22.04 matematyka
Temat: Ostrosłupy.
Kryteria sukcesu:
- znam pojęcie ostrosłupa i umiem wskazać go wśród innych brył (K)
- znam cechy budowy ostrosłupa (K) oraz umiem określić liczbę poszczególnych ścian, wierzchołków i krawędzi (P)
- znam nazwy ostrosłupów w zależności od podstawy (K)
- umiem obliczyć sumę długości krawędzi ostrosłupa (P)
1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.
2. Obejrzyj film
Ostrosłupy - własności (od początku do 6:30 minuty)
3. Przeczytaj teorię z podręcznika ze strony 231 oraz 232 do wysokości ostrosłupa włącznie. Zapamiętaj to co przeczytałeś.
4. Przerysuj do zeszytu zielony ostrosłup ze strony 231 i wraz z opisem budowy. Naucz się tego.
5. Zapisz w zeszycie i naucz się tego:
Ostrosłup, którego podstawą jest trójkąt, nazywamy trójkątnym, a gdy podstawą jest czworokąt, ostrosłup nazywamy czworokątnym itd.
Wysokość ostrosłupa to odcinek łączący wierzchołek ostrosłupa z płaszczyzną podstawy, prostopadły do tej podstawy.
6. Rozwiąż zadania 1, 2 i 3 z ćwiczeń ze str. 110 – 111.
7. Na koniec przeczytaj kryteria sukcesu i podsumuj to, czego się nauczyłeś.
Życzę spokojnej i owocnej nauki.
22.04 język polski
Temat: dopiszcie dzisiejszą datę do wczorajszej lekcji
Zapraszam ponownie do lekcji on-line ( od 17.30 do 24 minuty).
https://www.youtube.com/watch?v=LET8yQT0LOs
W zeszytach wykonajcie następujące zadania:
1. Czy według Ciebie słusznie postąpiły panny roztropne, nie dzieląc się oliwą z dziewczynami nierozsądnymi?
2. Na podstawie tekstu napisz, co to znaczy być nieroztropnym?
3. Spośród podanych określeń wybierze te, które odpowiadają nieroztropnej postawie ludzi:
Nieroztropna postawa ludzi:
brak stanowczości w wyborze, zachowanie niedojrzałe, niewłaściwe hierarchie wartości, umiejętność logicznego myślenia, nieumiejętność oceniania sytuacji, kierowanie się pozorami i fantazjami, pochopne podejmowanie decyzji, brak analizy sytuacji, przemyślenia, nieumiejętność przewidywania, planowanie, rozważanie, nieumiejętność rozpoznawania zła, niedoświadczenie, rozważanie, brak analizy sytuacji, rozpoznawanie prawdziwego dobra
4. Przed czym ostrzega ostatnie zdanie w przypowieści?
5. Jak sądzisz, na co powinniśmy zwracać uwagę, żeby nie przeoczyć w życiu tego, co istotne, ważne?
Pozdrawiam
p. Ola
22.04 biologia
Witajcie! Wpiszcie temat i notatkę do zeszytu ( w piku na dole strony). Uruchomcie epodrecznik https://epodreczniki.pl/a/ptaki/Dm2nUR4Uo Wyślij zdjęcia ćwiczeń b.baraniecka.brzezinka@gmail.com do 28.04. 2020r.
Temat: Różnorodność ptaków i ich znaczenie.
22.04 plastyka
Temat: Abstrakcja, iluzja.
Od wieków artyści na wiele różnych sposobów próbują oszukać widza, tworząc w swoich dziełach zjawisko iluzji, abstrakcji.
Spróbuj tak jak artysta stworzyć takie dzieło . Technika i temat dowolny.
Miłego tworzenia. Masz na to 2 tygodnie.
Wyślij na maila lub messengera.
biologia kl. VI b 22.04.2020r.docx (Rozmiar: 12083 bajtów) |