21.04 religia
Modlitwa: Zdrowaś
Maryjo…
Temat: Słowo Boże jest
światłem.
Ludzie między sobą porozumiewają się za pomocą słów, znaków, gestów. Słowa odgrywają dużą role w komunikacji międzyludzkiej. Z podręcznika na s. 114 przeczytaj tekst Bóg poucza i działa przez słowo. Zobacz jaką moc ma słowo Boże: Iż 55, 10-11 (podręcznik) fragment św. Pawła Kol 3, 16-17 daje nam pewne wskazania, przeczytaj. Teraz fragmenty J 1, 1 oraz J 1, 14 i Hbr 1, 1-2 pokazują one, że wcielonym Słowem Bożym jest Jezus Chrystus. Na zakończenie zajrzyj do ćwiczeń temat nr. 40.
21.04 wychowanie fizyczne
Temat: Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu
Witam
Jak już wiecie złagodzono przepisy odnośnie swobodnego przemieszczania się po okolicy w celach rekreacyjnych oczywiście nadal zachowując wszystkie zasady bezpieczeństwa przed koronowirusem.
Jeśli macie taką możliwość proszę aby każdy z Was spędził dziś przynajmniej 60 minut na świeżym powietrzu. Może to być spacer z kimś dorosłym po najbliższej okolicy jak też spędzić ten czas na dowolnej zabawie na własnym podwórku pod opieką osoby pełnoletniej.
Pomoc w koszeniu trawy to też aktywność fizyczna
Miłego dnia
Temat: They visited 47 countries!
Czy
po ostatniej lekcji wiecie jak zapytać: Gdzie byłeś wczoraj? Czy potraficie odpowiedzieć na to pytanie?
Today
we will learn months. Dzisiaj nauczycie się albo przypomnicie sobie
nazwy miesięcy. Dowiecie się także jak powiedzieć powiedzieć w czasie przeszłym, że coś robiliśmy.
1.
Zapoznaj się z nazwami miesięcy (zad 1 str. 86), sprawdź znaczenie w
fioletowej ramce, odsłuchaj je i powtórz. Potem przeczytaj tekst i
samodzielnie spróbuj dopisać nazwy miesięcy a następnie posłuchaj
historii o niezwykłej podróży rowerowej i sprawdź swoje odpowiedzi
(ścieżka 2.29 - na dole
strony)
2. Posłuchaj co dzieje się u Kathy Crazy, spróbuj wcześniej uzupełnić rozmowy. (ścieżka 2.30)
3.
Obejrzyj krótki film o tworzeniu czasu przeszłego. Uzupełnij zad.4/86. Jutro będziemy dalej ćwiczyć ten czas.
4. Zadanie obowiązkowe na ocenę - Ułóż 10 zdań z czasownikami:
jump, wash, tidy up, look after, help, clean, dance, iron, brush, travel
w
czasie przeszłym. Napisz o różnych osobach i użyj różnorodnego
słownictwa. Zapisz zdania w zeszycie, zrób zdjęcie i prześlij lub napisz
bezpośrednio w mailu kubas.angielski@gmail.com
termin - 28 kwietnia
Dzisiaj odpowiedzi do zadań z poprzedniej lekcji, sprawdzicie samodzielnie.
Nie zapomnijcie o próbnej kartkówce!
Good luck and have a nice day :)
Film jest dodany w pliku u dołu strony
21.04 język polski
Na dzisiejszej
lekcji poznanie mit o Syzyfie. Przed przystąpieniem do tekstu
przeczytajcie polecenie 1 ze str. 213 i ołówkiem zaznaczcie słowa
określające naszego bohatera podczas czytania.
Mit i Syzyfie- podręcznik s. 211-213
Do zeszytu:
1. Na podstawie przeczytanego mitu napisz w kilku zdaniach kim był Syzyf.
2. podręcznik ćw. 2 i 3 str. 213
Na zakończenie lekcji:
Otwórzcie poniższy link, a następnie obejrzyjcie galerie dzieł sztuki ( na samym dole strony) powiązaną z mitem o Syzyfie
https://epodreczniki.pl/a/mit-o-syzyfie/DWjdaJ17e
W razie pytań, wątpliwości lub sprawdzenia zadań proszę wysyłać prace do mnie
e-mail: aleksandrarusinek@poczta.onet.pl
Pozdrawiam
p. Ola
21.04 muzyka
Temat: W pracowni lutnika (temat zapisz w zeszycie).
Dziś dowiemy się kim jest lutnik oraz zajrzymy do jego pracowni.
Proszę obejrzeć krótki filmik na ten temat.
Teraz
już wiemy, że lutnik to rzemieślnik zajmujący się konstruowaniem
(budową) i naprawą instrumentów strunowych . Nie jest to praca łatwa.
Wymaga wiedzy, umiejętności i wiele cierpliwości. Efektem pracy lutnika
są pięknie wyglądające i brzmiące skrzypce, altówki, wiolonczele,
kontrabasy i gitary. Dla przykładu posłuchajmy radosnej i melodyjnej
serenady (to rodzaj utworu muzycznego) genialnego kompozytora Wolfganga
Amadeusza Mozarta. Zagrają różne instrumenty smyczkowe, które wykonują lutnicy.
Przeczytajcie
czytankę w podręczniku ze strony 78-79. Dowiecie się z tekstu o
najsłynniejszych w historii lutnikach. Mistrzami w tej dziedzinie byli
dawniej Włosi (Stradivari, Amati) ale także w Polsce nie brakowało i nie
brakuje wspaniałych rzemieślników (Groblicz, Niewczyk).
Na zakończenie zobaczcie i posłuchajcie brzmienia starodawnej lutni (to przodek gitary) od której wzięło nazwę lutnictwo.
Zadanie domowe.
Wykonaj
na kartce A4 rysunek dowolnego instrumentu strunowego, podpisz, umieść
na pracy kilka ciekawostek dotyczących tego instrumentu.
Jako wzór
mogą Ci posłużyć zdjęcia lub rysunki z internetu lub innych wydawnictw. W
sieci również pełno ciekawostek o instrumentach.
Skan lub zdjęcie pracy proszę przesłać do oceny do 5 maja (wtorek za 2 tygodnie).
Pozdrawiam.
21.04 geografia
Temat: W lesie równikowym i w lesie strefy umiarkowanej.
Drodzy uczniowie
Na dzisiejszej lekcji poznamy warunki panujące w wilgotnych lasach strefy równikowej oraz w lasach liściastych i mieszanych strefy umiarkowanej.
Najważniejszą umiejętnością po zrealizowanej lekcji będzie porównanie tych dwóch formacji roślinnych pod względem klimatu, występujących roślin, zwierząt oraz ludności zamieszkującej omawiane obszary.
Dla urozmaicenia , dzisiejszą lekcję możecie oglądnąć klikając Szkoła TVP
Dla uczniów, którzy wolą dotychczasowy sposób pracy, proszę przeczytajcie uważnie treść tematu z podręcznika na str. 113 - 119. Czytając wróćcie uwagę na klimat panujący w wilgotnym lesie równikowym oraz w strefie lasów liściastych i mieszanych ( ważne klimatogramy na str.113 i 117). Porównajcie piętra roślinne oraz świat roślin i zwierząt w obu lasach. Na koniec zwróćcie uwagę na ludność zamieszkującą omawiane obszary.
Pomocna Wam będzie również prezentacja, którą dla Was przygotowałam na dzisiejszą lekcję, znajdziecie ją w załączniku na końcu strony.
Dołączyłam również w załączniku notatkę z dzisiejszej lekcji, którą proszę wydrukować bądź przepisać i umieścić w zeszycie przedmiotowym pod tematem lekcji.
W celu utrwalenia tematu proszę wykonać zadania 1,2,3,4,5,6 z zeszytu ćwiczeń str 68 -70. Możecie odesłać mi jak zwykle rozwiązania na mojego maila spbrzezinka.geografia@gmail.com
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
21.04_geografia_notatka z lekcji.docx (Rozmiar: 13088 bajtów) | |
21.04_geografia_prezentacja do lekcji.pdf (Rozmiar: 6850801 bajtów) | |
21.04 język angielski - ścieżka 2.29.mp3 (Rozmiar: 1476448 bajtów) | |
21.04 język angielski - ścieżka 2.30.mp3 (Rozmiar: 1231432 bajtów) | |
21.04 język angielski - odpowiedzi.jpg (Rozmiar: 288058 bajtów) | |
21.04 język angielski - film.dv (Rozmiar: 41087918 bajtów) |