19.05 fizyka
Temat: Praca Mechaniczna.
Witam Was:)
Na dzisiejszej lekcji przechodzimy do ostatniego działu PRACA, MOC, ENERGIA MECHANICZNA. Każdy wysiłek wykonany przez człowieka nazywamy pracą (na co dzień). W fizyce pojęcie pracy ma trochę inne znaczenie. Praca mechaniczna jest wtedy, gdy na ciało działa siła i gdy to ciało ulega przesunięciu. Wzór, który opisuje pracę to: W=F*s, gdzie F - wartość siły a s- przebyta droga. Jednostką pracy są dżul ( 1J=1N*1m).
Bardzo Was proszę o przeanalizowanie przykładów 6.1,6.2,6.3 str.200 oraz 6.4 i 6.5 str.202. Na zakończenie lekcji obejrzyjcie filmik na kanale Fizyka od podstaw oto link google
Miłego dnia:)
19.05 język angielski
Temat: We practise reading. A news report.
1.Check the wordlist on p. 127
2. Read the text "To stream, or not to stream?". Match headings (nagłówki) with the paragraphs. -ex 1/97.
3. Wstaw zdania w odpowiednie luki w tekście. - ex.2/97. Obejrzyj filmik pomagający w tego typu ćwiczeniach i jeszcze jeden o różnych ćwiczeniach z czytaniem. Polecam bardzo kanał "Rock your English" jeśli się Wam podoba.
3. Listen and check your answers. (track 2.40)
Have a nice day :)
Planuję spotkanie online w czwartek o 10. Możemy zacząć w formie spotkania dla wszystkich, a później tylko dla chętnych i potrzebujących dodatkowych konsultacji z języka angielskiego. Sprawdźcie terminarz na librusie.
19.05 geografia
Temat: Warunki produkcji energii z różnych źródeł
Drodzy Uczniowie
Na dzisiejszej lekcji zajmiemy się tematyką produkcji energii elektrycznej w Polsce. Na wcześniejszych lekcjach poznaliśmy już różne źródła energii
a dzisiaj omówimy warunki przyrodnicze w Polsce sprzyjające rozwojowi poszczególnym źródłom energii. Bardo proszę podczas zapoznawania się z tematem lekcji, oglądnąć filmik do lekcji, który pozwoli Wam lepiej przyswoić zagadnienia dotyczące energetyki.
W dzisiejszej notatce z lekcji, którą dołączyłam na końcu strony zamieściłam poszczególne źródła energii wykorzystywane w Polsce z właściwą ich lokalizacją.
Wykonując zadania z zeszytu ćwiczeń str 106 - 107 zad.1,2,4 konieczne będzie zapoznanie się z treścią podręcznika 175 - 177.
Życzę powodzenia i serdecznie Was pozdrawiam.
19.05 język niemiecki
Thema: Wie ist das Wetter?/ Jaka jest pogoda?
Przed odsłuchaniem nagrania nr 53 (ze strony docwiczenia.pl) można
sprawdzić znaczenie zwrotów określających pogodę w słowniczku na s.134.
Po wysłuchaniu nagrania (z.1 s.123), próbujemy posłuchać prognozy pogody
(nagranie54) i zdecydować, które informacje w zadaniu 3 s.123 są zgodne
z jej treścią.
W celu przećwiczenia zwrotów określających pogodę proszę wykonać zadania1,2,3 w zeszycie ćwiczeń na s.91.
Przypominam o projekcie w języku polskim na tematy zgodne z
omawianymi zagadnieniami (s.140-145). Jest to zadanie zwłaszcza dla
tych, którzy do tej pory nie wykonywali quizów, ani zadań dodatkowych i
mają mało ocen. Jeśli ktoś chce jeszcze zdobyć ocenę, to jest to
ostatnia możliwość. Prezentacje (lub np.plakat) wysyłamy na maila zsph.zadania@gmail.com do 26.05.
19.05 matematyka
Temat: Potęgi i pierwiastki – podsumowanie.
Dzień dobry,
Na dzisiejszej lekcji powtórzymy poznane wiadomości
dotyczące pierwiastków i potęg. W załączonym poniżej pliku 19.05 matematyka.pdf
znajdziecie najważniejsze wiadomości dotyczące tematu. W materiałach z 5 maja
na Classroomie macie również podsumowanie – potęgi i notacja wykładnicza.
W ramach przećwiczenia wiadomości zróbcie str. 109 w ćwiczeniach.
Jutro tj. 20.05 o godz. 12.00 chętni mogą skorzystać z konsultacji na Meet. Przygotujcie pytania i zadania, z którymi mieliście problemy – postaram się je Wam wyjaśnić. Link do konsultacji/spotkania będzie dostępny w zajęciach z matematyki na Classroomie jutro ok. 11.50.
19.05 język polski
Temat: Rozmawiamy o opowiadaniu "Stary człowiek i morze" Ernesta Hemingwaya.
Zapraszam Was na spotkanie online, podczas którego omówimy język opowiadania Ernesta Hemingwaya.
19.05 wychowanie fizyczne
Temat: Dzień aktywności na kółkach ;).
Witajcie!
Dzisiaj robimy dzień na kółkach! Bardzo proszę, aby każdy z Was spędził minimum jedną godzinę lekcyjną (45 minut) na 'kółkach'. Czyli jeździmy na rowerze, rolkach, deskorolce, wrotkach, trickboardzie, x-boardzie, czy nawet kosiarce do koszenia trawy ;) Wszystko zależy od Waszej inwencji i pomysłu na aktywność.
UWAGA! Kto z Was wyśle mi jutro (ale tylko jutro), krótki opis na czym i jaki dystans przejechał otrzyma ocenę za aktywność (może być również np. zdjęcie z jakiejś aplikacji sportowej jak endomondo lub sportstracker z pokonanym dystansem).
3...2...1...0...start :)
łw
19.05 geografia_notatka z lekcji.docx (Rozmiar: 13371 bajtów) | |
19.05 język angielski - ścieżka 2.40.mp3 (Rozmiar: 6593458 bajtów) | |
19.05 matematyka.pdf (Rozmiar: 436801 bajtów) |