21 maja - czwartek

21 maja - czwartek
21 maja - czwartek

21.05 historia

Temat: utrwalenie wiadomości z działu "Rewolucja francuska i okres napoleoński" - przygotowanie do sprawdzianu.

Proszę korzystając z podręcznika wykonać zadania powtórzeniowe zawarte w załączniku do dzisiejszej lekcji. Osoby, które zadania te wykonają w zeszycie (zapiszą je ręcznie, w zadaniu trzecim wystarczy zapisać imiona i nazwiska bohaterów, a następnie wykonać polecenia) mogą otrzymać dodatkowe oceny.

Pozdrawiam Was serdecznie.  

 

21.05 język angielski

Topic: Revision unit 8

student book

workbook

 

21.05 religia

 Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: Święci w życiu Kościoła i każdego z nas.

Zastanów się, kogo określamy mianem „święty”? Jakich świętych znasz? W kartach pracy pod hasłem „Obiegowe opinie o świętych” wpisz cechy, którymi charakteryzują się święci. Wykorzystaj podręcznik s. 133. Krótki filmik odpowie na pytanie: Jaką role odgrywają świeci w życiu Kościoła? wykonaj pozostałe ćwiczenia w kartach pracy. Na zakończenie obejrzyj krótką animację o życiu św. Jana Pawła II

21.05 wychowanie fizyczne 

Temat: Doskonalenie techniki koszykarskiej poprzez ćwiczenia z piłką w domu. 

Hej!

Zanim przejdziemy do dzisiejszej lekcji chciałbym na wstępie pogratulować wszystkim z Was, którzy przesłali mi wczorajsze aktywności 'na kółkach". Dobra robota!!!

Dzisiaj ćwiczymy elementy koszykówki w warunkach domowych. Oczywiście jeżeli macie taką możliwość oraz pozwoli na to pogoda możecie ćwiczyć na podwórku w bezpiecznym miejscu. Spróbujcie wykonać jak najwięcej ćwiczeń, które zostały zademonstrowane przez instruktora na załączonym FILMIE.

Pamiętajcie ćwiczymy pod nadzorem osoby pełnoletniej!

Powodzenia! :) 

łw 

 

21.05 matematyka

Temat: Liczba spełniająca równanie.

1.Dokładnie i ze zrozumieniem powtórz ostatnią lekcję matematyki i  zapamiętaj.

2. Obejrzyj film:

Liczba spełniająca równanie

3.W Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno je wykonaj.

 

Zapraszam dzisiaj na Google Meet o godzinie 11:30 (ZMIANA) na lekcję w ramach rozwijania zainteresowań matematycznych. Przygotuj zeszyt do matematyki, ćwiczenia oraz coś do pisania.

Zaloguj się na szkolne konto Google i kolejno:
matematyka, strumień, spotkanie.

Nie korzystamy z kamerek, a jeżeli nie masz mikrofonu, możesz pisać na czacie.

 

21.05 muzyka

Temat: Rodzaje chórów (zapisz w zeszycie).
Często podziwiamy głosy ulubionych piosenkarzy i znanych wokalistów. Ciekawą formą śpiewu jest muzykowanie w zespole. Przykładem mogą  yć piosenki wykonywane na lekcji w klasie (bywa ciekawie, prawda?). Zespoły śpiewacze liczące 10 lub więcej wokalistów to chóry. Ze  zględu na wykonawców w chórze dzielimy je na: dziecięce, chłopięce, dziewczęce, męskie, żeńskie i mieszane (połączenie głosów męskich i żeńskich) – zapisz ten podział do zeszytu. Omawiane rodzaje chórów zobaczcie w podręczniku na str.16. Posłuchajmy jak brzmi chór dziecięcy z Włoch na koncercie dla Papieża Franciszka w Watykanie (Plac św. Piotra).
Chór może występować z towarzyszącym zespołem instrumentalnym, wielką orkiestrą (przypomnijcie sobie słynne Alleluja słuchane na  ielkanoc), fortepianem. Jest jednak wiele utworów wykonywanych samodzielnie ( bez instrumentów). Ten styl w muzyce nazywa się a cappella (z jęz. włoskiego).
Zapisz w zeszycie. A cappella – to utwór wokalny (śpiewany) wykonywany bez towarzyszenia instrumentów. Posłuchajcie przykładu –  wiązanka przebojów muzyki tanecznej z lat 90-tych.  Chóry wykonują różny repertuar. Są to  utwory ludowe, pieśni artystyczne, patriotyczne, religijne, rozrywkowe. Na zakończenie zobaczcie jak radośnie muzykują chórzyści z Republiki Południowej Afryki. Śpiewają muzykę gospel – to rodzaj muzyki religijnej. Można w ramach gimnastyki trochę się poruszać w rytm muzyki. LINK

Pozdrawiam

Pliki do pobrania:

historia 21 maja.pdf (Rozmiar: 134792 bajtów)