22 czerwca - poniedziałek

22 czerwca - poniedziałek
22 czerwca - poniedziałek

22.06 matematyka

Temat: Opis prostopadłościanu

Dzień dobry,
Witam Was po dłuższej przerwie 
J Macie jeszcze trochę siły do pracy? Wiem, że trudno się uczyć, gdy za kilka dni wakacje. Proszę Was jednak o jeszcze troszkę wysiłku.
Chciałabym, żebyście dziś dowiedzieli się:

  • co to jest prostopadłościan,
  • co to są ściany, wierzchołki i krawędzie prostopadłościanu,
  • jak narysować prostopadłościan
Dokładniej omówimy sobie ten temat w klasie piątej (mam nadzieję, że już w szkole…)
Obejrzyjcie proszę z uwagą film i wykonajcie w zeszycie pod zapisanym tematem rysunek prostopadłościanu – zgodnie z instrukcją z filmu. Zaznaczcie na nim wierzchołki, krawędzie i ściany (tak jak na filmie).
Zachęcam Was także do zrobienia str. 90 w ćwiczeniach.
Jutro zapraszam na spotkanie o godz. 10.30 – link jak zawsze na Librusie oraz na Classroomie

 

22.06 j. polski

Temat: Jak zapisać dialog?

Na przykładzie fragmentów lektury pt. „Kajko i Kokosz – szkoła latania”, a także filmów „Magiczne krzesło” i „Pippi Langstrumpf” dowiesz się, czym charakteryzuje się zapis dialogu i w jakich sytuacjach go zapisujemy.

W tym celu obejrzyj lekcję TVP a w jej trakcie:

1.    Odgadnij podany szyfr.
2.    Zwróć uwagę w jakich sytuacjach prowadzimy dialog.
3.    Przypomnij sobie przygody Kajka i Kokosza.
4.    Zapamiętaj jakie znaki interpunkcyjne stosujemy podczas zapisywania dialogu.
5.    Zapisz w zeszycie (możesz najpierw na brudno) dialog, który będzie zadaniem z lekcji TVP.
6.    Zwróć uwagę,  jak wykorzystywany jest zapis dialogu w mediach społecznościowych.
7.    O czym chciałbyś porozmawiać z bohaterem literackim, gdyby Cię odwiedził? Jaki dialog zapisałbyś? Zastanów się, gdyż jutro będzie ciąg dalszy dzisiejszego tematu.

Pozdrawiam i życzę miłego odbioru lekcji telewizyjnej.
 

22.06 wychowanie fizyczne

Temat: Moje największe osiągnięcie.

Witajcie, cześć i czołem!!

Mam nadzieję, że aktywnie spędziliście tą długą przerwę podczas egzaminów Waszych starszych kolegów.

Teraz podsumowanie ostatniego zadania z poniedziałku. Bardzo się cieszę, że aż tylu z Was wysłało mi ogromną ilość aktywności, które wykonaliście podczas całego tygodnia. Niektórzy z Was oprócz ćwiczeń zadanych, wykonali wiele zadań dodatkowych.

Muszę z wielką przyjemnością oświadczyć, że najlepiej z zadań wywiązała się dwójka uczniów naszej szkoły, którzy naprawdę rozwalili system ;) ! Uczennica klasy VIa MILENA JENCZAŁA oraz uczeń klasy IV KACPER ŻYDEK! Jestem pod ogromnym wrażeniem ćwiczeń, które wykonaliście, GRATULUJĘ!!! :)

Dzisiaj mam dla Was propozycję ćwiczeń na ten tydzień. Proszę, aby każdy z Was spróbował wykonać jakieś ćwiczenie, może być kilka ćwiczeń, jakie opanował podczas całego 'zdalnego nauczania'. Mogą to być ćwiczenia nowe, którego wcześniej nie robiliście, a nauczyliście się podczas trwania epidemii (np żonglowanie piłkami, stanie na rękach lub kapkowanie). Mogę to również być ćwiczenia, które znaliście wcześniej, ale dopracowaliście je do perfekcji i chcecie się nimi pochwalić przed wszystkimi. Tak, więc ten tydzień poświęćmy na doskonalenie wybranych przez Was dowolnych umiejętności czy ćwiczeń. Ćwiczenie, które chcecie zademonstrować prześlijcie proszę (w formie krótkiego filmu) na mojego maila (wfzawszespoko@gmail.com) lub messenger do czwartku (24.06), maksymalnie do południa (12:00) .

Wasze najlepsze nagrania postaramy się zmontować i wrzucić na STRONĘ SZKOŁY NA ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO!

Liczę na Was!!! ;D 

łw

22.06 przyroda

Temat: Obserwujemy przyrodę.

Przyrody najlepiej uczymy się obserwując ją i wykonując doświadczenia. Bardzo proszę Was dziś, żebyście w ramach lekcji przyrody przez dłuższą chwilę skupili się na obserwacji. Możecie na przykład:
wyjść z domu i przyjrzeć się rosnącym wkoło drzewom – spróbujcie je rozpoznać,
obserwować zachowania swojego zwierzaka – pobawcie się z nim trochę,
przyjrzeć się (z odpowiedniej odległości), jak intensywnie teraz pracują pszczoły,
zobaczyć, jak w miejsce kwiatów na niektórych drzewach pojawiają się owoce,
pooglądać rośliny zielne na łące lub rosnące w pobliżu Was,
iść do ogródka, w którym rosną warzywa – rozpoznajcie je i nazwijcie. Jeśli nie potraficie, spytajcie dorosłych.

Zachwyćcie się pięknem przyrody! Zamknijcie oczy i posłuchajcie śpiewu ptaków… powąchajcie pachnących kwiatów lub świeżo skoszonej trawy… Życzę Wam dobrego dnia :) 

22.06 - religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Przypowieści Pana Jezusa.

Powoli dobiega końca rok szkolny. Podsumowujemy cały rok naszych zmagań z różnymi wyzwaniami szkolnymi, sportowymi, ale także czas podsumować nasze osiągnięcia duchowe. Pan Jezus cały rok starał się nas przybliżyć do Królestwa niebieskiego. Komu się udało zrobić choć mały krok naprzód – GRATULUJĘ!!! Pamiętajcie jednak, że nigdy nie możemy ustawać w tym wyścigu, codziennie nawet gdy mamy wakacje, trzeba pracować nad sobą inaczej to co udało się wypracować w naszej relacji z Jezusem przepadnie. Chrystus w Ewangelii podpowiada nam, co trzeba robić, żeby nie zmarnować czasu. Obejrzyj krótki film o pokornym wypełnianiu swoich zadań.