J.POLSKI
Temat: Podmiot i orzeczenie
Przed lekcją musimy sobie przypomnieć części mowy, które do tej pory poznaliśmy. Dzisiaj będzie nas interesować przede wszystkim rzeczownik i czasownik.
Dla przypomnienia:
Rzeczownik to część mowy, która odpowiada na pytania: kto? co? Nazywa osoby, przedmioty, zwierzęta, rośliny, miejsca, pojęcia, zjawiska przyrody, np. Basia, kot, szklanka, wichura.
Czasownik odpowiada na pytania: co robi?, co się z nim dzieje?, w jakim jest stanie? Oznacza czynności lub stany, np. maluję, maluję, pomalujemy.
Przechodzimy do tematu. Zapraszam na lekcję z e-podręcznikiem:
https://epodreczniki.pl/a/na-scenie-podmiot-i-orzeczenie/DzCRvq6wK
W zeszytach rozwiążcie ćwiczenia: 1,2,4,7,8 ( jeśli macie możliwość wydrukujcie podane zadania lub przepiszcie 7 i 8). Pamiętajcie, że sprawdzacie poprawność wykonywanych poleceń na bieżąco, klikając w prostokąt „sprawdź”.
Więcej zadań utrwalających wkrótce.
p. Ola
RELIGIA
Modlitwa: Ojcze nasz…
Temat: Zbawcze dzieło Jezusa.
Odczytaj tekst z podręcznika (s.138) Jezus jest naszym Zbawicielem. Korzystając z tekstów Pisma świętego
w podręczniku wykonaj zadania w ćwiczeniach. Na deser obejrzyj krótki film o życiu
św. Jana Pawła II, który dziś obchodzi 100 rocznicę urodzin. https://www.youtube.com/watch?v=GhLVufOoI4o
Temat: Kiedy to było? - liczebniki porządkowe.
Dear Students, today we are going to learn ordinal numbers and ask questions about the past. Oprócz liczebników porządkowych będziemy również zadawać pytania w czasie przeszłym.
1. Przeczytaj tekst i zakreśl poprawne daty, jeśli je znasz. - ex. 1/98. Then listen and check (track 2.46). Zwróć uwagę podczas słuchania, jak mówione są daty. Przyjrzyj się jeszcze raz, jak zapisuje się liczebnik porządkowy. Potem uzupełnij tabelę. Check in the purple table.
2. Do ex. 2/98 (track 2.47)
Na
pewno pamiętacie, jak tworzy się pytania w czasie past simple (w
pytaniach rozstrzygających zaczynamy od "did"). Jeśli trochę
zapomnieliście sobie, wróćcie do moich poprzednich filmików i
przeczytajcie zieloną ramkę na końcu rozdziału.
3. W pytaniach szczegółowych wystarczy wstawić na pierwsze miejsce słowo pytające (kiedy, gdzie, o której godzinie, co się wydarzyło) i to wszystko :) Obejrzyjcie krótki filmik lub lekcję z TVP
4. Do ex. 4/99. Napiszcie pytania wykorzystując podane słowa i dodając oczywiście operator "did". Jakiego słowa pytającego należy użyć? - Musimy zorientować się sami, czytając odpowiedź na to pytanie. (na dole strony będą rozwiązania)
5. Dla chętnych zad. 1,2/99
Good luck and good day :)
MATEMATYKA
Temat: Zależności między jednostkami pola.
1.Powtórz dokładnie ostatnią lekcję matematyki.
2.Dokładnie i ze zrozumieniem obejrzyj filmy i zapamiętaj:
Zależności między jednostkami pola
3.W Google Classroom otwórz materiały do dzisiejszej lekcji i kolejno wykonaj. Jak zawsze, zapamiętaj i zaraz po wykonaniu zaznacz, że zostały zrobione.
INFORMATYKA
Temat: Perły Europy
Na dzisiejszych zajęciach zdalnych poćwiczymy samodzielne wyszukiwanie informacji w internecie.
Dzisiejsze zadanie polega na stworzeniu tabeli w programie Google Arkusze z kolumnami takimi jak w podręczniku na stronie 124 (państwo, flaga, powierzchnia, liczba ludności, języki urzędowe, gęstość zaludnienia) oraz wybranie 7 państw i uzupełnienie tabeli informacjami z internetu. Podpowiem tylko, że najpopularniejszym źródłem wiedzy jest Wikipedia.
Na koniec klikamy Udostępnij i wpisujemy mail: kamilbielas@sp.brzezinka.pl
Powodzenia
![]() | 18.05 język angielski - ścieżka 2.46.mp3 (Rozmiar: 1153744 bajtów) |
![]() | 18.05 język angielski - ścieżka 2.47.mp3 (Rozmiar: 902752 bajtów) |
![]() | 18.05 język angielski - odpowiedzi 2.jpg (Rozmiar: 380766 bajtów) |
![]() | 18.05 język angielski - odpowiedzi 1.jpg (Rozmiar: 343010 bajtów) |