20 kwietnia - poniedziałek
20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Temat: Co jest naprawdę ważne ?
- temat zapisz do zeszytu., pamiętaj o dacie.
1.Przeczytaj tekst Mgły wachlarzem nie rozpędzisz na stronach 73 - 74 w podręczniku do j. polskiego i odpowiedz ustnie na poniższe pytania:
- W jakim domu mieszkała Dżama - saj ?
- Czym zajmował się jej ojciec ? Dlaczego tak często przebywał poza domem ?
- O czym tata dziewczynki napisał w liście ?
- W jaki sposób Dżama-saj próbowała rozpędzić mgłę ?
2.Napisz kilka zdań w zeszycie co dla ciebie jest najważniejsze ? Czy są to przedmioty ? Czy może osoby ? Dlaczego jest to dla Ciebie tak ważne ?
3.Otwórz ćwiczenia na stronie 80 i uzupełnij zadania:
- zadanie: 1, 2, 3: uzupełnij na podstawie przeczytanego tekstu,
20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Emocje powinniśmy wyrażać mimo, że czasem przychodzi nam to z trudem. Można je wyrażać na różne sposoby. Często łączą się one z sytuacjami życia codziennego. Przedstawiamy je nie tylko ruchem czy słowem ale również w muzyce, kolorach.
1.Obejrzyj filmik na którym przedstawione są podstawowe emocje, które towarzyszą nam przez całe życie: https://youtu.be/P4PTBvdqGpk
2.Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na stronie 81 i rozwiąż zadanie 4. Zwróć uwagę na tabelkę z papugą! Uczucia to RZECZOWNIKI i pytamy o nie: co ? - ZAPAMIĘTAJ
Teraz zajmij się ortografią:
1.Przypomnij sobie zasady pisowni rz na podstawie tego filmiku: https://youtu.be/9bU9-oO-Vy0
2. Uzupełnij zadanie 5 w ćwiczeniach do j. polskiego na stronie 81
3.Tu możesz poćwiczyć rz i ż - zrobić sobie dyktando i sprawdzić jak ci poszło:
https://www.dyktanda.net/dyktando-35.php
20.04. EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA:
Temat: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 1000.
- zapisz temat do zeszytu.
Na tej lekcji będziesz dodawał/a jedności, dziesiątki i setki do liczby trzycyfrowej oraz odejmował/a od takiej liczby.
PRZEANALIZUJ TERAZ WSPÓLNIE ZE MNĄ KILKA ZADAŃ Z PODRĘCZNIKA DO MATEMATYKI NA STRONIE 31:
ZADANIE 1 / 31: - USTNIE
- przeczytaj po cichu treść tego zadania
- zastanów się jakie są dane oraz szukane, czyli to co musimy obliczyć
- pomyśl o rozwiązaniu - obliczeniu, które jest zapisane zwróć na nie uwagę.
Zapamiętaj, że dodajemy setki do setek, dziesiątki do dziesiątek i jedności do jedności.
W tym obliczeniu cyfrę setek i dziesiątek przepiszemy natomiast cyfrę jedności musimy do siebie dodać.
- policz w pamięci jaki będzie wynik
- teraz ułóż odpowiedź
ZADANIE 1/ 31 KROPKA - USTNIE
- przeczytaj jeszcze raz po cichu treść zapisaną w kropce
- zastanów się jakie są dane i szukane
- zwróć uwagę na zapisane obliczenie
W tym przypadku setki przepiszemy , dziesiątki do siebie dodamy a jedności przepiszemy
- policz w pamięci jaki będzie wynik
- ułóż odpowiedź
ZADANIE 2 / 31 - ZAPISZ W ZESZYCIE
W tym zadaniu oblicz w pamięci wszystkie działania. I zapisz je w zeszycie.
Pamiętaj o tej zasadzie: że dodajemy setki do setek, dziesiątki do dziesiątek i jedności do jedności
np. 326 + 3 = 329 ; 312 + 80 = 392 ; 392 + 500 = 892 ; 241 + 7 = 248
TERAZ ZAJMIEMY SIĘ ODEJMOWANIEM.
W PONIŻSZYCH ZADANIACH I DZIAŁANIACH RÓWNIEŻ OBOWIĄZUJE ZASADA, ŻE ODEJMUJEMY SETKI OD SETEK, DZIESIĄTKI OD DZIESIĄTEK ORAZ JEDNOŚCI OD JEDNOŚCI
ZADANIE 3 / 61 - USTNIE
- przeczytaj treść zadania
- działania mamy już zapisane więc spójrz na nie
- pomyśl jaki będzie wynik
- ułóż odpowiedź
ZADANIE 4 / 61 - zapisz w zeszycie
W tym zadaniu oblicz w pamięci wszystkie działania. I zapisz do zeszytu. Pamiętaj o w/w zasadzie.
Np. 168 - 5 = 163 ; 283 - 50 = 233 ; 726 - 400 = 326 ; 389 - 8 = 381