21.04 wtorek
Temat dnia: Zwierzęta wokół nas.
Podręcznik, str.61-63
Ćwiczenia j.pol.,str.52-53
Ćwiczenia matematyczne, str.34
Kaligrafia matematyczna – str.30
Witam Kochani, oceniłam Waszą pracę w domu i z przyjemnością muszę przyznać, że coraz ładniej piszecie. Ćwiczenia pod okiem Rodziców i Dziadków dają cudowne efekty;). Większość zeszytów jest zadbana, pismo staranne, a błędów robicie coraz mniej. Jestem z Was bardzo dumna.
1.Dzisiaj, tak jak obiecałam , mamy zająć się miękką spółgłoską si. Brzmi ona tak samo jak ś, które poznaliśmy wczoraj. Zmiękczenie si piszemy zawsze przed samogłoską, np.:
siano
Bardzo proszę, otwórzcie teraz zeszyty, napiszcie Lekcja i przepiszcie powyższe wyrazy w linijkach, oddzielając je przecinkami. To co zaznaczyłam kolorem, również napiszcie na kolorowo.
Potem przeczytajcie tekst ze str.63.
2.Teraz otwórzcie podręcznik na str.62 i 63. Macie tam ilustracje zwierząt hodowlanych, czyli zwierząt hodowanych przez ludzi na jedzenie i ubranie. Spróbujcie sobie teraz odpowiedzieć na pytanie: Po co hodujemy te zwierzęta? Po co człowiek hoduje krowy, świnie, owce, kury, gęsi, indyki?
krowy – mleko
młode bydło – mięso: wołowina
świnie – mięso: wieprzowina
kury i kurczaki – mięso i jajka
gęsi – pierze do kołder i poduszek, jaja i mięso
indyki – mięso
owce – wełna, mleko do wyrobu serów – oscypków
Otwórzcie teraz ćwiczenia na str.52 i 53. Rozwiążcie ćwiczenia.
3. Z matematyki wypełnijcie ćwiczenia na str.34 oraz stronę 30 w Kaligrafii matematycznej.
4. A teraz, jeśli opiekunowie pozwolą, możecie iść na świeże powietrze trochę pograć w piłkę, poskakać na skakance, pokozłować.