18.03.2020
Krąg tematyczny: Utrwalić to, co piękne
Temat dnia: Jak powstaje film?
Moi Drodzy!
Obrazy,
zdjęcia – to dobry sposób na zachowanie wspomnień. Ale postacie na
zdjęciach mogły się poruszać… Ale zaraz! Przecież mogą! Tak powstaje
film!
Mówiliśmy
sobie już co nieco o filmie i jego rodzajach. Pamiętacie? Poznaliśmy
filmy animowane (rysunkowe), dokumentalne (pokazujące prawdziwy świat i
wydarzenia) oraz filmy fabularne (pokazujące wymyślone przez kogoś
wydarzenia i postaci).
Dziś:
- przypomnisz sobie nazwy zawodów związane z filmem
-
przeczytasz tekst i zastanowisz się nad pytaniem: czy bycie aktorem to
łatwe, czy trudne zajęcie? Postaraj się wymyślić jak najwięcej
argumentów popierających twoje zdanie
- napiszesz wyrazy według kolejności alfabetycznej
- przypomnisz sobie jak tworzymy rodziny wyrazów
- poćwiczysz mnożenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową.
Co robić?
Obejrzyj program o pracy nad filmem (ok.12 minut).
Przeczytaj tekst „Truskawka” w Podręczniku s. 45.
Wykonaj ćwiczenie 1. w Ćwiczeniach (s.53) i 2.(s.54). Pracuj samodzielnie. Jeśli masz trudności, zrób tyle i potrafisz.
Przeczytaj w Podręczniku o rodzinach wyrazów (s.47).
Jeśli potrafisz, wykonaj w zeszycie ćw. 2 i 3 z Podręcznika Matematyka (s.23).
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej:
Ciekawy film o historii kina i nowoczesnych technikach używanych przy produkcji filmu:
oraz krzyżówka:
link: krzyżówka
Chcesz się ze mną skontaktować? Super! nauczaniezdalne@wp.pl
Zagadnienia:
Gromadzenie informacji związanych z powstawaniem filmu. Słuchanie i
czytanie opowiadania Rafała Witka „Truskawa”. Ustalenie kolejności prac
nad filmem i nazw zawodów związanych z kinematografią. Rozpoznawanie
podstawowych rodzajów filmów i ich cech. Tworzenie rodzin wyrazów z
różnymi częściami mowy. Mnożenie liczb dwucyfrowych – mendel i tuzin.