23 kwietnia - czwartek

23 kwietnia - czwartek

23.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Na dzisiejszej lekcji z matematyki utrwalisz wiadomości z wczoraj.

1.Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronach 42-43 i rozwiąż wszystkie zadania:
- zad. 1 - USTNIE
- zad. 2, 3, 4, 6  przeczytaj treść i na pewno sobie poradzisz
- zad. 5 do rysowania użyj linijki!


23.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Wizyta w teatrze.

1.Burza mózgów - wymień skojarzenia związane ze słowem TEATR

2.Przeczytaj definicję teatru według słownika języka polskiego.
TEATR - instytucja, organizacja zajmująca się wystawianiem utworów scenicznych. Zespół ludzi pracujących w tej instytucji.

3.Przeczytaj tekst Ale teatr! - M. Brykczyńskiego. Podręcznik do j. polskiego str. 80 - 81

Odpowiedz na poniższe pytania:
- Jaki jest nastrój tego wiersza ? Wyszukaj sytuacji humorystycznych.
- Wymień nazwy różnych miejsc znajdujących się w teatrze.
- Wypowiedź się na temat psot, jakie poczynił chochlik i sposobu naprawy ich skutków.
- jakie zawody związane z teatrem zostały wymienione w wierszu? Na czym polega praca tych osób ?

4.Otwórz ćwiczenia ( j. polski ) i na podstawie przeczytanego tekstu uzupełnij strony 86 - 87

23.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Magia teatru.

1.Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na stronie 88 - 89 i uzupełnij znajdujące się tam zadania.
- zadanie 1: czytanie ze zrozumieniem wraz z odpowiedziami na postawione pytania.
- zadanie 2: przed rozwiązaniem zadania, przypomnij sobie co to jest rzeczownik, przymiotnik na jakie pytania odpowiadają te części mowy.
- zadanie 3: przypomnij sobie zasady stopniowania przymiotników
- zadanie 4: wpisz wybrane wyrazy z ramki. Ułóż dwa zdania do ilustracji wykorzystując utworzone wyrażenia.


23.04 MUZYKA

Temat: Magiczne miejsce

1.Posłuchaj piosenki Magiczne miejsce :  https://youtu.be/JitEZdvs0aQ

odpowiedz na poniższe  pytania :
- Dlaczego teatr jest magicznym miejscem ?
- Co się takiego dzieje w teatrze ?

2.Zaśpiewaj karaoke znaną kołysankę Był sobie król: 1.       https://youtu.be/penGmsWn1kM

 

23.04 informatyka

Witajcie trzeciaki

Ponieważ zrealizowaliśmy cały materiał wykonajcie sobie w ramach powtórki wybrane ćwiczenie z płyty. Jeżeli znajdziecie więcej czasu to spróbujcie zrobić w Scratchu grę „Spadające jabłka”. Pracujcie w 2 oknach razem z prawej film , a w drugim program Scratch. Zatrzymujcie film, i dokładajcie bloczki. Może Wam się uda.

https://www.youtube.com/watch?v=OnnCfbz-Apg