19.03 matematyka
Temat: Działania pisemne - powtórzenie.
Zachęcam do powtórzenia materiału, który był realizowany wcześniej oraz rozwiązania zadań utrwalających. Przypominam, że każde rozwiązane samodzielnie zadanie to Wasz sukces.
Kryteria sukcesu:
- znam algorytmy dodawania, odejmowania, mnożenia i dzielenia pisemnego (K)
- umiem dodawać, odejmować, mnożyć i dzielić pisemnie (K-W)
(temat i kryteria sukcesu zapisz w zeszycie)
Materiały powtórzeniowe:
(Gdyby ktoś zapomniał, to w tych materiałach jest wszystko powtórzone i wytłumaczone. Są również ciekawe zadania na wyzwanie.)
Dodawanie i odejmowanie pisemne (7 + 3 filmy)
Mnożenie i dzielenie pisemne (5 + 3 filmy)
Dzielenie pisemne przez liczby wielocyfrowe (1 film)
Rozwiąż sposobem pisemnym w zeszycie zadanie 14, 15, 19 i 22 z podręcznika str. 248 - 249 (zad. 16, 17, 18, 20, 21, 23 lub 24 na wyzwanie).
Powodzenia!
19.03 wychowanie fizyczne
Wybierzcie bezpieczne miejsce i wykonujcie ćwiczenia w
obecności osoby dorosłej.
Ćwiczenia skocznościowe
Skaczemy10x na nodze prawej
10X
na NL
10
x obunóż
W miejscu w przód i w tył
Kładziemy na podłodze kij od miotły i przeskakujemy
10
x na NP
10
x na NL
10 x
obunóż
10
x z nogi na nogę
Pamiętajmy że przed każdymi ćwiczeniami robimy rozgrzewkę
19.03 plastyka
Temat: Wiosenne formy użytkowe.
Zróbcie proszę wiosenne formy użytkowe lub małe wiosenne witrażyki ( krokusy, przebiśniegi, biedronki, motylki).
Możecie skorzystać z propozycji na youtube
Po przyjściu do szkoły udekorujecie swoje klasy.
19.03 religia
Temat: Jezus wzorem posłuszeństwa.
Jak zawsze katechezę rozpoczynamy modlitwą: Któryś za nas cierpiał rany…
Weź do ręki instrukcję obsługi np. smartfonu. Zastanów się do czego ona służy? Co może się wydarzyć, jeśli będziemy postępować niezgodnie z jej wskazaniami? Dlaczego ważne jest aby postępować według jej zaleceń? Co zrobić, gdy nie wszystko zapisane w instrukcji jest dla nas jasne i zrozumiałe?
Wniosek: trudności w zrozumieniu instrukcji możemy pokonać dzięki osobom, które w tej dziedzinie wiedzą od nas więcej. Chcąc osiągnąć zamierzony cel, trzeba podporządkować się wskazaniom, zaleceniom instrukcji, drugiego człowieka.
Przeczytaj tekst: Decyzje, wybory, oczekiwania str. 96.
Na kartce papieru napisz słowo POSŁUSZEŃSTWO oraz wypisz kilka skojarzeń związanych z tym słowem, które pierwsze przychodzą Ci do głowy.
W następnej kolejności przeczytaj teksty biblijne zwarte w podręczniku, oraz akapit Oto idę, abym spełniał wolę Twoją, Boże. Na podstawie tych tekstów napisz na czym polegało posłuszeństwo Pana Jezusa.
Dzisiejsza lekcja mówi o posłuszeństwie względem Pana Boga, Rodziców, Nauczycieli, ale także wobec instytucji które dbają o nasze zdrowie, podporządkuj się wszystkim zaleceniom, aby dbać o zdrowie swoje i innych, niech to będzie ćwiczenie praktyczne po dzisiejszej lekcji.
19.03. historia
Temat: Średniowieczne miasto.
Podczas dzisiejszej lekcji zachęcam Was do skorzystania z e- podręcznika. Utrwalicie wiadomości o mieszkańcach miast średniowiecznych i dowiecie się o samorządzie miejskim. Proszę wpiszcie do zeszytu pogrubione pojęcia z "Kto rządził w mieście" (znajdują się one również w naszym podręczniku na stronie 143). Wykonajcie on-line zadanie numer 2.
Teraz dowiecie się, jak funkcjonowało miasto. Proszę niech Was nie zniechęca ilość tekstu, potraktujcie go jako trening czytania ze zrozumieniem. Całe szczęście, dziś już nie używa się pręgierzy. Czy udało się Wam wykonać zadania?
Powoli opuszczamy miejskie mury, do których weszliśmy przez bramę zwaną... Popatrzcie na rycinę i porównajcie ją z infografiką w podręczniku na stronach 144 -145.Który obrazek Wam się bardziej podoba?
Dla utrwalenia najważniejszych pojęć przygotowałam dla Was wykreślankę - jest w załączniku.