21 kwietnia - wtorek

21 kwietnia - wtorek
21 kwietnia - wtorek

21.04 fizyka

Temat: Prawo Pascala. Ciśnienie hydrostatyczne.

Kochani na dzisiejszej lekcji zajmiemy się Prawem Pascala, z tego prawa wynika, że dodatkowe ciśnienie wywierane na ciecz lub gaz, związane np. z naciskanym, powoduje jednakowy wzrost ciśnienia w całej objętości cieczy lub gazu. Oznacza to, że ciśnienie we wszystkich miejscach, początkowo niekoniecznie jednakowe, wzrośnie o taką samą wartość, równą dodatkowo wywieranemu ciśnieniu.

W celu lepszego zrozumienia tego, przeczytajcie sobie ten temat w podręczniku str.169-173.

Jeżeli macie w domu strzykawkę i piłeczkę pingpongową, to możecie zrobić doświadczenie 5.14 ze str. 170.

Do zeszytu przepiszcie  z Podsumowania na str. 173 punkt 1, 2 i 5.

Na koniec lekcji oglądnijcie filmik na Fizyka od podstaw  google 

Miłego dnia Wam życzę.

 

21.04 język angielski

Temat: Making friends.

1. Listen (track 2.29) and repeat the words, check their meaning on page 126. Match them with pictures - ex. 1/86.

2. Do ex. 3/86 - choose and write the correct words.

3. Do ex. 4/86 - read the sentences and match them with the new words.

Wczoraj otrzymaliście dużo zadań powtórzeniowych. Czy macie jakieś pytania, wątpliwości? - piszcie do mnie, bo nie wiem, czy to jest tak łatwe, czy tak trudne:)  Wracajcie do filmików wyjaśniających. W czwartek zamieszczę odpowiedzi do tych zadań, sprawdźcie proszę samodzielnie.

Zapowiadam sprawdzian z 7 rozdziału na platformie 28 kwietnia

Greetings and have a nice day :)


21.04 geografia

Temat: Rodzaje usług. Transport i łączność.

Drodzy Uczniowie!

Na dzisiejszej lekcji poznacie rożne typy środków transportu, ich wady i zalety oraz rolę, jaką odgrywają w gospodarce.
Na koniec dowiecie się, czym jest łączność i jaką funkcję spełnia w nowoczesnym społeczeństwie.
Dzisiaj sami zdecydujcie czy wolicie, klikając w dołączony link oglądnąć lekcję czy też samodzielnie zapoznacie się z treścią tematu z podręcznika ze str. 148 -152. Najważniejsze by zapoznając się z tematem zwrócić uwagę na pojęcie komunikacja i co wchodzi w jej skład. Ważne jest również zwrócenie uwagi na różne środki transportu oraz ich wady i zalety oraz znaczenie w Polsce. Proszę również zwrócić uwagę na pojęcie łączność i jakie dziedziny ona obejmuje.
Przygotowałam również notatkę z lekcji z najważniejszymi zagadnieniami, którą proszę umieścić w zeszycie przedmiotowym pod tematem lekcji.
Serdecznie Was pozdrawiam.

21.04 język niemiecki

Thema: Eistanz ist unser Leben/Taniec na lodzie jest naszym życiem.
Tekst z zadania 1 s. 111 można przeczytać i sprawdzić na ile jest zrozumiały-3 zdania pod tekstem (tekst jest nieobowiązkowy).
W tej lekcji poznajemy zdania porównawcze w j.niemieckim (s.119). Stosujemy w nich następujące spójniki: als (niż), so...wie (tak...jak), genauso...wie (dokładnie tak...jak).
Analizujemy ustnie przykłady z z.3 s. 111. Prawidłowe połączenia: 1-C, 2-A, 3-B
W zeszycie ćwiczeń proszę wykonać z. 3 i 4 s. 79. W załączniku odpowiedzi do ćwiczeń z poprzedniej lekcji.

Dziś proszę rozwiązać próbny test w aplikacji Google classroom (bardzo prosty).Już został opublikowany. Powodzenia

 

21.04 matematyka

Temat: Potęgowanie iloczynu i ilorazu

Dzień dobry,

Dziękuję  wszystkim, którzy wczoraj odpowiedzieli na moją prośbę i wysłali do mnie zadania – jest to dla mnie dowód Waszej pracy i zaangażowania.  Cały czas czekam na prace od kilku osób – myślę, że domyślą się, o kogo chodzi.

Jutro zapowiedziany sprawdzian próbny na Classroomie Będzie on dostępny dla Was  od godz. 8.00. Jutro przypomnę jeszcze instrukcje, jak go prawidłowo wypełnić.

Na dzisiejszej lekcji poznamy kolejne dwie reguły dotyczące potęg. Proszę o zapisanie w zeszytach tematu.  Obejrzyjcie uważnie lekcję, a następnie kolorem zapiszcie dwa wzory, na potęgowanie iloczynu (mnożenia)  i ilorazu (dzielenia). Wzory znajdziecie również w podręczniku na str. 231. Zapiszcie przykłady z ramki na dole str. 231. W ćwiczeniach robimy temat 6.4 ze str. 96 i 97. W razie pytań – proszę o kontakt ze mną.

O wysłanie zrobionych zadań z ćwiczeń proszę te same osoby, co wczoraj (które wczoraj nic nie przysłały) – wyślijcie nawet, jeśli nie potraficie zrobić wszystkiego katarzyna.garbuz.szkola@gmail.com

Życzę Wam dobrego dnia :) 

21.04 język polski

Temat: Nie powielajmy  grzechów zmarłych - przestrogi duchów dla uczestniczących w dziadach. 

Podczas dzisiejszych zajęć przeczytamy kolejny fragment "Dziadów", który znajduje się w załączniku. 

Rozpocznijcie od wykonania poniższych poleceń:

1. Zacytuj fragment, w którym zawarta jest informacja, że chór ptaków, to duchy zmarłych poddanych Widma.

2. Co zarzucają Widmu ptaki - zacytuj odpowiedni fragment.

Wyobraźcie sobie, że Widmo zostało postawione przed sądem w sprawie nieludzkiego traktowania mieszkańców wioski, którym winien był zapewnić opiekę. 

Przeczytajcie wyróżnione kolorem fragmenty dramatu i na ich podstawie zredagujcie wypowiedź  sądowego świadka. Wasza wypowiedź ma być parafrazą dramatu, dostosowaną do wymogów rozprawy. Obejrzyjcie fragment symulacji rozprawy sądowej (8,48 do 10,53). Pamiętajcie, macie zeznawać prawdę, nie wolno snuć przypuszczeń, tworzyć fikcyjnych postaci. Swoje wypowiedzi zatytułujcie "Zeznanie Kruka" i "Zeznanie Sowy" Zwróćcie uwagę, że na początku zeznań, świadek się przedstawia, mówi gdzie mieszka, czym się zajmuje. 

Czekam na Wasze prace.  

Dla chętnych znajduje się w załącznikach broszura "Będę świadkiem w sądzie" wyjaśniająca funkcjonowanie sądu i roli małoletnich świadków. Jest to ciekawostka dla chętnych. Do dzisiejszych zajęć można skorzystać ze stron 17 - 21.

21.04 wychowanie fizyczne 

Temat: Rozgrzewka przed ćwiczeniami.

Czołem!

Na jednej z pierwszych "zdalnych" lekcji podałem Wam odnośnik do artykułu, który omawiał szczegółowo rolę oraz znacznie rozgrzewki gimnastycznej.

Dzisiaj proszę Was, aby każdy przygotował na ocenę samodzielnie dziesięciominutową rozgrzewkę gimnastyczną. Rozgrzewka może zawierać dowolną formę (w biegu, w miejscu, w dowolnych pozycjach wyjściowych, w formie zabawy, np berek..., itp), możecie połączyć kilka tych form. Wszystko zależy od Waszej inwencji twórczej. Wyobraźcie sobie, że jesteście nauczycielem / trenerem i macie przeprowadzić dobrą rozgrzewkę (już to robiliście w praktyce na zajęciach, a wielu z Was ma na pewno świetne pomysły z własnych treningów).

Co chciałbym aby zawierała Wasza rozgrzewka (zakładamy czas 10 minut):

- miejsce przeprowadzenia rozgrzewki (sala gimnastyczna, boisko, podwórko);

 - podanie nazwy każdego wykonywanego ćwiczenia;

- ilość powtórzeń każdego ćwiczenia (np. 10 pajacyków) lub czas trwania ćwiczenia (np. 30 sekund podpór przodem);

- jeżeli zastosujecie jakąś zabawę proszę podać krótki opis jej zasad.

Rozgrzewkę proszę zapisać w pliku Word i wysłać na adres: wfzawszespoko@gmail.com. Na prace czekam do piątku 24 kwietnia! Przypominam, praca na OCENĘ!

A po drugie i najważniejsze poruszać się trochę na świeżym powietrzu bo dzisiaj ma znów być piękna pogoda! ;)  

Pozdrawiam :)

Pliki do pobrania:

21.04_geografia_notatka z lekcji.docx (Rozmiar: 20008 bajtów)
język polski 21_04.pdf (Rozmiar: 114339 bajtów)
materiał dodatkowy_świadek.pdf (Rozmiar: 2563803 bajtów)
21.04 język angielski - ścieżka 2.29.mp3 (Rozmiar: 2368935 bajtów)
21.04. j.niemiecki odpowiedzi s.78.docx (Rozmiar: 10269 bajtów)