22 kwietnia - środa

22 kwietnia - środa
22 kwietnia - środa

22.04 język angielski

Topic: Giving advice

student book

workbook

Remember about homework!

22.04 matematyka

Temat: Ostrosłupy.

Kryteria sukcesu:
- znam pojęcie ostrosłupa i umiem wskazać go wśród innych brył (K)
- znam cechy  budowy ostrosłupa (K) oraz umiem określić liczbę poszczególnych ścian, wierzchołków i krawędzi (P)
- znam nazwy ostrosłupów w zależności od podstawy (K)
- umiem obliczyć sumę długości krawędzi ostrosłupa (P)

1. Temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie.

2. Obejrzyj film

Ostrosłupy - własności (od początku do 6:30 minuty)

3. Przeczytaj teorię z podręcznika ze strony 231 oraz 232 do wysokości ostrosłupa włącznie. Zapamiętaj to co przeczytałeś.

4. Przerysuj do zeszytu zielony ostrosłup ze strony 231 i wraz z opisem budowy. Naucz się tego.

5. Zapisz w zeszycie i naucz się tego:

Ostrosłup, którego podstawą jest trójkąt, nazywamy trójkątnym, a gdy podstawą jest czworokąt, ostrosłup nazywamy czworokątnym itd.

Wysokość ostrosłupa to odcinek łączący wierzchołek ostrosłupa z płaszczyzną podstawy, prostopadły do tej podstawy.

6. Rozwiąż zadania 1, 2 i 3 z ćwiczeń ze str. 110 – 111.

7. Na koniec przeczytaj kryteria sukcesu i podsumuj to, czego się nauczyłeś.

Życzę spokojnej i owocnej nauki.
 

22.04 język polski

Temat: dopiszcie dzisiejszą datę do wczorajszej lekcji

Zapraszam ponownie do lekcji on-line ( od 17.30 do 24 minuty).

https://www.youtube.com/watch?v=LET8yQT0LOs

W zeszytach wykonajcie następujące zadania:

1. Czy według Ciebie słusznie postąpiły panny roztropne, nie dzieląc się oliwą z dziewczynami nierozsądnymi?

2. Na podstawie tekstu napisz, co to znaczy być nieroztropnym?

3.  Spośród podanych określeń wybierze te, które odpowiadają nieroztropnej postawie ludzi:

Nieroztropna postawa ludzi:

brak stanowczości w wyborze, zachowanie niedojrzałe, niewłaściwe hierarchie wartości, umiejętność logicznego myślenia, nieumiejętność oceniania sytuacji, kierowanie się pozorami i fantazjami, pochopne podejmowanie decyzji, brak analizy sytuacji, przemyślenia, nieumiejętność przewidywania, planowanie, rozważanie, nieumiejętność rozpoznawania zła, niedoświadczenie, rozważanie, brak analizy sytuacji, rozpoznawanie prawdziwego dobra

4. Przed czym ostrzega ostatnie zdanie w przypowieści?

5. Jak sądzisz, na co powinniśmy zwracać uwagę, żeby nie przeoczyć w życiu tego, co istotne, ważne?

Pozdrawiam

p. Ola


22.04 biologia

Witajcie! Wpiszcie temat i notatkę do zeszytu ( w piku na dole strony). Uruchomcie epodrecznik https://epodreczniki.pl/a/ptaki/Dm2nUR4Uo Wyślij zdjęcia ćwiczeń b.baraniecka.brzezinka@gmail.com do 28.04. 2020r.
Temat: Różnorodność ptaków i ich znaczenie.

 

22.04 plastyka

Temat: Abstrakcja, iluzja.

Od wieków artyści na wiele różnych sposobów próbują oszukać widza, tworząc w swoich dziełach zjawisko iluzji, abstrakcji.

Spróbuj tak jak artysta stworzyć takie dzieło . Technika i temat dowolny.

Miłego tworzenia. Masz na to 2 tygodnie.

Wyślij na maila lub messengera.

 

 

Pliki do pobrania:

biologia kl. VI b 22.04.2020r.docx (Rozmiar: 12083 bajtów)