23 kwietnia - czwartek

23 kwietnia - czwartek
23 kwietnia - czwartek

23.04 język angielski

Temat: We practise our skills.

My Dear Students, today a bit of reading and listening.

1. Read and at the same time listen to the text from the travel guide. Dopasuj nagłówki 1-4 do paragrafów A-D ex 1/87 (track 2.31)

2. Answer the questions ex 2/87

3. Do ex. 3/87, please

4. Listen to the conversation and do ex. 5/90 and 6/90

Answers on Monday

5. Każda Wasza przesłana praca to skrzętnie zanotowany przeze mnie plus za aktywność :)

Yesterday was the Earth Day and I found a brilliant proposition for you - Earth School with TEDEd. They are starting a Quests that will help you understand and celebrate our natural world, while learning about how dependent we are on our planet. Now more than ever, we need to protect, nurture and care for Earth – so join them to learn something amazing. - Moi Drodzy, czy słyszeliście o TED? To marka konferencji naukowych. Ich celem jest popularyzacja – jak głosi motto – „idei wartych propagowania”. Właśnie stworzyli "globalną szkołę", w której będą ukazywać się treści, filmiki, quizy na bardzo aktualny i potrzebny temat :) Obejrzyjcie proszę pierwszy filmik o tym czy powinniśmy jeść owady :) (można z polskimi napisami)

Greetings :)


23.04 godzina wychowawcza

See you at 11 am! :)


23.04 matematyka

 Temat: Ćwiczenia doskonalące umiejętność stosowania poznanych reguł dotyczących potęg.

Dzień dobry,

Dziękuję wszystkim, którzy rozwiązali wczoraj test na Classroomie. Niektórzy zgłosili problemy techniczne – mam nadzieję, że uda się Wam dziś z powodzeniem zakończyć test. Pamiętajcie przy logowaniu na Classroom, aby wylogować się wcześniej z innych kont Google.

Poprawione prace trafią do Was, kiedy reszta uczniów przyśle mi zrobiony test. Czekam na to do jutra. Jeśli z jakiegoś powodu nie dacie rady zrobić testu – proszę o kontakt.

Sprawdziłam „z grubsza” Wasze testy i doszłam do wniosku, że musimy jeszcze popracować i przećwiczyć pewne zagadnienia. Najwięcej błędów pojawiło się przy porównywaniu potęg oraz zapisie potęgi w innej postaci.  Zapiszcie temat lekcji. Bardzo dokładnie obejrzyjcie lekcje (w razie potrzeby zatrzymujcie film lub obejrzyjcie ponownie):

Porównywanie potęg o jednakowych wykładnikach

Porównywanie potęg o jednakowych podstawach

W załączniku znajdziecie najważniejsze informacje, kilka przykładów do samodzielnego wykonania oraz wyjaśnienie zad. 5 z ćwiczeń str. 96 (pojawiło się w nim sporo błędów w przysłanych pracach). Załącznik można wydrukować i wkleić do zeszytu jako notatkę.

Poćwiczcie również tutaj:

 Potęga potęgi

Życzę wam dobrego dnia :) 

23.04 historia

Powtórzenie wiadomości.

Załączam nacobezu do sprawdzianu. To jest dokument dla Was, więc nie musicie go odsyłać. Zamieszczam jeszcze materiały ćwiczeniowe 1, 2, 3 i 4.

Powodzenia. 

Sprawdzian byłby  30 kwietnia.

23.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Ćwiczenia ze skakanką.

Witajcie!

Dzisiaj poskaczemy na skakance.

I od razu uprzedzam nastawienie i miny chłopaków, to nie tylko aktywność dla dziewczyn! :) Dla większości sportowców na całym świecie, zarówno kobiet jak i mężczyzn skakanka jest nieodzownym elementem treningu i przygotowania motorycznego. Przykładowo jest jednym z najważniejszych przyborów każdego boksera!

Dodatkowo najprostsze skoki na skakance pozwalają nam spalić ogromne ilości kalorii! 

Wiem, że niektórzy z Was świetnie już opanowali skoki na skakance oraz potrafią je wykonywać w przeróżnych technikach, aczkolwiek nie wszyscy ;) Dlatego podaje Wam dwa odnośniki, jeden odnośnie NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW podczas skoków na skakance, drugi o PODSTAWOWYCH TRIKACH NA SKAKANCE. Proszę zapoznajcie się z tymi filmikami i spróbujcie dzisiaj poskakać. Zakładamy minimum skaczemy 30 minut (ale kto chce cały dzień) :)

Jeżeli nie posiadacie w domu skakanki możecie wykorzystać kawałek sznura, linki lub rzemienia. Ale postarajcie się w najbliższym czasie nabyć skakankę, ponieważ w kolejnych lekcjach będzie szansa otrzymać wysoką ocenę za zadanie dodatkowe właśnie ze skakanką!

Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby pełnoletniej!

Miłego skakania! ;D 

23.04 religia

Modlitwa: Ojcze nasz…

Temat: Patron młodzieży - Święty Stanisław Kostka.

Przypomnij sobie informacje o chrzcie Polski – przeczytaj tekst Trudna droga. Jedną osobą broniącą Ewangelii był biskup Stanisław ze Szczepanowa. Przeczytaj w podręczniku historię jego życia. Motywem działania Świętego były słowa Pisma świętego Rz 8, 31-35.37 Zastanów się jakie przesłanie daje nam ten święty patron. Zrób krótką notatkę w zeszycie. 

23.04 plastyka

Temat: Przedstawianie głębi w kompozycjach na płaszczyźnie - różne rodzaje perspektyw. Ciąg dalszy -  krajobraz miejski.

Wyszukaj obraz, reprodukcje  przedstawiający krajobraz miejski i przenieś go na papier.

Format - dowolny.

Technika - szkicowanie ołówkiem.

Prześlij prace do dwóch tygodni na messenger lub mail, jak Ci wygodniej.

W dalszym ciągu czekam na zaległości.

Pliki do pobrania:

23.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 373701 bajtów)
23.04 język angielski - ścieżka 2.31.mp3 (Rozmiar: 6543303 bajtów)
23.04 język angielski - ścieżka 2.33.mp3 (Rozmiar: 6010405 bajtów)
23.04 matematyka.pdf (Rozmiar: 441272 bajtów)