19.03. język angielski
Temat: St. Patrick's Day.
Dzisiaj z dwudniowym opóźnieniem świętujemy z Irlandczykami Dzień Świętego Patryka. Obejrzyjcie proszę film (link w prawym górnym rogu kopii), dwa pierwsze zadania są do zrobienia przed filmem, kolejne w trakcie oglądania. Zadanie 16 nieobowiązkowe, a na koniec piosenka :) Rozwiązania będą w poniedziałek, a plik jest na samym dole strony.
Miłej zabawy :)19.03. godzina wychowawcza
Moi Drodzy, chciałabym, abyście w tych dziwnych dniach znaleźli jak najwięcej pozytywnych stron. Bardzo proszę wspierajcie się, może skontaktujecie się z kimś dawno nie słyszanym, rozwijajcie swoje pasje albo ich poszukujcie i dajcie znać co u Was słychać ;)
Pozdrawiam serdecznie:)19.03 matematyka
Dziś chciałabym Wam zaproponować, aby każdy został swoim nauczycielem. W załączanym przeze mnie poniżej pliku znajdziecie wskazówki lub gotowe rozwiązania do zadań z podręcznika i ćwiczeń, które wcześniej zadawałam. Sprawdźcie, co udało się Wam wykonać poprawnie, a w czym się pomyliliście. Postarajcie się poprawić błędy i skorzystać z wskazówek.
19.03 historia
Zwiedź Sukiennice, obejrzyj obrazy Matejki, Malczewskiego, Wyspiańskiego, Wyczółkowskiego, realizm,
19.03 wychowanie fizyczne
Temat: Ćwiczenia dowolne z wybranymi piłkami.
Moi Drodzy!
Korzystając z ostatniej dobrej prognozy pogodowej na dziś (od piątku ma przyjść znaczne ochłodzenie) wychodzimy wszyscy z domu! :)
Proponuję, aby każdy z Was zabrał ze sobą dowolną piłkę i popracował z nią na własnym podwórku. Kto chce ćwiczy żonglerkę (kapkowanie) piłka do piłki nożnej. Kto ma ochotę odbija dowolnym sposobem piłkę do siatkówki (można oczywiście w parach), a kto ma możliwość, to ćwiczy rzuty do kosza (jeśli dysponujecie odpowiednim sprzętem przy domu). Ćwiczymy minimum 45 minut, ale oczywiście jeśli macie ochotę jak długo chcecie ;)
Kto nie ma żadnej piłki, wychodzi na spacer, sam lub z psem. Skorzystajcie ze świeżego powietrza.
Pamiętajcie o odpowiednim ubiorze adekwatnym do temperatury na zewnątrz!
UWAGA! Kto ma ochotę, przesyła na mojego maila (luke.prezes@interia.pl) krótki filmik ze swoimi ćwiczeniami (kapkowanie, odbicia, rzuty). Najlepsi zostaną wyróżnieni!
Miłego treningu! :D
Temat: Niewola babilońska. (s. 56-57)
Rozpoczynamy modlitwą: Któryś za nas cierpiał rany…
Czytamy tekst: Potęga Babilonii oraz informacje zamieszczone w słowniczku na marginesie: „Babilon”, „Babilonia”
Napisz list wg. Jednego z proponowanych schematu:
Schemat 1: list wygnanego (znajdującego się w niewoli) do rodziny, która pozostała w kraju, w Jerozolimie (wysiedlenie nastąpiło w kilku etapach) wykorzystaj akapity w podręczniku: W Babilonie oraz Doświadczenie niewoli
Schemat 2: listy do tych, którzy powrócili do Jerozolimy do osób, które pozostały w Babilonii wykorzystaj akapity w podręczniku Radość powrotu
Schemat 3: list tych, którzy pozostali w Babilonii do osób, które powróciły do Jerozolimy, wykorzystaj akapity w podręczniku Radość powrotu
Na koniec dzisiejszej pracy przeczytaj tekst Znaczenie niewoli oraz Nie wstydź się świadectwa.
19.03 plastyka
Temat: Wiosenne formy użytkowe.
Zróbcie proszę wiosenne formy użytkowe lub małe wiosenne witrażyki (krokusy, przebiśniegi, biedronki, motylki) .
Możecie skorzystać z pomysłów na youtube
Po przyjściu do szkoły udekorujecie swoje klasy.