salach kameralnych, mniejszej liczbie słuchaczy). Organizowane są
również muzyczne festiwale związane z twórczością konkretnego
kompozytora, np. Mozarta, Beethovena.
Na zakończenie zapraszam Was do
historycznego, zabytkowego gmachu Filharmonii Wiedeńskiej w Austrii
(powstała w połowie XIX wieku). Gra tam orkiestra uznawana za jedną z
najlepszych na świecie. Filharmonia ta organizuje słynne, prestiżowe
koncerty noworoczne. Zainteresowanie jest tak duże, że bilety można
kupić drogą losowania z kilkuletnim wyprzedzeniem. Przenieśmy się na
chwilę do innego muzycznego świata. Proszę o wysłuchanie kilkuminutowego fragmentu.
Zadanie.
Każdy
koncert muzyczny (nie tylko w filharmonii) reklamowany jest plakatem,
który zachęca nas do udziału w imprezie. Na plakacie możemy poznać
program czyli jakie utwory będą prezentowane – nazwiska twórców, tytuły
utworów, wykonawcy. Proszę na kartce A4 ułożyć program koncertu (można
popatrzeć na taki plakat w podręczniku na str. 115). Chciałbym, aby program
składał się z co najmniej 6 punktów. Tak więc należy do nazwiska
wybitnego kompozytora (np. Vivaldi, Chopin) dopasować tytuł jego dzieła
muzycznego i to ładnie zapisać na plakacie. Jeżeli uda się do każdego
punktu programu (kompozytor + tytuł) dopasować wykonawcę to będzie
super. Korzystajcie z podręcznika (dzieła mistrzów oznaczone są ikonką –
słuchawki) lub internetu. Zdjęcie lub skan plakatu proszę przesłać do
oceny na mojego maila do następnego czwartku – 30 kwietnia.
Pozdrawiam