21.05 historia
Temat: utrwalenie wiadomości z działu "Rewolucja francuska i okres napoleoński" - przygotowanie do sprawdzianu.
Proszę korzystając z podręcznika wykonać zadania powtórzeniowe zawarte w załączniku do dzisiejszej lekcji. Osoby, które zadania te wykonają w zeszycie (zapiszą je ręcznie, w zadaniu trzecim wystarczy zapisać imiona i nazwiska bohaterów, a następnie wykonać polecenia) mogą otrzymać dodatkowe oceny.
Pozdrawiam Was serdecznie.
21.05 religia
Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…
Temat: Święci w życiu Kościoła i każdego z nas.
Zastanów się, kogo określamy mianem „święty”? Jakich świętych znasz? W
kartach pracy pod hasłem „Obiegowe opinie o świętych” wpisz cechy, którymi
charakteryzują się święci. Wykorzystaj podręcznik s. 133. Krótki filmik odpowie
na pytanie: Jaką role odgrywają świeci w życiu Kościoła? wykonaj pozostałe ćwiczenia w kartach pracy. Na zakończenie obejrzyj krótką
animację o życiu św. Jana Pawła II
21.05 wychowanie fizyczne
Temat: Doskonalenie techniki koszykarskiej poprzez ćwiczenia z piłką w domu.
Hej!
Zanim przejdziemy do dzisiejszej lekcji chciałbym na wstępie pogratulować wszystkim z Was, którzy przesłali mi wczorajsze aktywności 'na kółkach". Dobra robota!!!
Dzisiaj ćwiczymy elementy koszykówki w warunkach domowych. Oczywiście jeżeli macie taką możliwość oraz pozwoli na to pogoda możecie ćwiczyć na podwórku w bezpiecznym miejscu. Spróbujcie wykonać jak najwięcej ćwiczeń, które zostały zademonstrowane przez instruktora na załączonym FILMIE.
Pamiętajcie ćwiczymy pod nadzorem osoby pełnoletniej!
Powodzenia! :)
łw
21.05 matematyka
Temat: Liczba spełniająca równanie.
1.Dokładnie i ze zrozumieniem powtórz ostatnią lekcję matematyki i zapamiętaj.
2. Obejrzyj film:
3.W Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno je wykonaj.
Zapraszam dzisiaj na Google Meet o godzinie 11:30 (ZMIANA) na lekcję w ramach rozwijania zainteresowań matematycznych. Przygotuj zeszyt do matematyki, ćwiczenia oraz coś do pisania.
Zaloguj się na szkolne konto Google i kolejno:
matematyka, strumień, spotkanie.
Nie korzystamy z kamerek, a jeżeli nie masz mikrofonu, możesz pisać na czacie.
21.05 muzyka
Temat: Rodzaje chórów (zapisz w zeszycie).
Często
podziwiamy głosy ulubionych piosenkarzy i znanych wokalistów. Ciekawą
formą śpiewu jest muzykowanie w zespole. Przykładem mogą yć piosenki
wykonywane na lekcji w klasie (bywa ciekawie, prawda?). Zespoły
śpiewacze liczące 10 lub więcej wokalistów to chóry. Ze zględu na
wykonawców w chórze dzielimy je na: dziecięce, chłopięce, dziewczęce,
męskie, żeńskie i mieszane (połączenie głosów męskich i żeńskich) –
zapisz ten podział do zeszytu. Omawiane rodzaje chórów zobaczcie w
podręczniku na str.16. Posłuchajmy jak brzmi chór dziecięcy z Włoch na koncercie dla Papieża Franciszka w Watykanie (Plac św. Piotra).
Chór
może występować z towarzyszącym zespołem instrumentalnym, wielką
orkiestrą (przypomnijcie sobie słynne Alleluja słuchane na ielkanoc),
fortepianem. Jest jednak wiele utworów wykonywanych samodzielnie ( bez
instrumentów). Ten styl w muzyce nazywa się a cappella (z jęz.
włoskiego).
Zapisz w zeszycie. A cappella – to utwór wokalny (śpiewany) wykonywany bez towarzyszenia instrumentów. Posłuchajcie przykładu – wiązanka przebojów muzyki tanecznej z lat 90-tych.
Chóry wykonują różny repertuar. Są to utwory ludowe, pieśni
artystyczne, patriotyczne, religijne, rozrywkowe. Na zakończenie
zobaczcie jak radośnie muzykują chórzyści z Republiki Południowej
Afryki. Śpiewają muzykę gospel – to rodzaj muzyki religijnej. Można w
ramach gimnastyki trochę się poruszać w rytm muzyki. LINK
Pozdrawiam.
historia 21 maja.pdf (Rozmiar: 134792 bajtów) |