22 kwietnia - środa

22 kwietnia - środa
język angielski

Temat: Budynki i miejsca w mieście

Hello My Dear Students!

Czy pamiętacie z ostatniej lekcji jak powiedzieć, że szukacie jakiegoś sklepu? Czy potrafilibyście udzielić informacji gdyby ktoś Was o to zapytał? Jeśli tak, to jestem z Was dumna! A jeśli jeszcze nie bardzo, to zajrzyjcie do poprzednich lekcji w podręczniku i obejrzyjcie jeszcze raz film

Teraz już na pewno pamiętacie, jak w języku angielskim stworzyć liczbę mnogą - jeden sklep i dwa sklepy. I jak powiedzieć, że coś "znajduje się".

Dzisiaj poznacie różne budynki i miejsca w mieście

1. Posłuchaj nowych słówek, znajdź je na ilustracjach (zad. 1/57), powtarzaj i przeczytaj (ścieżka 3.18 na dole strony)

2. Posłuchaj (ścieżka 3.19) i znajdź na rysunkach miejsca, o których jest mowa w rymowance (zad.2/57) Zapisz w zeszycie wszystkie nazwy budynków tak jak w przykładzie: a. train station

3. Kiedy chcemy powiedzieć, że nie ma tutaj (nie znajduje się albo nie znajdują się), użyjemy konstrukcji, którą przepiszcie do zeszytu:

There isn't a hospital. - Nie ma tutaj szpitala.

There aren't any restaurants. - Nie ma żadnych restauracji.

4. Spróbuj przeczytać tekst (zad. 3/57) mówiąc brakujące słowa, a potem posłuchaj i sprawdź (track 3.20)

5. W ćwiczeniu nowych słówek i nowych zdań pomoże Ci drugi film.

6. Zrób zad.1 i 2 / 54 w ćwiczeniach jeśli potrafisz ;)

Have a nice day :)


22.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA:

Temat: Fantastyczne dzieła architektury.

1.Co to jest architektura i kto się nią zajmuje ?
- spróbuj samodzielnie pomyśleć, stworzyć definicję i odpowiedzieć na powyższe pytanie.  
- sprawdź czy twoja definicja i odpowiedź jest podobna do mojej tej właściwej:

ARCHITEKTURA - to nauka która zajmuje się projektowaniem budynków i kształtowaniem przestrzeni.

Kto się nią zajmuje ?
ARCHITEKT - to osoba, która wymyśla jak budynek i pomieszczenia będą wyglądały.  

2.Przeczytaj tekst informacyjny Niezwykłe budowle podręcznik do j. polskiego str. 78-79
-  Odpowiedzi na postawione pytania w tekście znajdziesz w prezentacji którą dla ciebie przygotowałam.(Przesłałam na maila rodziców)  

3.Otwórz ćwiczenia (j. polski) na stronie 84 i uzupełnij znajdujące się zadania.

4.Stopniowanie przymiotników.
- Przypomnij sobie w jaki sposób stopniujemy przymiotniki na podstawie przesłanego przeze mnie pliku (mail rodziców). Jeśli masz możliwość to wydrukuj i powieś w widocznym miejscu. Stopniowanie przymiotników przyda Ci się w starszych klasach !

5.Uzupełnij zadania znajdujące się na stronie 85 w ćwiczeniach do j. polskiego.
- w zadaniu 4 : odmiana regularna

22.04 WYCHOWANIE FIZYCZNE

W ramach wf wykonaj kilka swoich ulubionych ćwiczeń gimnastycznych :) 

22.04 EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Dopełnianie do setek.

Na dzisiejszej lekcji będziesz głównie dopełniać do setek za pomocą oczywiście dodawania lub odejmowania.

1.Otwórz podręcznik do matematyki strona 33 i rozwiąż zadania:
- zad. 1 - 2: pomyśl i rozwiąż ustnie
- zad. 3 - 4: rozwiąż w zeszycie

22.04 PLASTYKA

Temat: Marionetka

Wykonaj w domu SAMODZIELNIE własną marionetkę. Potrafisz już szyć w mniejszym lub większym stopniu. Dlatego twoim zadaniem na ocenę jest wykonanie marionetki według przesłanej instrukcji. Jeśli nie masz w domu: filcu możesz zastąpić dowolnym materiałem.

W instrukcji przedstawiony jest kot ale ty możesz wykonać dowolną inną postać. Może to być również jakieś zwierzątko lub lalka, klaun itp.

Pamiętaj, że to zadanie jest na ocenę. Zdjęcia należy przesłać do 29.04.

Pliki do pobrania:

Prezentacja (Rozmiar: 17246258 bajtów)
Stopniowanie przymiotników (Rozmiar: 14764 bajtów)
Instrukcja marionetki (Rozmiar: 2826697 bajtów)
22.04 język angielski - ścieżka 3.18.mp3 (Rozmiar: 1100530 bajtów)
22.04 język angielski - ścieżka 3.19.mp3 (Rozmiar: 1121428 bajtów)
22.04 język angielski - ścieżka 3.20.mp3 (Rozmiar: 403792 bajtów)