19 maja - wtorek

19 maja - wtorek

DZIEŃ DOBRY :) :) :) 

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA 2h

Temat: Kto mieszka w jeziorze ? 

Kochani, dziś przeczytacie wiersz pt. "Żuraw i czapla". Ocenicie zachowanie bohaterów wiersza. Poznacie i nazwiecie rosliny, zwierzęta żyjące w jeziorze. 

1. Zacznij od przeczytania wiersza J. Brzechwy „Żuraw i czapla” znajduje  się w podręczniku z j. polskiego na stronie 40 -41

2. Zastanów się kto jest bohaterem wiersza ? O jakich uczuciach jest mowa w wierszu? 
Spróbuj ocenić zachowanie żurawia i czapli. Dlaczego nie mogli się pobrać? Co mogło być przeszkodą w podjęciu wspólnej decyzji ? 

3. Otwórz ćwiczenia do języka polskiego na stronach 42-43 i uzupełnij znajdujące się zadania. 


Nad jeziorem - rośliny i zwierzęta wodne.

Jezioro jest zbiornikiem wodnym, który powstaje w zagłębieniu terenu zalewanym wodami powierzchniowymi lub podziemnymi. Niemal w całej swojej objętości jest zamieszkane przez organizmy. Wody jeziora można podzielić na trzy główne strefy: przybrzeżną, toni wodnej i denną.

• Strefa przybrzeżna jak sama nazwa wskazuje znajduje się tuż przy brzegu jeziora. Woda tam jest płytka, najcieplejsza i do samego dna dociera światło słoneczne; występuje tu najwięcej roślin i zwierząt.

• Strefa toni wodnej obejmuje otwartą przestrzeń wody oddaloną od brzegów, która nie ma kontaktu z dnem. Do wody dociera światło, ale mało jest roślin i materii organicznej. Występują tu nieliczne zwierzęta. 

• Strefa denna znajduje się w głębinach przy dnie. Z powodu braku światła, chłodu i małej ilości tlenu prawie nie ma tu roślin. A zwierzęta żywią się opadającymi z góry szczątkami organizmów lub mniejszymi zwierzętami. 

W zbiornikach wodnych jak i przy jeziorach żyje bardzo dużo roślin i zwierząt. Ich rozmieszczenie jest jednak bardzo nierównomierne. 

Zachęcam do obejrzenia poniższych materiałów. 
 Obrazek dotyczący strefy wód :
https://static.epodreczniki.pl/portal/f/res-minimized/RaUwvLypnZdW3/5/UVQL06XnYPuxLseLEHBKzZaX6PSGmbud.png

 Filmik : https://youtu.be/hxrDjKbuoD4

Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronach 42-43 i zapoznaj się z przedstawionymi tam roślinami i zwierzętami wodnymi.

Na podstawie zgromadzonych informacji uzupełnij zadania znajdujące się w ćwiczeniach do języka polskiego na stronie 44.



WYCHOWANIE FIZYCZNE

Temat: Gry i zabawy ogólnorozwojowe.

Ćwiczenia wykonuj w obecności dorosłych:   https://youtu.be/CEyba0BvBUE

19.05 - religia

Modlitwa: Zdrowaś Maryjo…

Temat: „Panie, nie jestem godzien, abyś przyszedł do mnie” – przyjęcie Komunii świętej.

Zastanów się co może oznaczać słowo „niegodny” – podpowiedzią będzie tekst wprowadzenia do lekcji na s. 112. Człowiek niegodny to taki który uważa, że nie jest wart zaszczytów, w pokorze dostrzega bogactwo wartości drugiej osoby. W Ewangelii jest człowiek, który czuł się niegodny przyjąć Pana Jezusa pod dach swojego domu. Posłuchaj Mt 8, 5-13. Odpowiedź na pytania: Kim był setnik? Czy wierzył w Boga? Dlaczego uważał, że jest niegodny przyjąć Pana Jezusa? Co uczynił Pan Jezus? Podczas każdej Mszy świętej wypowiadamy słowa setnika – zastanów się, które to słowa? Pomyśl co powinieneś zrobić, aby godnie przyjąć Pana Jezusa w Komunii świętej? Wykonaj zadania w ćwiczeniach (temat 41). Na zakończenie obejrzyj, krótki film o życiu św. Jana Pawła II, który wczoraj obchodził 100 rocznice urodzin.