16 marca - poniedziałek

16 marca - poniedziałek
16 marca - poniedziałek

16.03.2020 - edukacja wczesnoszkolna

 Krąg tematyczny: Utrwalić to, co piękne

Temat dnia: W galerii sztuki (4 godz.)

Kochani Uczniowie!

Witam Was serdecznie. :)

Nieoczekiwanie wkroczyliśmy w nową erę – nauczanie przez Internet. Mam nadzieję, że zapamiętacie jak najwięcej z proponowanych tematów. Jeśli nie, nie martwcie się, wrócimy do tych treści po powrocie do szkoły. Starajcie się wykonać zadania samodzielnie, liczy się Wasza inicjatywa i chęć! Jeśli macie problemy, poproście Rodziców, by do mnie napisali.

Dzisiaj:

- poćwiczysz tabliczkę mnożenia, obliczysz iloczyny i ilorazy oraz rozwiążesz zadania tekstowe. (Podręcznik Matematyka: s. 21. Zad.1,2,3. oraz Ćwiczenia mat.: str. 24 i 25)

- zastanowisz się: Co to jest „Galeria sztuki”? Co może być tematem obrazu? Czym różni się portret od pejzażu i martwej natury?

- opiszesz obraz

- podasz zasady zachowania się w galerii

- wykonasz obraz dowolną techniką.

Informacje znajdziesz w Podręczniku s. 42-43., a zadania w Ćwiczeniach: 48-50.

Pamiętajcie o przerwach w pracy. Możecie spróbować rzutów do celu z różnych odległości np. pluszakiem do pudełka po butach. Upewnijcie się, że to bezpieczne dla Was i dla innych osób!

W wolnej chwili namaluj martwą naturę lub pejzaż – obejrzymy prace po powrocie do szkoły.

Uwaga: Zaczynamy czytać „Brzydkie kaczątko” – H. Ch. Andersena. (Myślę, że tydzień wystarczy.)

 Zagadnienia:

Mnożenie i dzielenie w zakresie 100 – rozwiązywanie zadań. Swobodne wypowiedzi dzieci dotyczące ich ulubionych rozrywek. Rozmowa o zdrowotnych pożytkach gier i zabaw ruchowych – wymyślanie zabaw i realizacja wybranych pomysłów. Wypowiedzi na temat dzieł, które można podziwiać w galerii sztuki na podstawie tekstu informacyjnego i własnych doświadczeń. Opis obrazu „Śpiący Staś”. Grupowanie czasowników. Wykonanie prac plastycznych zainspirowanych wiedzą na temat malarstwa abstrakcyjnego. Pisanie zasad zachowania się w galerii sztuki.

 

Wychowanie fizyczne: Rzuty do celu.


16.03. język angielski:
What’s your job? – Jaki zawód wykonujesz?
– str.46.

Znamy nazwy zawodów oraz sposoby podawania czasu. Spróbujcie poćwiczyć te umiejętności, pomoże Wam podręcznik str. 46 i ćwiczenia do tego tematu w zeszycie ćwiczeń.