23 kwietnia - czwartek

23 kwietnia - czwartek
23 kwietnia - czwartek

23.04 matematyka

 Temat: Objętość graniastosłupa

Dzień dobry,

Dziękuję wszystkim, którzy rozwiązali wczoraj test na Classroomie. Niektórzy zgłosili problemy techniczne – mam nadzieję, że uda się Wam dziś z powodzeniem zakończyć test. Pamiętajcie przy logowaniu na Classroom, aby wylogować się wcześniej z innych kont Google.

Poprawione prace trafią do Was, kiedy już wszyscy uczniowie przyślą mi zrobiony test. Czekam na to do jutra. Jeśli z jakiegoś powodu nie dacie rady zrobić testu – proszę o kontakt

Zapiszcie temat lekcji.

Dowiecie się dziś, jak obliczamy objętość dowolnego graniastosłupa. Proszę obejrzeć bardzo uważnie lekcję  Następnie kolorem zapiszcie wzór na objętość graniastosłupa i narysujcie dowolny graniastosłup, który pojawił się na tablicy „ZAPAMIĘTAJ” w filmie.

W zeszycie zróbcie zad. 13, 14, 15 ze str. 230         

 Powodzenia! 

 

23.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Tabata :)

Cześć Młodzieży!

Dzisiaj mam dla Was bardzo krótki, ale super intensywny trening w formie TABATY. Wszystkie ćwiczenia w tym treningu są proste i dla Was znane (jeżeli nie dacie rady zrobić pompek, róbcie 'damskie pompki' lub 'deskę'). Najważniejsze abyście wszystkie ćwiczenia wykonywali MAKSYMALNIE szybko. Im szybciej i dokładniej, tym lepszy efekt!

Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby dorosłej!

Ja też z Wami ćwiczę! :) Odpalamy link i ćwiczymy: TABATA

Jedziemy!!!

23.04 język polski

Temat: dopiszcie dzisiejszą datę do poprzedniej lekcji

Zapraszam ponownie do lekcji on-line ( od 17.30 do 24 minuty).

https://www.youtube.com/watch?v=LET8yQT0LOs

W zeszytach wykonajcie następujące zadania:

1. Czy według Ciebie słusznie postąpiły panny roztropne, nie dzieląc się oliwą z dziewczynami nierozsądnymi?

2. Na podstawie tekstu napisz, co to znaczy być nieroztropnym?

3.  Spośród podanych określeń wybierze te, które odpowiadają nieroztropnej postawie ludzi:

Nieroztropna postawa ludzi:

brak stanowczości w wyborze, zachowanie niedojrzałe, niewłaściwe hierarchie wartości, umiejętność logicznego myślenia, nieumiejętność oceniania sytuacji, kierowanie się pozorami i fantazjami, pochopne podejmowanie decyzji, brak analizy sytuacji, przemyślenia, nieumiejętność przewidywania, planowanie, rozważanie, nieumiejętność rozpoznawania zła, niedoświadczenie, rozważanie, brak analizy sytuacji, rozpoznawanie prawdziwego dobra

4. Przed czym ostrzega ostatnie zdanie w przypowieści?

5. Jak sądzisz, na co powinniśmy zwracać uwagę, żeby nie przeoczyć w życiu tego, co istotne, ważne?

Pozdrawiam

p. Ola

 

23.04 religia

Modlitwa: Ojcze nasz...

Temat: Bóg - Honor - Ojczyzna. Rozwój Kościoła w średniowiecznej Polsce. (podręcznik s. 106-109)

Przypomnij sobie, jakie były skutki przyjęcia chrztu świętego przez Polskę. Przeczytaj tekst Dz 2, 26-39 i odpowiedź na pytanie: Do czego wzywał św. Piotr swoich słuchaczy? O Jakich skutkach przyjęcia chrztu mówił św. Piotr? Komu Bóg daje swoje obietnice? Odczytaj tekst Początki szerzenia chrześcijaństwa. Wykonaj zadania w ćwiczeniach. 

23.04 muzyka

Temat: Z wizytą w filharmonii (temat zapisz w zeszycie).

Każdy z Was był na ciekawym koncercie. Słuchanie muzyki wykonywanej na żywo dostarcza wielu przeżyć i jest ciekawym wydarzeniem.
Filharmonia to instytucja mieszcząca się często w okazałych budowlach, która zajmuje się organizowaniem regularnych koncertów. Niektóre filharmonie powstały w dawniejszych czasach, ale nadal powstają piękne obiekty, w których można słuchać wspaniałych orkiestr, zespołów czy solistów.
Zapoznaj się z tekstem w podręczniku (str.114), gdzie zobaczysz niektóre polskie filharmonie. Zwróćcie uwagę jak pięknym i nowoczesnym obiektem jest sala Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Proponuję wirtualny spacer po tym obiekcie. Wstęp gratis, nie trzeba zakładać maseczek – życzę miłego zwiedzania.

KLIKNIJ TUTAJ

W filharmoniach odbywają się pojedyncze koncerty orkiestr (występ na dużej scenie przy licznej widowni) lub recitale czyli występy solistów (na salach kameralnych, mniejszej liczbie słuchaczy). Organizowane są również muzyczne festiwale związane z twórczością konkretnego kompozytora np. Mozarta, Beethovena.
Na zakończenie zapraszam Was do historycznego, zabytkowego gmachu Filharmonii Wiedeńskiej w Austrii (powstała w połowie XIX wieku). Gra tam orkiestra uznawana za jedną z najlepszych na świecie. Filharmonia ta organizuje słynne, prestiżowe koncerty noworoczne. Zainteresowanie jest tak duże, że bilety można kupić drogą losowania z kilkuletnim wyprzedzeniem. Przenieśmy się na chwilę do innego muzycznego świata.
Proszę o wysłuchanie kilkuminutowego fragmentu.

Zadanie.

Każdy koncert muzyczny (nie tylko w filharmonii) reklamowany jest plakatem, który zachęca nas do udziału w imprezie. Na plakacie możemy poznać program czyli jakie utwory będą prezentowane – nazwiska twórców, tytuły utworów, wykonawcy. Proszę na kartce A4 ułożyć program koncertu (można popatrzeć na taki plakat w podręczniku na str. 115). Chciałbym, aby program składał się z co najmniej 6 punktów. Tak więc należy do nazwiska wybitnego kompozytora (np. Vivaldi, Chopin) dopasować tytuł jego dzieła muzycznego i to ładnie zapisać na plakacie. Jeżeli uda się do każdego punktu programu (kompozytor+tytuł) dopasować wykonawcę, to będzie super. Korzystajcie z podręcznika (dzieła mistrzów oznaczone są ikonką – słuchawki) lub internetu. Zdjęcie lub skan plakatu proszę przesłać do oceny na mojego maila do następnego czwartku – 30 kwietnia.
Pozdrawiam