22 kwietnia - środa

22 kwietnia - środa

 22.04 wychowanie fizyczne

Temat: Prowadzenie piłki nogą

Witam

Pogoda zapowiada nam się na słoneczną więc mam dla was dwie zabawy dotyczące prowadzenia piłki nogą. Możecie do tego celu użyć oczywiście dowolnej piłki jaką macie w domu. Pamiętamy że wszystkie ćwiczenia poprzedzamy rozgrzewką I ćwiczymy pod nadzorem osoby dorosłej.

Miłej zabawy :)

Piłka=gol!
Wiadomo, że jeśli jest piłka, to przyda się i bramka. Profesjonalna lub wyznaczona drzewami czy wbitymi w ziemię patykami. Zadaniem dziecka jest:
– prowadzenie piłki przez 10 m. po linii prostej w stronę bramki , a potem oddanie strzału i pokonania bramkarza – rodzica,
– przeprowadzenie piłki slalomem wyznaczonym z dostępnych przedmiotów i oddanie strzału do bramki,
– przeprowadzenie piłki przez dwie ustawione poziomo do siebie po skosie małe bramki (ok. 1 m. szerokości), wyznaczone kamieniami lub patykami i dopiero gdy piłka zostanie przeprowadzona przez te przeszkody, dziecko może oddać strzał do bramki bronionej przez opiekuna.

Tor przeszkód
Dziecko prowadzi piłkę po wyznaczonym terenie. Na sygnał rodzica, próbuje wykonać następujące zadania:
– DRZEWO – jak najszybciej zatrzymać piłkę podeszwą, obiec bez piłki wyznaczone drzewo i wrócić do prowadzenia piłki.
– LATARNIA – jak najszybciej obiec wyznaczoną latarnię (kamień lub ławkę) prowadząc piłkę przy nodze.
– TUTAJ JESTEM – jak najszybciej zatrzyma piłkę, obiec powoli poruszającego się rodzica i wrócić do prowadzenia piłki.

Pozdrawiam :) 


22.04 historia

Temat: Mieszko i początki Polski.

Podczas dzisiejszej lekcji przypomnicie sobie kim był pierwszy historyczny władca Polski, z jakiego plemienia się wywodził i w jaki sposób zdobył uznanie dla swojej władzy.

Będziecie potrafili:

- opowiedzieć o powstaniu państwa Polan,

- przedstawić postać Mieszka I i jego pierwszą żonę Dobrawę,

- odpowiedzieć na pytanie "Jakie znaczenie miał chrzest Mieszka w 966 roku.

Rozpocznijcie od przeczytania informacji w e-podręczniku  o Polanach i państwie Mieszka I, spójrzcie na umieszczoną w portalu mapę. Zapiszcie w zeszycie następującą notatkę:

W skład państwa Mieszka I wchodziły ziemie Polan w Wielkopolsce (z głównymi ośrodkami w Gnieźnie, Poznaniu, Gieczu, na Ostrowie Lednickim), a także Mazowsze i Pomorze Wschodnie. Później Mieszko przyłączył Pomorze Zachodnie, Śląsk i ziemię Wiślan w Małopolsce.

Otwórzcie podręcznik na stronie 166 i przeczytajcie "Przyjęcie chrztu - historyczna decyzja Mieszka" Zapiszcie do zeszytu słowo "poganin" - nie notujcie całej definicji. Zapiszcie datę i miejsce powstania pierwszego biskupstwa - to ważna informacja - wyróżnijcie ją kolorem.  Jeszcze raz przeczytajcie zdanie: Na rozkaz księcia ludność musiała przyjmować nową wiarę, choć początkowo czyniła to z oporami. Zastanówcie się, czy decyzja księcia mogła mieć negatywne skutki. Nie zapisujcie odpowiedzi - rozmawialiśmy o tym w klasie czwartej. Obliczcie ile minęło lat od przyjęcia chrztu. Niedawno obchodziliśmy jej rocznicę - 14 kwietnia.

Przeczytajcie o korzyściach jakie Polska odniosła z przyjęcia chrztu i jego skutkach. Tradycyjnie przepiszcie do zeszytu "przyczyny i skutki"

Otwórzcie podręczniki na stronie 168. Popatrzcie na mapę. Przeczytajcie nawy naszych ówczesnych sąsiadów, możecie sobie zapisać ich nazwy. Spójrzcie na legendę mapy, odczytajcie, co oznacza niebieska linia.   Przeczytajcie " W obronie granic" ważne  "Rozwój terytorialny państwa Mieszka I zagrażał niemieckiemu margrabiemu Hodonowi, który stał na czele sąsiadującej z polską Marchii Łużyckiej. Słowo marchia jest trudne do wytłumaczenia - były one podobne do limesów w Cesarstwie Rzymskim, ale nie był to mur, tylko teren przygraniczny.

Osoby, które lubią uczyć się słuchając, mogą wysłuchać treści podręcznika tu 

Brakuje mi wspólnych lekcji z Wami.  Lekcji historia pod ostrym kątem - dzisiejszy temat (5 minut) obejrzycie tu. 

Życzę Wam pogodnego dnia.  

 

22.04 język angielski

Temat: Czas przeszły past simple - ćwiczenia.

Moi drodzy,

na ostatniej lekcji dowiedzieliśmy się jak tworzy się czas przeszły od czasowników (ale tylko tak zwanych regularnych - ale o tym później)

1. Wiemy, że wystarczy dodać do czasownika końcówkę -ed i już mamy czas przeszły (wyjątki - zielona ramka pod Lou's grammar)

2. Obejrzyjcie jeszcze raz mój filmik z wczoraj (ważne!) a dodatkowo możecie zobaczyć jeszcze jeden film

3. Czy dokończyliście zad. 4/86? - Zaczęliśmy je robić wspólnie na filmie.

4. Zróbcie zadanie 3/58 w zeszycie ćwiczeń ( pamiętajcie - końcówka -ed i wyjątki)

5. Wasze zadanie na ocenę wymaga użycia właśnie tego czasu (żadnego innego) - mam nadzieję, że pamiętacie znaczenia wszystkich czasowników, o które prosiłam. Nie spieszcie się, zróbcie to porządnie - macie czas do 28 kwietnia.

Have a nice day :)

i piszcie, jeśli czegoś nie rozumiecie


22.04 matematyka

Temat: Dzielenie pisemne – powtórzenie.

1. W zeszycie zapisz temat lekcji.

2. Dokładnie i ze zrozumieniem obejrzyj film:

Dzielenie pisemne przez liczby jednocyfrowe

3. Przypomnij sobie i zapisz w zeszycie:

Dzielę, mnożę, odejmuję, a na koniec przepisuję.

4. Rozwiąż samodzielnie w zeszycie wszystkie działania z filmu.

5. Sprawdź z rozwiązaniami z filmu.

Życzę spokojnej i owocnej nauki.


22.04 biologia

 Witajcie! Wpiszcie temat i notatkę do zeszytu ( w piku na dole strony). Rozwiążcie ćwiczenia 2,3 5 str.54,55 Prześlij zdjęcia wypełnionych ćwiczeń b.baraniecka.brzezinka@gmail.com do 28.04 2020r.
Temat: Rośliny nagonasienne.


22.04 godzina wychowawcza

22 kwietnia - Dzień Ziemi

Posłuchaj piosenki, przeczytaj wiersz, rozwiąż quizy, pokoloruj.

Miłego dnia

 

 


Pliki do pobrania:

Biologia Va 22.04.2020r.docx (Rozmiar: 122342 bajtów)