17 marca - wtorek

17 marca - wtorek
17 marca - wtorek 

17.03. język polski

 Dzień dobry!

Wszystkim, który przysłali odpowiedzi na pytanie o różnicę między treścią filmu a treścią lektury - gratuluję. Poniżej zamieszczam plik z kilkoma prawidłowymi  odpowiedziami. Możecie sobie sprawdzić, czy Wasza odpowiedź też się tam znalazła i dokonać samooceny.

Dzisiaj na rozgrzewkę proponuję krótki Quiz na znajomość treści lektury.

Jeśli na któreś pytanie nie udało Wam się poprawnie odpowiedzieć - zaglądnijcie koniecznie do książki.

Wykonajcie podane w plikach zadania. W ich rozwiązaniu może również pomóc lekcja p. Izabeli z serii Wiedza z Wami. Kto jeszcze nie oglądał warto posłuchać (22 min ).

1. Wracamy myślą do charakterystyki  Marcina Borowicz i Andrzeja Radka.

W pliku nr 1 (na samym dole) znajdują się pytania utrwalające na ten temat. Proszę je przepisać do zeszytu (albo wydrukować i wkleić) i udzielić odpowiedzi. Jeżeli czegoś nie będziecie wiedzieli, proszę do mnie napisać. Nie zostawiamy pustego  miejsca w zeszycie.

2. Test utrwalający. W pliku nr 2 (na samym dole) są pytania. Również możecie je przepisać lub wkleić do zeszytu. Odpowiedzi zapiszcie pod spodem. Jeżeli czegoś nie będziecie wiedzieli, proszę do mnie napisać. Nie zostawiamy pustego  miejsca w zeszycie.
Pliki na głównej stronie klasy 8. na samym dole

Ciekawa jestem Waszej opinii na temat wczorajszego testu  powtórzeniowego do egzaminu. Czy okazał się dla Was łatwy czy może trudny?

Dzisiaj kolejny już od godziny 9.00.

17.03. fizyka

Obwody elektryczne i ich schematy.

Bardzo proszę o przeczytanie tego tematu ze str.122-125. Następnie proszę zrobić sobie krótką notatkę do zeszytu i na zakończenie rozwiązać zad.1, 2 i 3 ze str.126. Miłej pracy życzę i pozdrawiam.

17.03 matematyka

Temat: Wyrażenia algebraiczne – powtórzenie.
Kryteria sukcesu:
- umiem przekształcać wyrażenia algebraiczne oraz wykonywać działania na sumach algebraicznych

Materiały powtórzeniowe:
Wyrażenia algebraiczne

Sumy algebraiczne

Upraszczanie wyrażeń algebraicznych

Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych

Mnożenie sum algebraicznych

Usuń nawiasy i zredukuj wyrazy podobne

Wykonaj działania

Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych

Rozwiąż zad. 7 str. 48 oraz zad. 3 str. 50 z podręcznika.
Zadania powtórzeniowe z wyrażeń algebraicznych do rozwiązania z podręcznika strona 66 i 67.

CKE – szybka powtórka przed egzaminem str. 15 - 17 (zadanie 6 podobne do zadania, które było na kartkówce, a pozostałe podobne do zadań z podręcznika)

(Temat, kryteria sukcesu i rozwiązania zadań zapisz w zeszycie. Miłej pracy.)

 

17.03 matematyka

Temat: Wyrażenia algebraiczne – powtórzenie.
Kryteria sukcesu:
- umiem przekształcać wyrażenia algebraiczne oraz wykonywać działania na sumach algebraicznych

Materiały powtórzeniowe:
Wyrażenia algebraiczne

Sumy algebraiczne

Upraszczanie wyrażeń algebraicznych

Obliczanie wartości wyrażeń algebraicznych

Mnożenie sum algebraicznych

Usuń nawiasy i zredukuj wyrazy podobne

Wykonaj działania

Dodawanie i odejmowanie sum algebraicznych

Rozwiąż zad. 7 str. 48 oraz zad. 3 str. 50 z podręcznika.
Zadania powtórzeniowe z wyrażeń algebraicznych do rozwiązania z podręcznika strona 66 i 67.

CKE – szybka powtórka przed egzaminem str. 15 - 17 (zadanie 6 podobne do zadania, które było na kartkówce, a pozostałe podobne do zadań z podręcznika)

(Temat, kryteria sukcesu i rozwiązania zadań zapisz w zeszycie. Miłej pracy.)

17.03 geografia

Temat:W Amazonii

Bardzo proszę zapoznać się z treścią tematu "W Amazonii" str 116 i odpowiedzieć na następujące pytania: . Opisz krótko klimat panujący w Amazonii.  Wymień 4 przyczyny wylesiania Amazonii oraz 4 skutki wylesiania.

Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń 1, 2, 3, 4 - plik dołączony na końcu strony. Powodzenia.

Link:W lesie równikowym

17.03. język niemiecki

Temat: Powtórzenie wiadomości z rozdziału 5.

Jako powtórzenie wiadomości przygotowałam dla Was quiz na platformie Quizizz. Proszę się podpisać imieniem i nazwiskiem (lub przynajmniej skrótem od nazwiska).

Link: Quizziz

lub joinmyquiz.com

i wprowadź ten kod 734920

17.03. wychowanie fizyczne: 

 Temat lekcji: Przepisy gry w piłkę ręczną - boisko do gry, czas gry, piłka.

1. ZADANIE TEORETYCZNE

W linku podanym poniżej znajdziesz przepisy do gry w piłkę ręczną. Proszę abyś przeczytał / przeczytała przepisy dotyczące: BOISKA, CZASU GRY, PIŁKI oraz POLA BRAMKOWEGO (PRZEPIS 1,2,3,6).  

PRZEPISY GRY W PIŁKĘ RĘCZNĄ

Zrób krótką notatkę z najważniejszych informacji zawartych w tekście (w przyszłości będzie quiz sprawdzający ;) ). 

2.  ĆWICZYMY DALEJ! :)

W linku podanym poniżej znajdziesz film z ćwiczeniami, które proszę, abyś wykonał / wykonała dzisiaj. Ćwiczenia są bardzo łatwe i angażują mięśnie całego ciała. Nie przejmuj się, że film jest w języku angielskim, instruktorka świetnie demonstruje każde ćwiczenie, postaraj się je wykonać jak najdokładniej. Przy okazji podszkolisz się z języka angielskiego ;) 

Pamiętaj o dynamicznej rozgrzewce przed przystąpieniem do ćwiczeń. Wykonaj ją w miejscu, stosując wcześniej poznane ćwiczenia na lekcji. Czas rozgrzewki ok 10 minut. Miejsce dowolne, bez przeszkadzających przedmiotów dookoła. Pamiętaj o właściwym stroju, przede wszystkim obuwiu sportowym!  

ĆWICZENIA DLA KAŻDEGO!

Po ćwiczeniach wykonaj ćwiczenia rozciągające!!! (inaczej jutro będziesz czuć mięśnie, bardziej niż zwykle) 

POWODZENIA!!!