18 marca - środa

18 marca - środa

18.03.2020

Krąg tematyczny: Utrwalić to, co piękne

Temat dnia: Jak powstaje film? 

Moi Drodzy!
Obrazy, zdjęcia – to dobry sposób na zachowanie wspomnień. Ale postacie na zdjęciach mogły się poruszać… Ale zaraz! Przecież mogą! Tak powstaje film!
Mówiliśmy sobie już co nieco o filmie i jego rodzajach. Pamiętacie? Poznaliśmy filmy animowane (rysunkowe), dokumentalne (pokazujące prawdziwy świat i wydarzenia) oraz filmy fabularne (pokazujące wymyślone przez kogoś wydarzenia i postaci).
Dziś:
- przypomnisz sobie nazwy zawodów związane z filmem
- przeczytasz tekst i zastanowisz się nad pytaniem: czy bycie aktorem to łatwe, czy trudne zajęcie? Postaraj się wymyślić jak najwięcej argumentów popierających twoje zdanie
- napiszesz wyrazy według kolejności alfabetycznej
- przypomnisz sobie jak tworzymy rodziny wyrazów
- poćwiczysz mnożenie liczby dwucyfrowej przez jednocyfrową.

Co robić?
Obejrzyj program o pracy nad filmem (ok.12 minut).
Link: film 
Przeczytaj tekst „Truskawka” w Podręczniku s. 45. 
Wykonaj ćwiczenie 1. w Ćwiczeniach (s.53) i 2.(s.54). Pracuj samodzielnie. Jeśli masz trudności, zrób tyle i potrafisz. 
Przeczytaj w Podręczniku o rodzinach wyrazów (s.47).
Jeśli potrafisz, wykonaj w zeszycie ćw. 2 i 3 z Podręcznika Matematyka (s.23).
Dla tych, którzy chcą wiedzieć więcej: 
Ciekawy film o historii kina i nowoczesnych technikach używanych przy produkcji filmu:
link: historia kina

oraz krzyżówka:

link: krzyżówka

Chcesz się ze mną skontaktować? Super! nauczaniezdalne@wp.pl

 

Zagadnienia: Gromadzenie informacji związanych z powstawaniem filmu. Słuchanie i czytanie opowiadania Rafała Witka „Truskawa”. Ustalenie kolejności prac nad filmem i nazw zawodów związanych z kinematografią. Rozpoznawanie podstawowych rodzajów filmów i ich cech. Tworzenie rodzin wyrazów z różnymi częściami mowy. Mnożenie liczb dwucyfrowych – mendel i tuzin.