20 kwietnia - poniedziałek

20 kwietnia - poniedziałek

20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Temat: Co jest naprawdę ważne ?

- temat zapisz do zeszytu., pamiętaj o dacie.


1.Przeczytaj tekst  Mgły wachlarzem nie rozpędzisz na stronach 73 - 74 w podręczniku do j. polskiego i
odpowiedz ustnie na poniższe pytania:
- W jakim domu mieszkała Dżama - saj ?
- Czym zajmował się jej ojciec ? Dlaczego tak często przebywał poza domem ?
- O czym tata dziewczynki napisał w liście ?
- W jaki sposób Dżama-saj próbowała rozpędzić mgłę ?

2.Napisz kilka zdań w zeszycie co dla ciebie jest najważniejsze ? Czy są to przedmioty ? Czy może osoby ? Dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne ?

3.Otwórz ćwiczenia na stronie 80 i uzupełnij zadania:
- zadanie: 1, 2, 3: uzupełnij na podstawie przeczytanego tekstu,

     20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

     Emocje powinniśmy wyrażać mimo, że czasem przychodzi nam to z trudem. Można je wyrażać na różne sposoby. Często łączą się one z sytuacjami życia codziennego. Przedstawiamy je nie tylko ruchem czy słowem ale również w muzyce, kolorach.


1.Obejrzyj filmik na którym przedstawione są podstawowe emocje, które towarzyszą nam przez całe życie:  https://youtu.be/P4PTBvdqGpk


2.Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na stronie 81 i rozwiąż zadanie 4. Zwróć uwagę na tabelkę z papugą! Uczucia to RZECZOWNIKI  i pytamy o nie: co ? - ZAPAMIĘTAJ


Teraz zajmij się ortografią:
1.Przypomnij sobie zasady pisowni rz na podstawie tego filmiku:        https://youtu.be/9bU9-oO-Vy0

     2. Uzupełnij zadanie 5 w ćwiczeniach do j. polskiego na stronie 81
3.Tu możesz poćwiczyć rz i ż - zrobić sobie dyktando i sprawdzić jak ci poszło: 
https://www.dyktanda.net/dyktando-35.php

20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA:

Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.

- zapisz temat do zeszytu. 

Na tej lekcji będziesz dodawał/a jedności, dziesiątki i setki do liczby trzycyfrowej oraz odejmował/a od takiej liczby.

PRZEANALIZUJ TERAZ WSPÓLNIE ZE MNĄ KILKA ZADAŃ Z PODRĘCZNIKA DO MATEMATYKI NA STRONIE 31:

ZADANIE 1 / 31: - USTNIE
-  przeczytaj po cichu treść tego zadania
- zastanów się jakie są dane oraz szukane, czyli to co musimy obliczyć
- pomyśl o rozwiązaniu - obliczeniu, które jest zapisane zwróć na nie uwagę.
Zapamiętaj, że dodajemy setki do setek, dziesiątki do dziesiątek i jedności do jedności.
W tym obliczeniu cyfrę setek i dziesiątek przepiszemy natomiast cyfrę jedności musimy do siebie dodać.
- policz w pamięci jaki będzie wynik
- teraz ułóż odpowiedź


ZADANIE 1/ 31 KROPKA - USTNIE
- przeczytaj jeszcze raz po cichu treść zapisaną w kropce
- zastanów się jakie są dane i szukane
- zwróć uwagę na zapisane obliczenie
W tym przypadku setki przepiszemy , dziesiątki do siebie dodamy a jedności przepiszemy
- policz w pamięci jaki będzie wynik
- ułóż odpowiedź

ZADANIE 2 / 31 - ZAPISZ W ZESZYCIE
W tym zadaniu oblicz w pamięci wszystkie działania. I zapisz je w zeszycie.
Pamiętaj o tej zasadzie:  że dodajemy setki do setek, dziesiątki do dziesiątek i jedności do jedności

np. 326 + 3 = 329 ; 312 + 80 = 392 ; 392 + 500 = 892 ; 241 + 7 = 248

TERAZ ZAJMIEMY SIĘ ODEJMOWANIEM.

W PONIŻSZYCH ZADANIACH I DZIAŁANIACH RÓWNIEŻ OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE ODEJMUJEMY SETKI OD SETEK, DZIESIĄTKI OD DZIESIĄTEK ORAZ JEDNOŚCI OD JEDNOŚCI

ZADANIE 3 / 61 - USTNIE
- przeczytaj treść zadania
- działania mamy już zapisane więc spójrz na nie
- pomyśl jaki będzie wynik
- ułóż odpowiedź


ZADANIE 4 / 61 - zapisz w zeszycie
W tym zadaniu oblicz w pamięci wszystkie działania. I zapisz do zeszytu. Pamiętaj o w/w zasadzie.

Np. 168 - 5 = 163 ; 283 - 50 = 233 ;  726 - 400 = 326 ; 389 - 8 = 381