2.06 fizyka
Temat: Energia potencjalna i kinetyczna.
Witam Was:)
Na dzisiejszej lekcji dowiecie się, że energia potencjalna (związana ze zmianą położenia ciała) i energia kinetyczna ( związana z ruchem ciał) są rodzajami energii mechanicznej.
Energia potencjalna wyraża się wzorem Ep=m*g*h ( m - masa ciała, g - grawitacja, h - wysokość).
Energia kinetyczna ma wzór: Ek=0,5m*v2 ( v- szybkość, m- masa ciała).
W ramach lekcji proszę Was o oglądnięcie filmików na kanale Fizyka od podstaw - pierwszy dotyczy energii potencjalnej google, drugi kinetycznej google.
Na zakończenie zróbcie notatkę do zeszytu ( może być to co zapisałam powyżej).
Miłego dnia:)
2.06 język angielski
Temat: We practise listening.
1. To revise all the tenses, we have known, listen to the song :)
2. Listen to the recordings and write the answers - ex. 5/100 (track 2.42).
3 Watch a short video about the nature of oceans and think: Should we continue exploring the ocean?
Have a nice day :)
2.06 geografia
Temat: Wpływ transportu na rozwój przemysłu i usług.
Drodzy Uczniowie!
Dzisiaj na lekcji zajmiemy się wpływem transportu na rozwój gospodarki kraju. Wskażemy w jaki sposób przebieg autostrad, dróg ekspresowych, obecność portów morskich czy lotniczych decyduje o lokalizacji przedsiębiorstw przemysłowych, firm usługowych czy centrów logistycznych i handlowych.
Bardzo proszę oglądnąć dołączony film, który pomoże Wam zrozumieć omawiane zagadnienia na lekcji. W ramach zadania domowego proszę wyjaśnić w zeszycie znaczenie dwóch pojęć: czym są centra logistyczne i czym zajmuje się spedycja. Dzisiaj zadań z zeszytu ćwiczeń nie musicie wykonywać. Pozdrawiam serdecznie
2.06 język niemiecki
Temat: Das Hundeleben ist interessant!/ Życie psów jest interesujące!
Przed przeczytaniem ze zrozumieniem trzech tekstów na temat ras psów,
proszę zapoznać się ze słownictwem pod z.1 s.128. Następnie przeczytać
tekst i spróbować ustnie zdecydować, które informacje są zgodne z jego
treścią.
Zanim przystąpicie do zadania 2, proszę przeczytać regułę gramatyczną na
s. 137. Na ostatniej lekcji omówiony został szyk prosty w zdaniach
złożonych po spójnikach: aber, denn, oder, sondern, und. W dzisiejszej
lekcji poznajemy spójniki, po których obowiązuje szyk przestawny: dann,
deshalb/darum, sonst, trotzdem.
Proszę wykonać zadanie 2 z podręcznika s. 128 w zeszytach (rozwiązania prześlę w następnej lekcji).
Rozwiązanie z.3 s.126 z poprzedniej lekcji:
1.C, 2.A, 3.B,4.D, 5.F, 6.E
2.06 matematyka
Temat: Objętość graniastosłupa.
Dzień dobry,
Proszę o zapoznanie
się z filmem zamieszczonym na Classroomie. Zapiszcie w zeszycie
temat oraz wzór na objętość graniastosłupa z objaśnieniem, co
oznaczają w nim poszczególne litery – podr. Str.
280.
Przećwiczcie swoje umiejętności wykonując zadania ze str.
115 w ćwiczeniach.
Przypomnienie dla osób zapisanych - dziś o godz. 16.45 Kangur Matematyczny
Dobrego dnia :)
2.06 język polski
Temat: Baśniowa wyobraźnia.
Podczas dzisiejszych zajęć poznacie balladę "Dusiołek" Bolesława Leśmiana, opublikowaną, niemal sto lat po "Świteziance"Adama Mickiewicza. Bardzo proszę o przeczytanie tekstu w podręczniku na stronach 218 -219. Jego opracowanie będzie ocenione, czyli zadania są obowiązkowe. Możecie również tekstu wysłuchać.
Po przeczytaniu "Dusiołka" zredagujcie plan wydarzeń w formie zdań prostych.
Pod planem wypiszcie bohaterów występujących w balladzie.
W jego opracowaniu pomocna może być opracowanie (Czy historia opowiedziana w wierszu jest swego rodzaju fabułą?)
Czekam na Wasze prace w formie załączników (zdjęcie notatki lub dokument tekstowy). Proszę, by zadania nie były treścią wiadomości.
W przypadku trudności w redagowaniu planu wydarzeń możecie skorzystać z lekcji
Jutro zapraszam na spotkanie on - line, podczas którego omówimy problematykę utworu.
Na koniec może ktoś odnajdzie, gdzie mogłabym obejrzeć całość Dusiołek
Życzę Wam radosnego dnia.
2.06 wychowanie fizyczne
Temat: Test z podstawowych przepisów gry w siatkówkę.
Witajcie!
Dziękuję wszystkim, którzy wypełnili test z piłki nożnej. Większość z Was świetnie sobie z nim poradziła, oceny podałem w LIBRUSIE.
Podaję Wam kryteria oceniania, na podstawie których wystawiłem Wam ocenę z testu: 10 punktów (max) - celujący, 9-8 pkt. - bardzo dobry, 7-6 pkt. - dobry, 5-4 pkt. - dostateczny, 3 pkt. - dopuszczający, 2 - 0 pkt. - niedostateczny
Dzisiaj mam dla Was 2 zadania!:
Po pierwsze, proszę abyście przypomnieli sobie zamieszczone w linku podstawowe przepisy piłki siatkowej, Link do przepisów. Po powtórzeniu uruchomcie test z "podstawowych przepisów siatkówki" na GOOGLE CLASSROOM. Test będzie uruchomiony od dzisiaj, aż do czwartku do godziny 19:00!
Po drugie, proszę abyście poćwiczyli odbicia piłki właśnie w siatkówkę. Może to być odbijanie w parach, w kilka osób, lub samodzielnie o ścianę lub na głową. Jeżeli nie posiadacie piłki do siatkówki, możecie wykorzystać każdą lekką, miękką piłkę. Pamiętajcie ćwiczymy w bezpiecznym miejscu pod nadzorem osoby pełnoletniej!
Powodzenia!
łw
02.06. język angielski - ścieżka 2.42.mp3 (Rozmiar: 5021931 bajtów) |